Vilket rör skulle du rekomendera att använda för detta syfte?Fredd_e skrev:sätt på v-ringen och köp ett lågvarvit trimrör (med plugg)
sen borrar du pluggen lite och sen går den i 40 och det är lagligt
Om det redan sitter en variatorring i, så tror jag att det är original ringen. Vikterna har ingenting med hastigheten att göra. Original vikterna till eu aeroxar ligger på 5.5 gram. Vet dock inte om det är samma till de äldre modellerna samt klass 2 mopederna.fdswin skrev:Har öppnat variatorn och såg att killen som sålde mopeden till mig inte hade helt rätt, vi har 6st vikter där och det satt en liten bricka som remmen låg mot.
Är det bara byta ut denna bricka mot http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=6617 och sen montera nytt avgassystem?
Iom. att jag försöker hålla en låg budget så passade http://www.twostroke.se/product.asp?product=12093 in.
Detta system verkar ju vara ett pluggat sådant, men är det ett "lagligt" system att dunka på eller behöver jag kolla efter andra system som ser mer ut som ett orginal samt är pluggat?
För er som nu har större koll än mig, då jag är osäker på vad vikterna väger och andra saker, om ni kan posta en "setup" som ni är helsäker på kommer hamna på den lagliga 30km/h gränsen så är jag väldigt tacksam.
Mvh Fredrik
Behöver jag verkligen besikta mopeden, verkar ju mest vara meningslöst då den inte är reggad. Utan detta är väll mer en lösning om jag vill stoppa en skylt på den?Roxxen96 skrev:[spoiler]Om det redan sitter en variatorring i, så tror jag att det är original ringen. Vikterna har ingenting med hastigheten att göra. Original vikterna till eu aeroxar ligger på 5.5 gram. Vet dock inte om det är samma till de äldre modellerna samt klass 2 mopederna.fdswin skrev:Har öppnat variatorn och såg att killen som sålde mopeden till mig inte hade helt rätt, vi har 6st vikter där och det satt en liten bricka som remmen låg mot.
Är det bara byta ut denna bricka mot http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=6617 och sen montera nytt avgassystem?
Iom. att jag försöker hålla en låg budget så passade http://www.twostroke.se/product.asp?product=12093 in.
Detta system verkar ju vara ett pluggat sådant, men är det ett "lagligt" system att dunka på eller behöver jag kolla efter andra system som ser mer ut som ett orginal samt är pluggat?
För er som nu har större koll än mig, då jag är osäker på vad vikterna väger och andra saker, om ni kan posta en "setup" som ni är helsäker på kommer hamna på den lagliga 30km/h gränsen så är jag väldigt tacksam.
Mvh Fredrik
Nu har du ju org rör med blindtarmen igensvetad, vilket gör att den går fortare ja. Om du köper det röret som är pluggat så kommer det nog bli fint, men tänk på att den också ser mer trimmad ut då. Men den är dock pluggad, och du kan besiktiga om moppen med det nya röret, sen får du en blankett på att den är i laglig för att framföras på vägarna. Sen kan du slipa upp pluggen lite baraFör att få den hastighet du vill ha.
OBS:Moppen kommer gå sämre än org röret när det effektröret är pluggat, pga att pluggen stoppar upp avgasflödet rejält. Då menar jag framför allt accelerationen i detta fallet. Jag borrade 1 mm i taget, och det blev rätt mycket skillnad, så om du ska borra, så borra inte mycket åt gången. Vi snackar kanske om 0.1-0.5 mm åt gången. Sen testar du och ser hur den går i axx och topp.
Edit: Ett annat val är att köpa ett beggat original rör som ingen pillat på, både billigare och ser mindre trimmat ut.
/ Roxxen96[/spoiler]
Egentligen så måste man besiktiga om den ja, eftersom du ändrar något på moppen.. Annars bara köp ett org rör som ingen pillat på.fdswin skrev:Behöver jag verkligen besikta mopeden, verkar ju mest vara meningslöst då den inte är reggad. Utan detta är väll mer en lösning om jag vill stoppa en skylt på den?Roxxen96 skrev:[spoiler]Om det redan sitter en variatorring i, så tror jag att det är original ringen. Vikterna har ingenting med hastigheten att göra. Original vikterna till eu aeroxar ligger på 5.5 gram. Vet dock inte om det är samma till de äldre modellerna samt klass 2 mopederna.fdswin skrev:Har öppnat variatorn och såg att killen som sålde mopeden till mig inte hade helt rätt, vi har 6st vikter där och det satt en liten bricka som remmen låg mot.
Är det bara byta ut denna bricka mot http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=6617 och sen montera nytt avgassystem?
Iom. att jag försöker hålla en låg budget så passade http://www.twostroke.se/product.asp?product=12093 in.
Detta system verkar ju vara ett pluggat sådant, men är det ett "lagligt" system att dunka på eller behöver jag kolla efter andra system som ser mer ut som ett orginal samt är pluggat?
För er som nu har större koll än mig, då jag är osäker på vad vikterna väger och andra saker, om ni kan posta en "setup" som ni är helsäker på kommer hamna på den lagliga 30km/h gränsen så är jag väldigt tacksam.
Mvh Fredrik
Nu har du ju org rör med blindtarmen igensvetad, vilket gör att den går fortare ja. Om du köper det röret som är pluggat så kommer det nog bli fint, men tänk på att den också ser mer trimmad ut då. Men den är dock pluggad, och du kan besiktiga om moppen med det nya röret, sen får du en blankett på att den är i laglig för att framföras på vägarna. Sen kan du slipa upp pluggen lite baraFör att få den hastighet du vill ha.
OBS:Moppen kommer gå sämre än org röret när det effektröret är pluggat, pga att pluggen stoppar upp avgasflödet rejält. Då menar jag framför allt accelerationen i detta fallet. Jag borrade 1 mm i taget, och det blev rätt mycket skillnad, så om du ska borra, så borra inte mycket åt gången. Vi snackar kanske om 0.1-0.5 mm åt gången. Sen testar du och ser hur den går i axx och topp.
Edit: Ett annat val är att köpa ett beggat original rör som ingen pillat på, både billigare och ser mindre trimmat ut.
/ Roxxen96[/spoiler]