Har ett problem med min moppe.
Det är så att avgasröret läcker olja ungefär i mitten av röret, det brukar dropa under natten så det blir alldeles skitigt + när man kör så kommer det ännu mer och byxorna man har på sig blir oftast smutsiga...
Vet ni om detta är något farligt eller kan man bara ta något och linda runt så att läckan blir täckt? Isåfall vet ni något bra man kan använda för det!
potog skrev:det är nog inte olja utan bara avgaser i flytande form... laga hålet som du har i röret bara
haha avgaser i flytande form, om avgaser inte är i gasform så är det ju olja och bensin som inte förbrännts? blir ju inte avgaser i flytande form bara för det men prova att köra med snålare oljeblandning och sätt fast en tätning på röret
potog skrev:det är nog inte olja utan bara avgaser i flytande form... laga hålet som du har i röret bara
Vad tror du det bör vara för temperatur för att avgaserna ska bli flytande? Avgaserna består ju till stor del av co2 och det kondenserar vid ungefär -80 grader....
Till TS: Ja det är olja!, och det läcker väl från en skarv? Montera isär, kolla om det fattas en packning eller så, gör rent och sätt ihop igen. Du kan ha i lite ljuddämparpasta eller något som tätar i skarven så kommer det inte rinna så mycket sen.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
potog skrev:det är nog inte olja utan bara avgaser i flytande form... laga hålet som du har i röret bara
Vad tror du det bör vara för temperatur för att avgaserna ska bli flytande? Avgaserna består ju till stor del av co2 och det kondenserar vid ungefär -80 grader....
Till TS: Ja det är olja!, och det läcker väl från en skarv? Montera isär, kolla om det fattas en packning eller så, gör rent och sätt ihop igen. Du kan ha i lite ljuddämparpasta eller något som tätar i skarven så kommer det inte rinna så mycket sen.
a tänkte inte med alla hästar när jag skrev det ... menade att den inte tänder allt å ....
titta också så att det inte droppar olja på röret..
potog skrev:det är nog inte olja utan bara avgaser i flytande form... laga hålet som du har i röret bara
Vad tror du det bör vara för temperatur för att avgaserna ska bli flytande? Avgaserna består ju till stor del av co2 och det kondenserar vid ungefär -80 grader....
Till TS: Ja det är olja!, och det läcker väl från en skarv? Montera isär, kolla om det fattas en packning eller så, gör rent och sätt ihop igen. Du kan ha i lite ljuddämparpasta eller något som tätar i skarven så kommer det inte rinna så mycket sen.
Precis, är väll skarven mellan ljuddämparen och kröken, så det brukar droppa ner på svingen. Det rinner ner igenom skarven, att byta ner munstycket så mopeden får en normal förbränning brukar lösa detta.
potog skrev:det är nog inte olja utan bara avgaser i flytande form... laga hålet som du har i röret bara
Vad tror du det bör vara för temperatur för att avgaserna ska bli flytande? Avgaserna består ju till stor del av co2 och det kondenserar vid ungefär -80 grader....
Till TS: Ja det är olja!, och det läcker väl från en skarv? Montera isär, kolla om det fattas en packning eller så, gör rent och sätt ihop igen. Du kan ha i lite ljuddämparpasta eller något som tätar i skarven så kommer det inte rinna så mycket sen.
Precis, är väll skarven mellan ljuddämparen och kröken, så det brukar droppa ner på svingen. Det rinner ner igenom skarven, att byta ner munstycket så mopeden får en normal förbränning brukar lösa detta.
Jaop.
Men har man ganska normal förbränning så blir det en hel del dräll. Min hoj sprutar ner hela bakstänkan med olja när man kör, och då kör jag ändå bara med 2,5%
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:
Vad tror du det bör vara för temperatur för att avgaserna ska bli flytande? Avgaserna består ju till stor del av co2 och det kondenserar vid ungefär -80 grader....
Till TS: Ja det är olja!, och det läcker väl från en skarv? Montera isär, kolla om det fattas en packning eller så, gör rent och sätt ihop igen. Du kan ha i lite ljuddämparpasta eller något som tätar i skarven så kommer det inte rinna så mycket sen.
Precis, är väll skarven mellan ljuddämparen och kröken, så det brukar droppa ner på svingen. Det rinner ner igenom skarven, att byta ner munstycket så mopeden får en normal förbränning brukar lösa detta.
Jaop.
Men har man ganska normal förbränning så blir det en hel del dräll. Min hoj sprutar ner hela bakstänkan med olja när man kör, och då kör jag ändå bara med 2,5%
bensinskalle skrev:
Vad tror du det bör vara för temperatur för att avgaserna ska bli flytande? Avgaserna består ju till stor del av co2 och det kondenserar vid ungefär -80 grader....
Till TS: Ja det är olja!, och det läcker väl från en skarv? Montera isär, kolla om det fattas en packning eller så, gör rent och sätt ihop igen. Du kan ha i lite ljuddämparpasta eller något som tätar i skarven så kommer det inte rinna så mycket sen.
Precis, är väll skarven mellan ljuddämparen och kröken, så det brukar droppa ner på svingen. Det rinner ner igenom skarven, att byta ner munstycket så mopeden får en normal förbränning brukar lösa detta.
Jaop.
Men har man ganska normal förbränning så blir det en hel del dräll. Min hoj sprutar ner hela bakstänkan med olja när man kör, och då kör jag ändå bara med 2,5%
Okej, detta fenomen händer mig endast när jag har för fet förbränning, normalt blir det inget rinn alls.
KarlssoN^ skrev:
Precis, är väll skarven mellan ljuddämparen och kröken, så det brukar droppa ner på svingen. Det rinner ner igenom skarven, att byta ner munstycket så mopeden får en normal förbränning brukar lösa detta.
Jaop.
Men har man ganska normal förbränning så blir det en hel del dräll. Min hoj sprutar ner hela bakstänkan med olja när man kör, och då kör jag ändå bara med 2,5%
Okej, detta fenomen händer mig endast när jag har för fet förbränning, normalt blir det inget rinn alls.
Åfan, min går så fint så, inte för fett.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever