Jag har nyligen köpt en yamaha slider-03
Det är en 30 mopped och fått upp den i drygt 45..
1. Är det här normalt för en 30 mopped att åka i 45?
2. Är den sant att gamla 30 moppar får göra högst 42 km/h?
3. Hur mycket skilljer det sig mellan en eu och en 30 (Vilka mer pluggar är det på 30)?
Senast redigerad av Henow den 2 september 2012, 17:06, redigerad totalt 1 gånger.
3. Hur mycket skilljer det sig mellan en eu och en 30 (Vilka mer pluggar är det på 30)?
Mvh
Eric
Hejsan!
1. JA det är normalt
2. Tror att maxgränsen ligger på 52km/h(kanske bara EU)
3. HAr för mig att 03 har 1 häst mer än dom lite nya sliderna, men pluggarna är samma,(har jag för mig)
Mvh
Eric
Hejsan!
1. JA det är normalt
2. Tror att maxgränsen ligger på 52km/h(kanske bara EU)
3. HAr för mig att 03 har 1 häst mer än dom lite nya sliderna, men pluggarna är samma,(har jag för mig)
Hur mycket hästkrafter är det? hittar inte så mycket fakta om 03 modellen..
Fast tackar för svar så snabbt!
1. Ja, det är normalt att de går över 30, 45km/h är bra.
2. En 30 moped får gå max 32km/h men du får fortfarande bara köra i 25km/h.
3. Tror det är samma pluggar
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Peppenamnlos skrev:1. Ja, det är normalt att de går över 30, 45km/h är bra.
2. En 30 moped får gå max 32km/h men du får fortfarande bara köra i 25km/h.
3. Tror det är samma pluggar
1. Dom får gå i max 40km/h
2 Dom får gå i max 40km/h men du får endast köra i 30 om det är en äkta "30 moppe" vilket denna troligen är
3. Har hört att det är samma pluggar
Jag hoppas jag har köpt en 30 mopped..
Uhm, Kan man kolla upp ram nummer eller liknade om det är 30?
Hastighets mätaren funkar ej så jag tror någon stans mellan 40-45 i lite nerför..
streamjr skrev:på min neos (30 moppe) sitter det dubbla v-ringar och strypt cdi och på vanliga eu modellen är de ostrypt cdi och en v-ring
kan vara lika på slider
Köpte den hyfsat nyss, har inte kollat såndära saker änu.
Henow skrev:Kan man söka upp ram nummer ellr nåt?`
Finns det något sätt att försäkra mig..
Annars Ljög den som sålde den till han körde den som 30 iaf
Jag har för mig att man kan ringa trafikverket eller polisen (114 14 inte 112 isf) men ett till tips ändra dina inlägg istället för att göra en så kallad dubbel/trippelpost
slider_Alex skrev:finns det äns 30 sliders? min e 02 o eu
Det är det jag är orolig för, En del säger att det ska finnas men ovanligt. Moppen går i cirka 40-45 lite ner för.
Hur snabbt går din 02? Killen jag köpte den ifrån garanterade att det var en 30 moped.
slider_Alex skrev:finns det äns 30 sliders? min e 02 o eu
Det är det jag är orolig för, En del säger att det ska finnas men ovanligt. Moppen går i cirka 40-45 lite ner för.
Hur snabbt går din 02? Killen jag köpte den ifrån garanterade att det var en 30 moped.
Min gick runt 50 orginal, möjligt att det kan vara en 30moppe men fick du med typointyg ? annars ring till polisen imorgon o fråga
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...
Peddobear skrev:jo det finns slider som 30 moppe
30 moppe får gå högst 42 km/h bla bla
jo men det kan ju vara bra o ha ett intyg som bevisar det...
Jag är rädd att mopen är sidoimpoterad..
Hur ska jag göra???
jadu... ring till transportstyrelsen kanske? har ingen aning men den är ju köpt nånstans det såg du ju kvitto på så den är nog registrerad men om du e osäker ring transportstyrelsen de är dom som blanannat har hand om import fordon
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...
antonpg94 skrev:hur kommer det sig att en 25moppe får gå max 42/36 vafan de nu är. om man bara får köra 25?
eu25 får bara gå i 25km/h och sen 30 moppe får gå högst 42km/h (som järnet har sagt), dock man får bara köra den i 30km/h nått Och sen veteran brukar gå i 40
det har jag iaf för mig.