CPI Oliver City 2006 Trimmförslag?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Mormelol
Elmoped

CPI Oliver City 2006 Trimmförslag?

Inlägg av Mormelol »

Tjao!

Jag har en CPI Oliver City 2006 och min setup är

- Dragen v-ring
- Trimmavgasrör Technigas med dragen plugg
- Ostrypt CDI-box
- 4,2 gr Variatorvikter

Nu går den i ca 65-70 på raksträcka med de nya 4,2 gr vikterna men sjukt axx :) Nu vill jag att den ska gå snabbare och kanske bättre axx också... Ska jag köpa ett huvudmustycke med storleken 58 till min orginal 12 mm förgasare? Eller har någon något bättre förslag?
Tacksam för svar!

MVH //Pontus
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Re: CPI Oliver City 2006 Trimmförslag?

Inlägg av gandih500 »

Mormelol skrev:Tjao!

Jag har en CPI Oliver City 2006 och min setup är

- Dragen v-ring
- Trimmavgasrör Technigas med dragen plugg
- Ostrypt CDI-box
- 4,2 gr Variatorvikter

Nu går den i ca 65-70 på raksträcka med de nya 4,2 gr vikterna men sjukt axx :) Nu vill jag att den ska gå snabbare och kanske bättre axx också... Ska jag köpa ett huvudmustycke med storleken 58 till min orginal 12 mm förgasare? Eller har någon något bättre förslag?
Tacksam för svar!

MVH //Pontus
Om du inte redan har bytt munstycke så tycker jag att du ska köpa ett munstyckesset. Vill du att den ska gå ännu bättre köp något större cylinder och en större förgasare då kommer den går rätt så bra ;)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Välkommen till forumet!

Munstycke är väl det första du MÅSTE göra, tycker inte du ska köra mer innan du bytt det. Känns lite risky, du skrev att du hade 47,5, så 10 storlekar större kan du nog börja med att smacka i. Testa 57 eller 58, blir nog bra att börja med. Sedan följer du färgen på tändstiftet, svart = för stort munstycke, oboybrunt = BRA, vitt = för litet munstycke.

Sen kan du ställa in trotteln också ( bensin tillförseln på tomgång ). Du går tillväga såhär: Starta moppen och låt den stå på tomgång cirka 2-5 minuter. Sedan tar du av stiftet och kollar färgen, är det svart så flytta upp clippset så den får mindre bensin på tomgång. Om det är lite vitt så höj clippset, du kan ta ett hack i taget. Dock är inte detta så jätte viktigt.. Bara mer om man vill ha en bättre inställd förgasare.

Sen latcha med tomgångsskruven och luftskruven. Du måste förstå att det är pill att göra detta, du kommer behöva ta av förgasaren ett antal gånger. Antingen så kör du som det är... OM du inte orkar byta munstycke, eller så ställer du in den ordentligt.

Sen om du vill ha ännu mer grejer, så blir nästa steg 70 cc och en större förgasare, alt. en bättre variator. Som i mitt tycke inte är speciellt nödvändigt.

Lycka till nu! ;)

/ Roxxen96
Senast redigerad av Roxxen96 den 4 mars 2012, 14:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Mormelol
Elmoped

Inlägg av Mormelol »

Tack för tipsen :) men tänkte på en boostbotttle också är det något att ha? :)
Och sen det med inställningarna fattade jag inte riktigt, var sitter trottlen osv?
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Mormelol skrev:Tack för tipsen :) men tänkte på en boostbotttle också är det något att ha? :)
Och sen det med inställningarna fattade jag inte riktigt, var sitter trottlen osv?
Med boostbottle får du bara lite bättre gasrespons..
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Mormelol skrev:Tack för tipsen :) men tänkte på en boostbotttle också är det något att ha? :)
För det första du har 14mm förgasare kanske till och med 16mm vissar cpin har 16mm org.

Senså ta bort luftboxens strypning och sätt ett 85 munstycke och se hur den går med det då får du ax.

Sen den kommer inte gå hårdare om du inte köper en remm som är 5mm längre och en helt ny trimm variator. Sen lär du behöva kopplingen också!

Boostbottle är helt onödigt skulle jag säga skall pröva köpa en så kan komma med svar senare om den funkade.

Roxxen nästa steg är inte 70cc du får inte mer effekt ur en cpi med orginal variator...

Sen roxxen kan man inte kolla på tändstiftet med säkerhet om du inte sätter på ett nytt tändstift varje gång så detdär är bara att känna efter föreslår du sätter den på 2 hacket nerifrån den har 5 olika hack.

Sen kan jag tillägge org munstycket kan variera mellan 47-62 så kolla vad du har före du köper nytt.

Du behöver inte ta av förgasaren för tomgång och luftskruven heller bara vända på den då du byter munstycke.

Som sagt här är en lista vad du skall köpa:
Variator
Lite längre remm
Koppling
70cc
Förgasare

De borde ge en grymm fart men det där var i ordning hur jag skulle köpa sakerna.
Användarens profilbild
Mormelol
Elmoped

Inlägg av Mormelol »

Problemet är att jag inte har pengar just nu och de grejerna går ju för flera tusen!:0
Senast redigerad av Mormelol den 4 mars 2012, 11:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Victorh skrev:
För det första du har 14mm förgasare kanske till och med 16mm vissar cpin har 16mm org.

Senså ta bort luftboxens strypning och sätt ett 85 munstycke och se hur den går med det då får du ax.

Sen den kommer inte gå hårdare om du inte köper en remm som är 5mm längre och en helt ny trimm variator. Sen lär du behöva kopplingen också!

Boostbottle är helt onödigt skulle jag säga skall pröva köpa en så kan komma med svar senare om den funkade.

Roxxen nästa steg är inte 70cc du får inte mer effekt ur en cpi med orginal variator...

Sen roxxen kan man inte kolla på tändstiftet med säkerhet om du inte sätter på ett nytt tändstift varje gång så detdär är bara att känna efter föreslår du sätter den på 2 hacket nerifrån den har 5 olika hack.

Sen kan jag tillägge org munstycket kan variera mellan 47-62 så kolla vad du har före du köper nytt.

Du behöver inte ta av förgasaren för tomgång och luftskruven heller bara vända på den då du byter munstycke.

Som sagt här är en lista vad du skall köpa:
Variator
Lite längre remm
Koppling
70cc
Förgasare

De borde ge en grymm fart men det där var i ordning hur jag skulle köpa sakerna.
Haha har en polare haft problem med en cpi eller ;)
Användarens profilbild
Mormelol
Elmoped

Inlägg av Mormelol »

Sen är det ju ett problem till: att det bara finns munstyckssatser från storlek 60-80.... Och jag tror att jag behöver 55,56,57,58,59 ...
Användarens profilbild
Mormelol
Elmoped

Inlägg av Mormelol »

Du sa att jag skulle byta variator, men gör det så mycke på axx o toppfart? Isåfall vad tycker mi om http://www.twostroke.se/product.asp?product=27337 till min setup? :)
Användarens profilbild
Mormelol
Elmoped

Inlägg av Mormelol »

Viktohr - det stod 60 på mitt munstycke är det 60 då elle? Eller är det bara vilken tjocklek jag menar 6mm ...
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

gandhi har keeway samma motor ;)

skulle säga dendär variatorn blir bra! :)

om det står 60hade du 60munstycke så det går bra om du har luftbox strypningen kvar :)

är på telen så kan inte förklara vad dubbelpost är men dy får inye göra de alltså posta 2inlägg efter varandra
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Victorh skrev:gandhi har keeway samma motor ;)

skulle säga dendär variatorn blir bra! :)

om det står 60hade du 60munstycke så det går bra om du har luftbox strypningen kvar :)

är på telen så kan inte förklara vad dubbelpost är men dy får inye göra de alltså posta 2inlägg efter varandra
Jaha jaja då fattar jag ;)
Skriv svar