potog skrev:ibbec skrev:potog skrev:
Dyrka gud va tjänar du på det är frågan å hur kan du ha en relation med gud om han pratar via en bok? i boken står det ju bara hanns budskap å inte det han säger personligen nu irl.
Jag har bett för folk och det har hänt under. mycket ballare än å dyrka om jag får säga det själv
å förlåt han hade bara 13 fruar my bad
a nä det vet jag inte men säg du varför det är bra att ha 4 fruar å inte äta bacon som e så gött <3
Samt varför är det förbjudet att forska på Koranen är det för att den kanske är fals å mohamed inte ville att någon skulle få reda på
det?
Asså allvarligt, tänk lite. Att läsa Koranen är ett sätt för oss att hålla kontakten med Gud, vi har ett annat sätt genom böner som utförs 5ggr om dagen, räknar du inte det som en relation är det nog bäst att sova en stund..
Vem har sagt nåt om att det är bra/dåligt att ha upp till 4 fruar samtidigt?? Menar du att han hade 13 fruar samtidigt??
A nä bön är ju ett sätt att prata med gud å på så sätt ha en relation

Ja jag menar att han hade 13 fruar samtidigt

både 118100 och Wikipedia sa det

Blandade ihop det med dom där 70 oskulderna man ska få när man kommer till himlen som jag har hört
När jag ber hör jag guds röst gör du det?:)
De 70 oskulderna? Inom Islam? Det är lite svårt att förklara. När vi ber ber vi om att bli guidade som de som Gud har guidat till den rätta vägen. Och då har vi verser där vi t.ex. säger Arrahmani-rahim vilket på engelska betyder the most beneficial, the most merciful. Det är två av Guds 100 namn varav 99 vi människor vet. När man säger det svarar Gud "My servant has glorified me" (jag översatte på engelska). Såhär är bönen översatt på engelska:
Translation of Surah Al-Fatiha (The Opening)
In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful
Praise be to Allah, Lord of the Worlds,
The Beneficent, the Merciful.
Owner of the Day of Judgment,
Thee (alone) we worship; Thee (alone) we ask for help.
Guide us on the straight path,
The path of those whom Thou hast favored;
Not (the path) of those who earn Thine anger nor of those who go astray.
(1 : 1-7)
Vad inom Islam är det du inte tror på??