polisen andvänder det nya vapnet!

Här kan du publicera all din media som du vill visa! Stuntmedia har en egen kategori.
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

polisen andvänder det nya vapnet!

Inlägg av skogen_swe »

jävla skit nu har dom den här grejen och håller på testar om kring :x helvete om dom kommer till min skola så springer jag långt från skolan lämnar moppen dit :lol: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VWdkneFr ... re=related[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OOnDjlvA ... re=related[/youtube] jäklar pojkar nu varnar jag er om det här [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_-iMmKuh ... re=related[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ikbjvSHZ ... re=related[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6Xprs_sb ... re=related[/youtube] fan heller att jag ska göra moppen original :lol:
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

dendär ljuger ju som faen, visar inte korrekt hastighet då bakhjulet snurrar mycket snabbare på dendär då det inte är samma motstånd, inget luftmotstånd som när man kör 50-60 t ex... lite dumt..
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

håller med och de siger min farsa också, duma poliser va tänker dom med RÖVEN eller! :x
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

japp de gör dem :D :D
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

måste dom fan göra för de blir ju inget motstånd då går dom ju snabbare
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

de lär ha räknat ut luftmotsåndets hastighet och friktionen för att kunna programmera den där "maskinen"

tror faktiskt den funkar
Powerered by BRL
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

fan om den gör de så sparkar jag söndör maskinen :twisted:
Användarens profilbild
Gilera_Racer
Elmoped

Inlägg av Gilera_Racer »

vafan om man ser dem stå utan för skolan och man har tagit moppen dit. Då är man ju dum om man går ut till moppen då man kan ju bara stanna kvar i skolan och vänta tills dem har åkt iväg. Men om dem inte gör det kan man ju lämna kvar hjälmen i skåpet och ta bussen hem och åker sedan på kvälen och hämtar den då polisen inte är där.:D
Men dem kan ju inte ta en om dem inte har sett en köra eller har ett vittne men om det finns sådana vittnen som skvallrar är det ju bara att banka sönder dem sedan :x
Hatar sådana som kör runt original och inte kan bli tagna och skvallrar på andra och det finns bara ett sätt att lugna ner dem på. :lol:
Cpi Driver
Elmoped

Inlägg av Cpi Driver »

poliserna vill verkligen få ditt alla som kör trimmat nu när dom verkar tagit fram en ny sak för att testa moppederna. jag har aldrig sett den för ifall. köra trimmad moppe verkar vara det värsta brottet som finns i sverige. :D
Corus
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Corus »

Det finns så vitt jag vet bara en sådan liten testbänk som är godkänd för att testa mopeder och scootrar i rent undersökningssyfte av en moppes/scooters hastighet, men det kan ju ha kommit en rackare till...

Det är Dynostar Modell 2SP. Den används redan av polis i Holland och Frankrike samt av deras motsvarighet till vår svenska Bilprovning.

Den är framtagen just för att testa moppar och scootrar och den har en programvara som är framtagen efter en jäkla massa tester och mätningar av t.ex. förarvikt, luftmotstånd, rullmotstånd, olika moped/scooter-modeller, däckstryck.
Programvaran jobbar sedan mot den magnetbroms som finns i "bänken" och bromsar bakhjulet så att motståndet motsvarar verklig körning.

En vanlig obromsad bänk kan ALDRIG visa korrekt maxhastighet på ett fordon då det inte finns något rullmotstånd.

http://www.dynostar.se/products/showpro ... 56&tl2id=1

Det finns EN sådan i Sverige och jag vet vem som har den... :twisted:[youtube]http://youtube.com/watch?v=aMeOKl1rQmk[/youtube]
Senast redigerad av Corus den 15 maj 2008, 17:35, redigerad totalt 1 gånger.
100%...sedan ökar man!
Bomber Magazine
Användarens profilbild
Keeroy
Ktm 125!

Inlägg av Keeroy »

Men dom kan väll inte ta och testa moppen om nu ägaren/föraren inte är där? :O jävla bajs b*g poliser. Men jag tror inte att dom kommer med en sån till skara xD för här brukar det stå när det är som värst 5-6 mopeder xD fast vid vår gran skola kan det ju stå en jävla massa :P
Signatur:
Det här är ett stycke text som kan läggas till automatiskt i slutet på alla inlägg du postar. Signaturen kan inte vara längre än 255 tecken.
Corus
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Corus »

Keeroy skrev:Men dom kan väll inte ta och testa moppen om nu ägaren/föraren inte är där? :O jävla bajs b*g poliser. Men jag tror inte att dom kommer med en sån till skara xD för här brukar det stå när det är som värst 5-6 mopeder xD fast vid vår gran skola kan det ju stå en jävla massa :P
Nej det kan dom inte eftersom föraren måste vara där för att starta moppen.

Om den testbänken som visas i första inlägget inte har möjlighet att simulera verklig körning/skapa realistiskt rullmotstånd så kan den aldrig visa ett korrekt och användbart mätvärde.
Visar den inte ett korrekt och realistikst mätvärde som är baserat på verkliga tester och mätvärden så är den/kommer heller aldrig att kunna godkännas som ett verktyg att mäta en mopeds hastighet.

Skulle det nu vara så att den används i det syftet och att den inte är godkänd som mätutrustning inom Polisen så kan dess mätvärden aldrig användas som bevis för att en moped är trimmad då mätresultatet inte är jämförbart med verkliga förhållanden under körning med förare.

Det är ingen risk att Polisen dyker upp med en Polisbänk från Dynostar under sommare för jag har den enda Polisbänken som finns i Sverige bakom min rygg på kontoret :twisted:
100%...sedan ökar man!
Bomber Magazine
hence
Elmoped

Inlägg av hence »

Har sett filmer från Finland när snuten kommit till olika meetings och testar moppar med en sån som i den översta videon...
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Var jobbar du då? Haha
Men kan de ta med sig en moped som de inte kunnat starta för de inte fått kontakt med ägaren? Även om den ser trimmad ut? Och vad händer om man vägrar ge dem nyckeln eler säger att man tappat bort den?
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

man lär ju märka om dom kommer med nån dynogrej och feta bussen och allt, då kan man väl låsa in sig på toaletten eller nått

edit: eller starta moppen framför näsan på dom och FLY!!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Corus
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Corus »

Vad jag jobbar med?! Alldeles för mycket...

Jag vet inte om de kan ta med sig en moppe som ser trimmad ut. Låter därför inte troligt. En moppe som är trimmad är inte olagligt i sig. Det blir olagligt först när du kör på den.

På tal om den lilla Polisdynon så behöver det inte synas för väl att de kommer och ska testa. Som ni ser på bilden så är den inte speciellt stor...
Bild
Senast redigerad av Corus den 16 maj 2008, 10:48, redigerad totalt 1 gånger.
100%...sedan ökar man!
Bomber Magazine
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

jag ska skaffa mig ett par däck med reäla dubb i sig så den grejen inte kan se hur fort min går :twisted:
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Det är inte så att ni har den på Bomber magazine?:)
Men egentligen är de ju bara o tvärneka o säga att man tappat nyckeln.
YAMAHA YZ Racing
Corus
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Corus »

Yamaha_rider skrev:Det är inte så att ni har den på Bomber magazine?:)
Jo det har vi så än så länge kan ni slappna av, hehe :twisted: Vi kommer att ha den på träffen i frihamnen i Stockholm den 31maj. Vi kommer även ha med den stora bänken.
100%...sedan ökar man!
Bomber Magazine
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER

Inlägg av perre92 »

fan jävla skit pryl :evil:
tomt
Användarens profilbild
-Speedfigt2-
Elmoped

Inlägg av -Speedfigt2- »

Två av filmerna är från vårna skola :( Tur var så gick min inte fort just då :wink: Men det är en J***A skit pryl!
Användarens profilbild
Timoty
Elmoped

Inlägg av Timoty »

haha det där var värdelöst xD jag som filma/la up dom två första :O dom tog alla dom testa för trimning typ, orgnal mt som gick i 46 höll på att få böter -_- jag prata med dom o dom sa att det var inställt för samma motstånd som på backen men va fan dom lyfter ju mopparna..
qwee
Elmoped

Inlägg av qwee »

film #3, den går ju bara i 61 -.- det gjorde min med på en sån där sak
Användarens profilbild
Pulliboy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Pulliboy »

fy fan, men känns otroligt om man kan räkna ut motstånd på en sån där grej... men det lär inte komma någon till skara XD, staden e ju inte så stor...

men polisen gör verkligen allt för att plocka oss ;(
Behöver ni hjälp, eller bara vill snacka om moppar eller annat skoj, så är det bara att adda: Adde_pauli@hotmail.com =)
ossi303
Svårstartad skrothög

Inlägg av ossi303 »

fan varför måste vi i svergige vara så tråkiga så att mopparna bara får gå in 50 tex i speninen får dom ju gå hur fort man vill:S vart va d som poliserna var på filmerna?stockholm eller?
mrduck
Elmoped

Inlägg av mrduck »

de är väl lagligt att trimma så länge man inte framför fordonet på allmän väg. så gå med på testet gasa som fan och sen om dom vill böta/beslagta moppen säg bara att du aldrig kör den och sen rullar du den därifån.
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

mrduck skrev:de är väl lagligt att trimma så länge man inte framför fordonet på allmän väg. så gå med på testet gasa som fan och sen om dom vill böta/beslagta moppen säg bara att du aldrig kör den och sen rullar du den därifån.
jo man får trimma men inte köra på almän väg sen
mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

man kan ju säga att man rullade dit den för dina polare ville se din ban hoj
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Corus skrev:
Jo det har vi så än så länge kan ni slappna av, hehe :twisted: Vi kommer att ha den på träffen i frihamnen i Stockholm den 31maj. Vi kommer även ha med den stora bänken.
vem är du :roll:
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Corus
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Corus »

MarcusRRX skrev:
Corus skrev:
Chefredaktör på Bomber Magazine. 8)
Vem är du?
100%...sedan ökar man!
Bomber Magazine
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Corus skrev:
MarcusRRX skrev:
Corus skrev: Jo det har vi så än så länge kan ni slappna av, hehe :twisted: Vi kommer att ha den på träffen i frihamnen i Stockholm den 31maj. Vi kommer även ha med den stora bänken.
Vem är du?

Marcus ! :D trodde du var snut , du snacka som en sån !
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Corus
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Corus »

MarcusRRX skrev:
Corus skrev:
MarcusRRX skrev: vem är du :roll:
Vem är du?

Marcus ! :D trodde du var snut , du snacka som en sån !
VAA! Det var inte snällt sagt, hehe ;) Inte Polis, men väl insatt i vissa saker ändå. Har jobbat med viss säkerhetsarbete tidigare... Men är nu på Bomber, heltid :twisted:
100%...sedan ökar man!
Bomber Magazine
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

Corus skrev:
MarcusRRX skrev:
Corus skrev: Jo det har vi så än så länge kan ni slappna av, hehe :twisted: Vi kommer att ha den på träffen i frihamnen i Stockholm den 31maj. Vi kommer även ha med den stora bänken.
Vem är du?
du chefredaktör på Bomber Magazine ,var kan man börja prememurera på tidningen
Corus
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Corus »

lule skrev:
Corus skrev:
MarcusRRX skrev: vem är du :roll:
Vem är du?
du chefredaktör på Bomber Magazine ,var kan man börja prememurera på tidningen
Antingen via vår webshop http://www.bombermagazine.com/se/index.html
Eller så kan du skicka ett mail eller PM till mig med din adress så skickar jag lite nödvändig info och en tidning.
/Mange
100%...sedan ökar man!
Bomber Magazine
Användarens profilbild
igorkim
Svårstartad skrothög

Inlägg av igorkim »

på tal om att inte gå ut när de är razzia..

DOm kommer nog itne tjuvkoppla moppen direkt men dom kommer nog fråga alla elever/lärare och till slut ringa hem till dig..

Annars har jag hört att dom bara kör den till stationen och har den tills nån kommer å erkänner(vet inte om det är sant)

När dom var här på skolan, så tog dom 2 mopeder av 20.
och byn är väldigt liten. Så du som tjata om att Skara är en liten stad, så borde du kolla in Forshaga;)
Skriv svar