740Johansson skrev:Happ , men jag vet ingen som kör så den varvar som fan. Men de tar den även om den går i 30 på full gas med en gömd varvreg?

Du kan inte få en a-traktor att gå i 30 med varvreg på fullgas?
Aja, antar att du menar typ spärrad så den går i 30 på låga varv?
Beror på hur nitiska poliser du möter, vissa kräver dubbla lådor, höga varv.
Andra kan släppa iväg en med enkellåda och varvreg
(blev själv stoppad i ca 80 knyck med enkellåda, ryckspärr och varvreg.
Så funka inte spärren, så där stod man med en oreggad lätt lastbil som lätt gick över 150 km/h och trodde man skulle åka dit.
De slutade med att de sa "ja, vi vet att du har spärrar som gör att den går för fort, så du kan lika bra erkänna det.
Annars beslagtar vi den och hittar spärren på två veckor (min tanke: ni hittar den på mindre än 2 minuter.. Då den inte funkar!) och då får du tillbaka den i två ica kassar!
.. Så jag sa: "ja, jag har spärrar som gör att den går för fort".
Polisen: "Kör nu till skurup med er i 30! (de antog väl att vi gick på lantan där) 
Värt och tilläggas, jag hade två passagerare utan bälte.
Månaden senare hände de).
Så polisen släpte mig med en bil, helt enkelt.
EDIT:
Kan ge tips om ett jävligt bra ställe att sätta en vipbrytare till varvregen (i en 740 iaf).
En kompis till mig visste var den satt gömd, men han kunde ändå inte slå av varvregen!
