Derbi + låshållare? Vart nånstans sätter man den...

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Axxident
Elmoped

Derbi + låshållare? Vart nånstans sätter man den...

Inlägg av Axxident »

Köpte en debi för ett tag sen men har inte tänkt på att sätta fast låshållaren för jag har ju fått plats med låset i jackan...

Men nu fattar jag inte hur/var man ska sätta skiten för det känns som om att det inte finns ett enda ställe där den går att montera :?

Lägger upp lite bilder så kanske nån snäll person kan peka ut vart det är bäst att sätta den?

Bild
Bild
Bild

/ Axxident :)
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

min kompis har låset på sidan av luftburken men det är dock inte samma lås som du har....
sen en annan kompis (fast på en gammal yamaha dt) så hade 2 buntband som han satte låset i.....
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Vid skjutspinnarna om den får plats.

Annars sjukt snygg och fräsch moppe!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

JAg skiter i lås hållaren och sätter mitt lås såhär http://twostrokerider.se/forum/album_pi ... c_id=17255 om jag skulle ha låset med mig men använder det aldrig, men så kan du sätta det iaf! :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Axxident
Elmoped

Inlägg av Axxident »

difaren skrev:Vid skjutspinnarna om den får plats.

Får gå ut och kolla igen isf

Tack så mycket! Ska lägga upp lite bilder i mitt galleri sen, har inte vart så aktiv här föräns nu liksom :wink:
MrAndersson skrev:JAg skiter i lås hållaren och sätter mitt lås såhär http://twostrokerider.se/forum/album_pi ... c_id=17255 om jag skulle ha låset med mig men använder det aldrig, men så kan du sätta det iaf!
Din länk funkar inte för mig :)
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Axxident skrev:
difaren skrev:Vid skjutspinnarna om den får plats.

Får gå ut och kolla igen isf

Tack så mycket! Ska lägga upp lite bilder i mitt galleri sen, har inte vart så aktiv här föräns nu liksom :wink:
MrAndersson skrev:JAg skiter i lås hållaren och sätter mitt lås såhär http://twostrokerider.se/forum/album_pi ... c_id=17255 om jag skulle ha låset med mig men använder det aldrig, men så kan du sätta det iaf!
Din länk funkar inte för mig :)
Exakt där MrAndersson har sitt!
Axxident
Elmoped

Inlägg av Axxident »

Nu funkade länken iaf, men vad har du för lås isf? sitter det stadigt där osv? :)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

på min Rieju har jag låset vid skjutspinnen :)
Axxident
Elmoped

Inlägg av Axxident »

streamjr skrev:på min Rieju har jag låset vid skjutspinnen :)
Med/utan hållare? :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Axxident skrev:Nu funkade länken iaf, men vad har du för lås isf? sitter det stadigt där osv? :)
Jag har precis ett sånt som dig, dock orange! Stadigt o stadigt vetefan, de hoppar ju inte runt iaf! Men de går ju o röra på om man vill de! ;)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Axxident
Elmoped

Inlägg av Axxident »

MrAndersson skrev:
Axxident skrev:Nu funkade länken iaf, men vad har du för lås isf? sitter det stadigt där osv? :)
Jag har precis ett sånt som dig, dock orange! Stadigt o stadigt vetefan, de hoppar ju inte runt iaf! Men de går ju o röra på om man vill de! ;)
Okej, kanske är så jag får sätta det isf :)
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ET.sm »

Har också en Derbi men inte samma modell.. så det kanske inte är samma sak, men orginal undertailen eller vad man ska kalla det, När man öppnar upp sadeln där finns det ett litet fack brevid batteriet ungefär!, mitt lås är så pass litet så att den får plats där..:)
Axxident
Elmoped

Inlägg av Axxident »

ET.sm skrev:Har också en Derbi men inte samma modell.. så det kanske inte är samma sak, men orginal undertailen eller vad man ska kalla det, När man öppnar upp sadeln där finns det ett litet fack brevid batteriet ungefär!, mitt lås är så pass litet så att den får plats där..:)
Just det, ja. Glömde helt bort det utrymmet! Tror nog att mitt får plats där :)
Skriv svar