Religions tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

PK skrev:
potog skrev:HEJ alla tsr vänner :D

Drar en bubbel post för er skull å ber till gud att jag inte får en varning för detta men det är så att jag har en liten rolig fråga å ställa till er! :D

Ni vet ju alla att jag är kristen ... så som alla i team-jesus ... å då lyder frågan Varför är jag kristen????

skriv det du tror här i tråden hur arbsurt det än låter;)

och en till sak jag vill gratulera Tobbe96 som ny medlem i team-jesus vilket jag är väldigt glad för :D
antagligen för att du fortfarande tror att historier i böcker är på riktigt :)

nä, men min största ide att folk som är kristna vill ha någon att vända sig till när man mår dåligt. någon som kan göra allt och ändra på saker.
Tror du att Jesus var Guds son eller skickad av Gud?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

ibbec skrev:
PK skrev:
potog skrev:HEJ alla tsr vänner :D

Drar en bubbel post för er skull å ber till gud att jag inte får en varning för detta men det är så att jag har en liten rolig fråga å ställa till er! :D

Ni vet ju alla att jag är kristen ... så som alla i team-jesus ... å då lyder frågan Varför är jag kristen????

skriv det du tror här i tråden hur arbsurt det än låter;)

och en till sak jag vill gratulera Tobbe96 som ny medlem i team-jesus vilket jag är väldigt glad för :D
antagligen för att du fortfarande tror att historier i böcker är på riktigt :)

Ja det gör ja väl annars hade jag nog inte vågat kalla mig själv för kristen :P

nä, men min största ide att folk som är kristna vill ha någon att vända sig till när man mår dåligt. någon som kan göra allt och ändra på saker.
Tror du att Jesus var Guds son eller skickad av Gud?

Ja det tror jag annars hade jag inte vågat kalla mej själv för kristen :P
Senast redigerad av potog den 8 mars 2012, 21:15, redigerad totalt 1 gånger.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

ibbec skrev:Som tidigare nämnt är man själv muslim. En fråga till er som inte tror på Gud, vad är det som gör att ni inte tror på att Gud finns? För att man inte kan se Gud eller?
för att jag tror att om gud fanns så skulle han inte skicka ner en person som han säger är sin son tillsammans med en bok där det står massa regler och shit..

menar bara att det måste ha funnits mytomaner och författare för 2000 år sen också. det är det.

skulle någon idag säga att de är guds son och det så skulle den personen hamna på psyket.
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

PK skrev:
ibbec skrev:Som tidigare nämnt är man själv muslim. En fråga till er som inte tror på Gud, vad är det som gör att ni inte tror på att Gud finns? För att man inte kan se Gud eller?
för att jag tror att om gud fanns så skulle han inte skicka ner en person som han säger är sin son tillsammans med en bok där det står massa regler och shit..

menar bara att det måste ha funnits mytomaner och författare för 2000 år sen också. det är det.

skulle någon idag säga att de är guds son och det så skulle den personen hamna på psyket.
Men det är ju inte sant, det är ju det vi muslimer nekar. Vi tror att Jesus var en profet.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

PK skrev:

Men varför tror du inte att jesus hamna på psyket då?

utan att det blev en mega grej!

ibbec se frågor på andra sidan ;)
vem fan e lennart?
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

potog skrev:
PK skrev:

Varför skulle han hamna på psyket???? Asså varför tror du inte på det, för att det inte går att bevisa, så därför finns inte Gud?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

ibbec skrev:
potog skrev:
PK skrev: för att jag tror att om gud fanns så skulle han inte skicka ner en person som han säger är sin son tillsammans med en bok där det står massa regler och shit..

Varför skulle han hamna på psyket???? Asså varför tror du inte på det, för att det inte går att bevisa, så därför finns inte Gud?
Va den frågan till mej?

ja menar på om någon kommer idag säger att dom e guds sån då hade dom ju hamnat på något hem....

Hände samma sak för 2k årsedan så hade som blivit dödade eller bort körda.... det måste ju ha varit något speciellt med jesus annars hade väl folk inte stalkat han i 3år å sen dött för det han lärde ut eller? :)
vem fan e lennart?
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

potog skrev:
ibbec skrev:
potog skrev: Men varför tror du inte att jesus hamna på psyket då?

Va den frågan till mej?

ja menar på om någon kommer idag säger att dom e guds sån då hade dom ju hamnat på något hem....

Hände samma sak för 2k årsedan så hade som blivit dödade eller bort körda.... det måste ju ha varit något speciellt med jesus annars hade väl folk inte stalkat han i 3år å sen dött för det han lärde ut eller? :)
Nej den var till PK. Och det jag menade var om han skulle hamna på psyket för att sa att han var en profet. Och en fråga till dig, är du katolik? Tror du att Jesus var skickad av Gud eller att han var Guds son?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

ibbec skrev:
potog skrev:
ibbec skrev: Varför skulle han hamna på psyket???? Asså varför tror du inte på det, för att det inte går att bevisa, så därför finns inte Gud?
Va den frågan till mej?

Nej den var till PK. Och det jag menade var om han skulle hamna på psyket för att sa att han var en profet. Och en fråga till dig, är du katolik? Tror du att Jesus var skickad av Gud eller att han var Guds son?
A nä Luthersk (stavning :S)

Vi tror ju att Jesus är guds son skickad av gud ;) hajar du?

Men du hur får ni det till att Jesus bra är en profet då han säger att han är det det är ju ganska svårt att missa :P

Mohamed hade 77? fruar å den yngsta va 6-7 va tycker du om det låter det som en bra profet? :S
vem fan e lennart?
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

Ok men hursomhelst har de kristna blivit extrema och ser Jesus som en Gud. OM han nu hade varit Guds son, varför gör man då honom och Gud likvärdiga? Om han nu är Gud som de kristna ser honom, varför skulle han då be till sig själv? Det låter inte logiskt alls.

Och hur får du det till 77 fruar, och vart har du läst att den yngsta var 6-7 år?? .

Dessutom om man vill ha sanningen inom religion. Hur ska man då kunna tro på saker som har flera versioner? T.ex. Bibeln som har flera versioner medan Koranen är likadan och det sista testamentet?
Senast redigerad av ibbec den 8 mars 2012, 22:19, redigerad totalt 1 gånger.
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

Och det konstiga är att man inom kristendomen inte får ha andra Gudar vid sidan om Gud, hur kommer det då sig att Jesus dyrkas mer än Gud inom kristendomen??
DerbiDrdLimitedEdition
Elmoped

Inlägg av DerbiDrdLimitedEdition »

Religion är till för att även dumt och obildat folk ska få känna hopp. :wink:
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

ibbec skrev:Och det konstiga är att man inom kristendomen inte får ha andra Gudar vid sidan om Gud, hur kommer det då sig att Jesus dyrkas mer än Gud inom kristendomen??
För att dom ..

Hur kan du säga att du vill se fadern då fadern är i mig så som jag är i honom//Jesus

Men du vad har gud gett dej? förutom typ mat på bordet å bla bla bla saker :P

Koranen är typ ihop satt 600 år efter kristus 300 år efter bibeln Mohamed blev sten rik.... jesus och lärjungarna dog för sin tro..

Så som jag ser det så tog ju bara ut delar ur bilben så han använde klipp och klistra metoden....

titta bara på mellan östern hur bra har ni det? :(

titta här i Europa hur bra har inte vi det? jo visst alla är inte kristna här uppe men för 150 år sedan va många kristna..

4 fruar e inte det lite a va ska man säga elakt mot kvinnor?

Vi har ju en relation med gud va har ni? dyrkar ni honom bara eller?
skulle man då inte kunna strunta i det? eller kommer gud å straffar er då?
Varför blir kristna förföljda av muslimer men inte tvärt om?
Varför står det i koranen att ni ska vara elaka mot judar?
e detta kanske för att mohamed ville inte att folk skulle komma på att det hela är klipp och klistra :P
vem fan e lennart?
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

DerbiDrdLimitedEdition skrev:Religion är till för att även dumt och obildat folk ska få känna hopp. :wink:
Känner du dig rolig nu?
DerbiDrdLimitedEdition
Elmoped

Inlägg av DerbiDrdLimitedEdition »

ibbec skrev:
DerbiDrdLimitedEdition skrev:Religion är till för att även dumt och obildat folk ska få känna hopp. :wink:
Känner du dig rolig nu?

Tolkade du det jag skrev som ett skämt?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

lägger bara denna kommentaren så att ibbec ska slippa få en dubel post när han skriver svaren på dom 10 frågorna som jag frågade här ovan ;)

[spoiler]Tror dock att hans relgion är falsk så vill gärna se va det blir för roliga svar:D Hoppas att du inte tycker jag är dum mot dej för det är inte min mening :l[/spoiler]
vem fan e lennart?
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

potog skrev:
ibbec skrev:Och det konstiga är att man inom kristendomen inte får ha andra Gudar vid sidan om Gud, hur kommer det då sig att Jesus dyrkas mer än Gud inom kristendomen??
För att dom ..

Hur kan du säga att du vill se fadern då fadern är i mig så som jag är i honom//Jesus

Koranen är typ ihop satt 600 år efter kristus 300 år efter bibeln Mohamed blev sten rik.... jesus och lärjungarna dog för sin tro..

Så som jag ser det så tog ju bara ut delar ur bilben så han använde klipp och klistra metoden....

titta här i Europa hur bra har inte vi det? jo visst alla är inte kristna här uppe men för 150 år sedan va många kristna..

e detta kanske för att mohamed ville inte att folk skulle komma på att det hela är klipp och klistra :P
För det första var det inte sant (korsfästningen). Menar du att Profeten Muhammad (PBUH) inte gjorde något för sin tro?? Då måste du verkligen läsa på. Du nämnde att han var väldigt rik, vilket stämmer. Vet du vad han gjorde med sin förmögenhet, vet du hur var som person? Kom inte med såna anklagelser du inte har någon aning om.

Menar du att vi inte har någon relation med Gud? Vad sägs om genom Koranen där Guds ord står i en bok. Vi tror att all mänsklighet skapades av en anledning, för att dyrka Gud ensam utan att sätta någon annan vid sidan och ja, man blir straffad om man inte tror på sanningen som har förmedlats i Koranen. Vad spelar det för roll hur folk har det nu? Vart vill du komma med det? Som du nämnde var många kristna.. Många kristna har insett vad som är sanningen och valt att konvertera.

Hur fick du det till 77 fruar?? Patetiskt att ljuga om sånt. Vet du anledningen till att man kan ha 4 fruar samtidigt?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

ibbec skrev:
potog skrev:
För att dom ..

För det första var det inte sant (korsfästningen). Menar du att Profeten Muhammad (PBUH) inte gjorde något för sin tro?? Då måste du verkligen läsa på. Du nämnde att han var väldigt rik, vilket stämmer. Vet du vad han gjorde med sin förmögenhet, vet du hur var som person? Kom inte med såna anklagelser du inte har någon aning om.

Menar du att vi inte har någon relation med Gud? Vad sägs om genom Koranen där Guds ord står i en bok. Vi tror att all mänsklighet skapades av en anledning, för att dyrka Gud ensam utan att sätta någon annan vid sidan och ja, man blir straffad om man inte tror på sanningen som har förmedlats i Koranen. Vad spelar det för roll hur folk har det nu? Vart vill du komma med det? Som du nämnde var många kristna.. Många kristna har insett vad som är sanningen och valt att konvertera.

Hur fick du det till 77 fruar?? Patetiskt att ljuga om sånt. Vet du anledningen till att man kan ha 4 fruar samtidigt?
Dyrka gud va tjänar du på det är frågan å hur kan du ha en relation med gud om han pratar via en bok? i boken står det ju bara hanns budskap å inte det han säger personligen nu irl.

Jag har bett för folk och det har hänt under. mycket ballare än å dyrka om jag får säga det själv :P

å förlåt han hade bara 13 fruar my bad :P

a nä det vet jag inte men säg du varför det är bra att ha 4 fruar å inte äta bacon som e så gött <3

Samt varför är det förbjudet att forska på Koranen är det för att den kanske är fals å mohamed inte ville att någon skulle få reda på det?
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

jag tror inte på något övermäktigt.

fråga inte varför jag inte skulle tro på gud, utan varför jag skulle göra det...

jag prioriterar ren kunskap ock logik före en 2000 år gammal bok ;) men jaja..
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

PK skrev:jag tror inte på något övermäktigt.

fråga inte varför jag inte skulle tro på gud, utan varför jag skulle göra det...

jag prioriterar ren kunskap ock logik före en 2000 år gammal bok ;) men jaja..
Så du tror inte på Big bang?:)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

klart? men inte att en gubbe satt och gjorde big bang och sen satt och dekorerade jorden ;)

big bang är fysiskt möjligt enligt vetenskapsmän.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

PK skrev:klart? men inte att en gubbe satt och gjorde big bang och sen satt och dekorerade jorden ;)

big bang är fysiskt möjligt enligt vetenskapsmän.
Du prioterar ren kunskap å logik..

En smäll från tomma intet skapade planeter?
Va va då innan Big bang för själva intet kan ju inte ha imploderat?
Sen att du ska ha kommit från en liten bakterie som har muterat igenom åren kom igen hur jävla troligt låter det :P

Tycker du ska tro på sånt som är bevisat! Å inte massa teori trams :P
vem fan e lennart?
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

potog skrev:
ibbec skrev:
potog skrev: För att dom ..

Dyrka gud va tjänar du på det är frågan å hur kan du ha en relation med gud om han pratar via en bok? i boken står det ju bara hanns budskap å inte det han säger personligen nu irl.

Jag har bett för folk och det har hänt under. mycket ballare än å dyrka om jag får säga det själv :P

a nä det vet jag inte men säg du varför det är bra att ha 4 fruar å inte äta bacon som e så gött <3

Samt varför är det förbjudet att forska på Koranen är det för att den kanske är fals å mohamed inte ville att någon skulle få reda på
det?

Asså allvarligt, tänk lite. Att läsa Koranen är ett sätt för oss att hålla kontakten med Gud, vi har ett annat sätt genom böner som utförs 5ggr om dagen, räknar du inte det som en relation är det nog bäst att sova en stund..

Vem har sagt nåt om att det är bra/dåligt att ha upp till 4 fruar samtidigt?? Menar du att han hade 13 fruar samtidigt??
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

ibbec skrev:
potog skrev:
ibbec skrev: För det första var det inte sant (korsfästningen). Menar du att Profeten Muhammad (PBUH) inte gjorde något för sin tro?? Då måste du verkligen läsa på. Du nämnde att han var väldigt rik, vilket stämmer. Vet du vad han gjorde med sin förmögenhet, vet du hur var som person? Kom inte med såna anklagelser du inte har någon aning om.

Samt varför är det förbjudet att forska på Koranen är det för att den kanske är fals å mohamed inte ville att någon skulle få reda på
det?

Asså allvarligt, tänk lite. Att läsa Koranen är ett sätt för oss att hålla kontakten med Gud, vi har ett annat sätt genom böner som utförs 5ggr om dagen, räknar du inte det som en relation är det nog bäst att sova en stund..

Vem har sagt nåt om att det är bra/dåligt att ha upp till 4 fruar samtidigt?? Menar du att han hade 13 fruar samtidigt??
A nä bön är ju ett sätt att prata med gud å på så sätt ha en relation :D
Ja jag menar att han hade 13 fruar samtidigt :P både 118100 och Wikipedia sa det :P
Blandade ihop det med dom där 70 oskulderna man ska få när man kommer till himlen som jag har hört :)

När jag ber hör jag guds röst gör du det?:)
vem fan e lennart?
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

potog skrev:
ibbec skrev:
potog skrev: Dyrka gud va tjänar du på det är frågan å hur kan du ha en relation med gud om han pratar via en bok? i boken står det ju bara hanns budskap å inte det han säger personligen nu irl.

det?

Ja jag menar att han hade 13 fruar samtidigt :P både 118100 och Wikipedia sa det :P
Blandade ihop det med dom där 70 oskulderna man ska få när man kommer till himlen som jag har hört :)

De 70 oskulderna? Inom Islam? Det är lite svårt att förklara. När vi ber ber vi om att bli guidade som de som Gud har guidat till den rätta vägen. Och då har vi verser där vi t.ex. säger Arrahmani-rahim vilket på engelska betyder the most beneficial, the most merciful. Det är två av Guds 100 namn varav 99 vi människor vet. När man säger det svarar Gud "My servant has glorified me" (jag översatte på engelska). Såhär är bönen översatt på engelska:

Translation of Surah Al-Fatiha (The Opening)

In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful
Praise be to Allah, Lord of the Worlds,
The Beneficent, the Merciful.
Owner of the Day of Judgment,
Thee (alone) we worship; Thee (alone) we ask for help.
Guide us on the straight path,
The path of those whom Thou hast favored;
Not (the path) of those who earn Thine anger nor of those who go astray.
(1 : 1-7)

Vad inom Islam är det du inte tror på??
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

ibbec skrev:
potog skrev:
ibbec skrev:

De 70 oskulderna? Inom Islam? Det är lite svårt att förklara. När vi ber ber vi om att bli guidade som de som Gud har guidat till den rätta vägen. Och då har vi verser där vi t.ex. säger Arrahmani-rahim vilket på engelska betyder the most beneficial, the most merciful. Det är två av Guds 100 namn varav 99 vi människor vet. När man säger det svarar Gud "My servant has glorified me" (jag översatte på engelska). Såhär är bönen översatt på engelska:

Translation of Surah Al-Fatiha (The Opening)

In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful
Praise be to Allah, Lord of the Worlds,
The Beneficent, the Merciful.
Owner of the Day of Judgment,
Thee (alone) we worship; Thee (alone) we ask for help.
Guide us on the straight path,
The path of those whom Thou hast favored;
Not (the path) of those who earn Thine anger nor of those who go astray.
(1 : 1-7)

Vad inom Islam är det du inte tror på??
A jag kan ju inte jätte mycket om islam men kan ju en del asså Känner ända att jag har någorlunda humm om det :P

Nä för när jag ber så kan jag höra guds röst ibland som om jag ber han om hjälp typ vad ska jag göra för att få min kompis att må bättre å då kan jag få svar av gud. samma sak att han ibland säger saker utan att jag ber!
allt från att du borde gå bort å prata med den där personen eller du borde fråga Gustav om han vill ha förbön (förbön= när man ber för någon)
Å då kan det handa sjukt mäktiga grejer ibland :D

ja det e va som händer när jag ber :P
å då undrar du kanske höra guds röst hur gör man det?
Ibland är det som en röst/tanke som kommer upp inom mej som jag vet själv att jag inte skulle kunnat fantiserat ihop ( vet att detta låter jätte knas :P) å ibland kan jag höra ganska så konkret som om någon satt brfevid mej eller liknande :D

men det e något man får känna in å gämföara med vad som står i bibeln.

säger gud döda alla som inte tror på mej.. nja det låter inte som gud... står det så i bibeln.. a nä det gjorde det inte då va det nog bara jag som fantisera :P
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

Potog så du tror verkligen på att det finns nån gubbe uppe nånstans bland molnen? :P
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Sant :lol:

Nä men helt allvarligt, det är ju lite så. I brist på rationella svar söker man andra svar. För 2000 år sedan lät jesus ganska bra, för 1200 år sedan lät även muhammed ganska bra men nu har ju ganska många insett att det är bull och det finns mycket bättre lösningar och svar på saker och ting ;)

Men religionen är ju fortfarande viktig på ett sätt genom sin moral. MEN problemet med religion är ju den där biprodukten gud och att man ska vara troende, be osv....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

slider_Alex skrev:Potog så du tror verkligen på att det finns nån gubbe uppe nånstans bland molnen? :P
a nä det tror jag inte på :P då hade jag varit pantad va fan! :P

Ni som säger att kristendomen är bull hur kan säga det då det inte finns några som helst bevis som har förklarat att bibeln är fals?
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Bumpar upp min favvo tråd på tsr med 2 små filmer!

den första är på en dansk snubbe som missionerar här i sverge å får hjälp av 2 svenska killar att be för folk på stan! såna underbara killar som gör sånt här gott för folk! tänk bara om alla vi kristna hade mod å gå ut å lägga händerna på folk! :D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... tJjwB_8KVQ[/youtube]

Den andra är det en kille från usa som är ute å ber för folk under någon sårts gay festival! e väll inte hellt hundra med att han tycker att homosexualitet e en sjukdom då jag ser det som ett val man gör. men han ber händå for folk å man ser värkligen hur guds kärlek strålar genom honnom! :D
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=sWbDvweb ... re=related[/youtube]

hade varit gött om ni tror på det som händer i filmerna då jag har varit med om liknande grejer å intee bara säger att allt e fake å liknande då det finns flera tusen filmer om sånt här på youtube ;)

mvh Tsr-missionären ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Tänker inte skriva att jag tycker religion är dumt, just för att det är religion. Men jag tycker nog nånting i alla fall. Och det är att religion kan vara mycket bra, många har det som en trygghet, att det alltid finns någon som vakar över en. Men allt gott har ju en ond baksida. Religion, inte bara en viss religion, utan religion i sig, skapar krig. Skapar död. Ni kan ju inte direkt säga att det inte är tack vare religionen som vissa unga flickor blir stenade till döds, eller att det blir hat, och folk säger "Den där är ju inte rätt i skallen, han tror ju inte på den kristna guden, han är ju muslim!"
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

att han lägger handen på axeln och hon inte har ont efter det. ja, det måste vara jesus :D

eller så har dom gått en kurs på dramaten på 1 vecka.

finns en logisk förklaring till det mesta. fråga på så ska jag nog kunna svara.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

PK skrev:att han lägger handen på axeln och hon inte har ont efter det. ja, det måste vara jesus :D

ja men så klart man kan bort förklara det men man förklara för mig då va dom vinner på att juga? å va vinner jag på att juga att jesus e san å allt?
vem fan e lennart?
Aladdin
Elmoped

Inlägg av Aladdin »

potog skrev:
PK skrev:att han lägger handen på axeln och hon inte har ont efter det. ja, det måste vara jesus :D

ja men så klart man kan bort förklara det men man förklara för mig då va dom vinner på att juga? å va vinner jag på att juga att jesus e san å allt?
Vad jag har läst här så är det ingen som påstår att du ljuger, dom påstår att du är helt bäng som på fullt allvar tror på gud.
Användarens profilbild
Dafuq
Elmoped

Inlägg av Dafuq »

Jag respekterar allas tron på gud men att tro på gud är lika dumt som att tro på spöken, jag tror inte på gud fören jag har sätt honom med mina ögon om han verkligen finns varför är livet orättvist och det finns barn som svälter
och massa som har aids och har det dåligt.
liksom gud är bara en påhittat grej som dom kom på för längesen och vid den tiden var dom så dumma så att dom trodde på allt och vissa har följt den religionen tills nu.

Men som sagt '' som att tro på gud är lika dumt som att tro på spöken''
Skriv svar