snuten tog min moppe

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

En civil snut stoppade mig en gång med min första moppe... dom tog den och den var otrimmad, HELT ORGINAL och ändå så fick jag tillbaka moppen med skuren cylinder, köppte den för 5000:- sålde den för 500:- får dom göra så när moppen är orginal och går i 35km/h?
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Bredmar skrev:En civil snut stoppade mig en gång med min första moppe... dom tog den och den var otrimmad, HELT ORGINAL och ändå så fick jag tillbaka moppen med skuren cylinder, köppte den för 5000:- sålde den för 500:- får dom göra så när moppen är orginal och går i 35km/h?
Nej du kan begära pengar
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
stage6
Elmoped

Inlägg av stage6 »

Det beror på-. Du kommer få ca 1500 i böter och indraget lämp i 6 månader. Men om du bettede dig bra mot civilpolisen kanske du bara får böter. Du kan även ha otur att dom tar trimmdelarna.
dj_philip
Svårstartad skrothög

Inlägg av dj_philip »

ska man samman fatta det

Civilpolis: och polis är samma sak, men det kan vara så att polisen är "ledig" men dem har samma rättigheter som en polis har

dem som förstör trimmet, och bestämmer böter och lämpet, är inte polisen , utan det är länstyrelsen, som bestämer
ni behöver inte rätta mig
Skriv svar