Draczy skrev:Jag är emot dödshjälp, men sen beror det ju extremt mycket på skillnader mellan fall till fall.
Men jag tycker överlag att dödshjälp är fel, varje liv är värt att leva, oavsett vad.
sant men man vill nog inte leva om man sitter i rullstol som man styr med fingrarna och knapt prata eller röra på sig eller om man är sykisk sjuk så man måste sitta inöåst i hela livet! jag e för
behåll stavfelen jag behöver ej dom!
agresiv ,glad och ibland lite dum i huvudet
Draczy skrev:Jag är emot dödshjälp, men sen beror det ju extremt mycket på skillnader mellan fall till fall.
Men jag tycker överlag att dödshjälp är fel, varje liv är värt att leva, oavsett vad.
sant men man vill nog inte leva om man sitter i rullstol som man styr med fingrarna och knapt prata eller röra på sig eller om man är sykisk sjuk så man måste sitta inöåst i hela livet! jag e för
Jonas skrev:Vilket moget ämne (inte ironisk), sitter ni och funderar över det här till vardags?
lite då och då men nu är det för att vi har ett ganska stort jobb i skolan där man fick välja något ämne och då tog jag dödshjälp så då behövde jag vad andra tycker
För, om jag kör åt helvette med Tunturin och smular sönder ryggen och ska leva som en drägglande mjölsäck resten av livet så får det lika gärna vara, oavsett hur många som kommer att sakna mig, hur ung jag än är, och hur mycket av livet jag har framför mig
Av medicinska själ där personen inte kan leva ett drägligt liv tycker jag det är rätt. Självmord tycker jag dock vi ska motarbeta och all uppmuntring till det är fel.. Ska inte vara pga emotionella problem.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Tuta skrev:Av medicinska själ där personen inte kan leva ett drägligt liv tycker jag det är rätt. Självmord tycker jag dock vi ska motarbeta och all uppmuntring till det är fel.. Ska inte vara pga emotionella problem.
precis som jag tänker. kan man inte leva sitt liv för att man måste ha massa slangar och grejer som håller en vid liv så är de helt ok, men det ska inte vara för att man ska kunna ta livet av sig för man har det lite jobbigt.
Jag tycker man ska ha rätt till det så länge allt står rätt till i huvudet på personen ifråga. En person som saknar förmåga att fatta vettiga och riktiga beslut ska inte ha "förmånen" till dödshjälp. Man ska helt enkelt vara klar i huvudet
Jag känner att det bör finnas tillgängligt för de personer som har möjligheten att tänka fram det själva. Känner dom att detta liv inte är värt att leva så ska dom självklart kunna välja bort det.