kfredriksson skrev:alla säger olika, och jag har testat byta upp å ner i munstycke, men den för fortfarande efter ett tag. har inget me bestyckningen att göra, ifall ja går ner, då går den för magert, men dör efter ett tag, och om jag går upp i munstycke går den för fett, och blöddrar, och dör efter ett tag
Sa ju att den får för mycket luft. På med original luftburk och testa fram med munstycken, eller så testar du först om luftskruven kan bidra med någon förbättring, vilket jag inte tror.
Om du ska köra som den exakt är nu, så behöver du rätt mycket större munstycke. Och det går inte att bara kolla på hur stiftet ser ut, alltså bara montera av det och kolla.. Stiftet har olika färg hela tiden när man kör, och det är de höga varven man mäter ifrån då det är huvud munstycket som reglerar bensin från 3/4 delar - 4/4 delar. Så du måste köra fullgas 100 meter, sen slå av tändningen i farten och rulla fram till ditt garage/hus. SEN kan du montera av ditt stift, då får du rätt färg, och då ser du om du behöver gå upp eller ner.. Även jag har gjort det misstaget flera gånger, att mätt ifrån när det bara sitter på. Men det funkar tyvärr inte så om du ska ställa in den riktigt och hitta varför den går dåligt.
Men jag vet att det är för mycket luft, typiskt tecken på det. Även tecken på att munstycket är för litet.
I med större munstycke, eller gör så den får mindre luft.
That's it.