omröstning dödshjälp

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

dödshjälp?

ja
46
90%
nej
5
10%

Antal röster: 51

Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

omröstning dödshjälp

Inlägg av streamjr »

tjena håller på med en uppsats i skolan om dödshjälp så rösta och skriv gärna varför :)

röstningen kommer vara uppe tills torsdag v13.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Klart det ska finnas! vill man dö så ska man väll få det?

man gör ju bara en tjänst å folken som plockar upp en när man hoppar från en bro och blir pankaka..

jag säger att det ska finnas helt enkelt! man får inte bestämma när man föds men tycker att man ska få bestämma när man vill dö iallafall..
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

ni som är emot, skriv varför!
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

både ja och nä beror ju helt klart på vad för "sjukdom"
Bild
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Helt för vill man inte leva så ska man få ta sitt liv... ser inte varför inte om nu inte personen är psykiskt sjuk
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Draczy
Avstängd

Inlägg av Draczy »

Jag är emot dödshjälp, men sen beror det ju extremt mycket på skillnader mellan fall till fall.

Men jag tycker överlag att dödshjälp är fel, varje liv är värt att leva, oavsett vad.
Användarens profilbild
draclover
Svårstartad skrothög

Inlägg av draclover »

Draczy skrev:Jag är emot dödshjälp, men sen beror det ju extremt mycket på skillnader mellan fall till fall.

Men jag tycker överlag att dödshjälp är fel, varje liv är värt att leva, oavsett vad.
sant men man vill nog inte leva om man sitter i rullstol som man styr med fingrarna och knapt prata eller röra på sig eller om man är sykisk sjuk så man måste sitta inöåst i hela livet! jag e för
behåll stavfelen jag behöver ej dom!
agresiv ,glad och ibland lite dum i huvudet :roll:
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

draclover skrev:
Draczy skrev:Jag är emot dödshjälp, men sen beror det ju extremt mycket på skillnader mellan fall till fall.

sant men man vill nog inte leva om man sitter i rullstol som man styr med fingrarna och knapt prata eller röra på sig eller om man är sykisk sjuk så man måste sitta inöåst i hela livet! jag e för
värkar som dom flesta har samma åsikt som mig då :roll:
Användarens profilbild
Jonas
Legenden

Inlägg av Jonas »

Vilket moget ämne (inte ironisk), sitter ni och funderar över det här till vardags?
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

Jonas skrev:Vilket moget ämne (inte ironisk), sitter ni och funderar över det här till vardags?
lite då och då men nu är det för att vi har ett ganska stort jobb i skolan där man fick välja något ämne och då tog jag dödshjälp så då behövde jag vad andra tycker :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Jonas skrev:Vilket moget ämne (inte ironisk), sitter ni och funderar över det här till vardags?
a nä man bestämmer sida i alla såna här diskunioner så när det kommer på talls så är det bara att säga va man tycker :P
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

nice en kompis skall skriva om de om 1månad vet oft men endå :D
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

För, om jag kör åt helvette med Tunturin och smular sönder ryggen och ska leva som en drägglande mjölsäck resten av livet så får det lika gärna vara, oavsett hur många som kommer att sakna mig, hur ung jag än är, och hur mycket av livet jag har framför mig
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Av medicinska själ där personen inte kan leva ett drägligt liv tycker jag det är rätt. Självmord tycker jag dock vi ska motarbeta och all uppmuntring till det är fel.. Ska inte vara pga emotionella problem.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

Tuta skrev:Av medicinska själ där personen inte kan leva ett drägligt liv tycker jag det är rätt. Självmord tycker jag dock vi ska motarbeta och all uppmuntring till det är fel.. Ska inte vara pga emotionella problem.
precis som jag tänker. kan man inte leva sitt liv för att man måste ha massa slangar och grejer som håller en vid liv så är de helt ok, men det ska inte vara för att man ska kunna ta livet av sig för man har det lite jobbigt.
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Jag tycker man ska ha rätt till det så länge allt står rätt till i huvudet på personen ifråga. En person som saknar förmåga att fatta vettiga och riktiga beslut ska inte ha "förmånen" till dödshjälp. Man ska helt enkelt vara klar i huvudet :)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Jag känner att det bör finnas tillgängligt för de personer som har möjligheten att tänka fram det själva. Känner dom att detta liv inte är värt att leva så ska dom självklart kunna välja bort det.
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

5 personer som svarat emot, men bara en som skrivit. skriv varför om ni svarar att ni är emot för jag behöver argument från båda sidorna :)
Skriv svar