har tänkt mig att köpa en Yamaha slider och då undrar jag hur jag kan få bra axx? Btw, jag söker bara axx, allstå inte topp. Det ska bara vara dolt trim, alltså inte rör, cylinder, och fögg m.m.
Jag tog bort Blindtarmen på min Aerox vet inte om det finns på slider men det hälpte mycket. Det ökar axxet väldigt mkt får upp den på bakan väldigt lätt. Byt vikter . Men kapar du blindtarmen så kan du sätta på den igen inte synligt och blir du stoppad hittar dom inte. Men du får även lite högre topp hastighet men jag va bara ute efter axxet så det är ett tips. Polisen märker det inte ens
Alltså kapar du den sen svettsar på en liten platta sen på med rörbiten igen så märks det inte.
Kapa blindtarmen,
plugga ur röret,
byt till lättare vikter (eller annan variator då det är ett dolt trim),
byt till lite hårdare kopplingsfjädrar (eller annan koppling då det är ett dolt trim),
ta bort luftburksstrypningen (som jag vet finns på slider men inte kommer ihåg vad den heter)
2stroke skrev:Kapa blindtarmen,
plugga ur röret,
byt till lite hårdare kopplingsfjädrar (eller annan koppling då det är ett dolt trim),
ta bort luftburksstrypningen (som jag vet finns på slider men inte kommer ihåg vad den heter)
ökar inte det topphastigheten rätt mycket oxå ? Al
plugga ur röret,
plugga ur röret,
Benjaa14 skrev:
Du kan ju alltid låta variatorringen sitta kvar..
då varvstopparden vid 50 va?
Givetvis inte vid exakt 50 utan vid det varvtal som den ligger i när remmen inte kan gå längre. När du trimmar så kan den alltid pressa ur lite mer varv i toppen och därav kommer den strypande effekten senare
2stroke skrev:
okej men jag vill inte att den ska dra upp i 70 eller något.
Givetvis inte vid exakt 50 utan vid det varvtal som den ligger i när remmen inte kan gå längre. När du trimmar så kan den alltid pressa ur lite mer varv i toppen och därav kommer den strypande effekten senare
2stroke skrev:
Kanske låter dumt men kan man inte göra en/köpa en v-ring som stoppar vid lägre varv då? T.ex som man tar en bricka från en 30 Aerox så kanske den stoppar vid 45/50 när den är trimmad eller är jag ute och cyklar?
Funkar det verkligen? Så om jag har urpluggat rör och den går 55 då säger vi. Men om jag gör typ en v-ring som är lite tjockare kan jag göra så den går i 45-50 då? Och en grej till sliter det inte mycket på motorn?
Alyzzzer skrev:Funkar det verkligen? Så om jag har urpluggat rör och den går 55 då säger vi. Men om jag gör typ en v-ring som är lite tjockare kan jag göra så den går i 45-50 då? Och en grej till sliter det inte mycket på motorn?
urpluggat lär den göra 70 ärliga..
jo de är ju de 30 moppar har, dom har en extra stor ring eller 2 st lite mindre för att den inte ska gå fortare än 30.. så jo de funkar
Alyzzzer skrev:aa okej tack! då fixar jag en lite tjockare v-ring då. men tror du motorn slits mycket då eller? asså funkar det att köra med denna setup?
4,25 g vikter
tjockare v-ring
urpluggat org rör
hur snabbt går den då tror ni? (v-ringen hade jag tänkt skulle va 1 tredjedel större)
jag tycker dock du borde skaffa black box istället om du vill dölja trimmet..
eftersom trafikpolisen kommer säkert inte testa den om den ser orginal ut om du inte blåser förbi dom i 70blås typ.. för den varvar såppas mycket när du har urpluggat och har du då v ring så ah har jag hört att de inte är bra för motorn.. men om du pluggar ur den så glöm inte byta munstycke!
Alyzzzer skrev:aa okej tack! då fixar jag en lite tjockare v-ring då. men tror du motorn slits mycket då eller? asså funkar det att köra med denna setup?
4,25 g vikter
tjockare v-ring
urpluggat org rör
hur snabbt går den då tror ni? (v-ringen hade jag tänkt skulle va 1 tredjedel större)
jag tycker dock du borde skaffa black box istället om du vill dölja trimmet..
eftersom trafikpolisen kommer säkert inte testa den om den ser orginal ut om du inte blåser förbi dom i 70blås typ.. för den varvar såppas mycket när du har urpluggat och har du då v ring så ah har jag hört att de inte är bra för motorn.. men om du pluggar ur den så glöm inte byta munstycke!
50 kanske, slider går inte så fort med v-ring på, den går typ 55 max 60 med orginal ringen på. Och säger det igen till dig (tror det är tredje gången) 4.25g vikter är FÖR LÄTTA, tro mig, jag har prova med 4.5g och dom var för lätta.
Alla säger olika vikter så jag får väll bara testa mig fram och kolla vad som passar mig. Men måste bara fråga når man säger tjockare v-ring menar man bredare och inte högre?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...