Egentligen skulle jag bara kunna slipa lite hur som helst, se hur skiten går, om den går dåligt bara smacka på den andraAxxxeL skrev:Hade kunnat skriva ner hur du ska göra, men fyfan vilken tid det hade tagit.
Det är så jävla mycket man måst tänka på, varje grad, varje mm, allt spelar in. En halv mm för mkt o de kan gå apa.
Kan du engelska?
Isådanafall köp Two-stroke performance tuning av Graham Bell, där står allt du behöver kunna. Annars finns de kanske nån shysst guide där de mesta står!
De du behöver för o porta är en jävla massa kunskap, och tålamod för att räkna ut hur du ska göra. Så mitt råd om du nu ska göra detta - börja läs!
Haha okej det får väl räcka med det dåAxxxeL skrev:du kan ju höja porten typ.... 1-2 mm (gör den välvd typ, mjuka former) och bredda lite med, bara så inte kolvringarna glappar utanför. Dock kan du inte räkna me nån sjuk sjuk effekt men lite mer perhaps! Glöm inte att grada av kanterna som blir.
Haha de får bli en liten tattar portning i avgasporten dåAxxxeL skrev:Vad menar du för vägg?![]()
Om du ska göra en sånhär "tattar" portning o inte har kunskap eller nåt så e de enklast att bara ge sig på avgasporten litede andra kan fördärva mer ifall de blir i obalans osv.
DerbiTobbe skrev:Haha de får bli en liten tattar portning i avgasporten dåAxxxeL skrev:Vad menar du för vägg?![]()
Om du ska göra en sånhär "tattar" portning o inte har kunskap eller nåt så e de enklast att bara ge sig på avgasporten litede andra kan fördärva mer ifall de blir i obalans osv.
![]()
Det är den där "väggen" som är i mitten som jag har ringat in så fint som jag mena![]()
Men är det att jag ska slipa bort 1-2mm där jag har ringat in? Alltså ändå från där kolven är till där avgasröret sitter?
DerbiTobbe skrev:Tack för alla trevliga svar det blir till att läsa lite på på dom där som ni länkade tillÄr det lättast att ta ett sandpappaer och köra för 1mm är ju inte direkt sådär jätte mycket. Om man använder slipsten på borrmaskin kan det ju bli mycket mer än 1mm och risk för att det inte blir lika mycket överallt?
Sandpapper är bara att glömma. Dessa slipstift är perfekta för ändamåletDerbiTobbe skrev:Tack för alla trevliga svar det blir till att läsa lite på på dom där som ni länkade tillÄr det lättast att ta ett sandpappaer och köra för 1mm är ju inte direkt sådär jätte mycket. Om man använder slipsten på borrmaskin kan det ju bli mycket mer än 1mm och risk för att det inte blir lika mycket överallt?
Börja du slipa med sandpapper så får vi se hur lång tid det tar innan du ger upp.DerbiTobbe skrev:Men varför skulle det inte gå med sandpappaer det går ju fort att få bort 1mm samt att det blir lika mycket överallt?
Precis ^^Erik_ skrev:Börja du slipa med sandpapper så får vi se hur lång tid det tar innan du ger upp.DerbiTobbe skrev:Men varför skulle det inte gå med sandpappaer det går ju fort att få bort 1mm samt att det blir lika mycket överallt?Det handlar om ganska hård gjuten aluminium och en plats där du i bästa fall kommer åt med ett finger...