Öka kompressionen i trimrör

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
ppihC
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 mars 2008, 15:51

Öka kompressionen i trimrör

Inlägg av ppihC »

Hallåå,, lyckades komma över ett kundo trimrör av en kompis som hade haft det på sin aerox, men han tog av det och rengjorde det och samma natt så vart moppen stulen så jag fick låna det.

Men vad det verkar så är det mer tryck i aerox än neos för röret ger ingen kompression och alltså då ingen effekt.. Kan man öka kompressionen i röret på nått vis?


Greetz
ppihC
R.I.P DooD
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Kompressionen ska vara i cyl när den koprimerar luften o inte i avgasystemet.

Avgasystemet färdas de avgaspulser i när motor är igång.

Aerox & neos har samma motor o heter oftat minarelli liggande.

skildnaden mellan dom 2 e bromsystemet till bakbromsen o om den e luft/vatten kyld cylinder.

De finns olika sorters avgasystem, har man ett lågvarvigt med högt modstånd får man en stark 50cc moppe på låga varvtal, medans om man har ett avgasystem som e högvarvigt med lägre modstånd så lämpar de sig bätre till 70cc där man får ut kraften längre upp i varvtalet .
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
T-J
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 689
Blev medlem: 12 februari 2008, 20:45
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av T-J »

måste ju byta munstycke , vikter , fjädrar för att röret ska göra skillnad med
Powerered by BRL
dete50ex
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 19 januari 2008, 12:37

Re: Öka kompressionen i trimrör

Inlägg av dete50ex »

ppihC skrev:Hallåå,, lyckades komma över ett kundo trimrör av en kompis som hade haft det på sin aerox, men han tog av det och rengjorde det och samma natt så vart moppen stulen så jag fick låna det.

Men vad det verkar så är det mer tryck i aerox än neos för röret ger ingen kompression och alltså då ingen effekt.. Kan man öka kompressionen i röret på nått vis?


Greetz
ppihC
Jag tror det du säger kan stämma, självklart skall du byta munstycke då mer förbränns vilket ger mer avgaser vilket i sin tur gör att det blir mer motstånd. Men om röret är för ´´raka rör´´ blir det ju som att köra utan något rör på alls dvs inget motstånd, vilket ju inte ger någon effekt. Innan han sotade ur det blev det väl mer motstånd så din teori kan nog stämma :P
Låst