Inget kul. Fick de på sendan, trodde först det var nåt försenat aprilskämt när jag hittade platta cirklar på kolven och flis överallt i vevhuset... trodde det var nåt som kommit i förgasaren, så rengjorde vevhuset med diesel osv. Sen märkte man att den laggade fram = ramlagert var kasst.... kosta en del att fixa dedär då man får klyva byta cylinder (ifall du inte har en jävla tur) och en hel del annat som kostar när man klyver,MrAndersson skrev:Lånar lite, vad händer om man får ramlager ras?
Vibrerar mer än vanligt på en Senda?AxxxeL skrev:Inget kul. Fick de på sendan, trodde först det var nåt försenat aprilskämt när jag hittade platta cirklar på kolven och flis överallt i vevhuset... trodde det var nåt som kommit i förgasaren, så rengjorde vevhuset med diesel osv. Sen märkte man att den laggade fram = ramlagert var kasst.... kosta en del att fixa dedär då man får klyva byta cylinder (ifall du inte har en jävla tur) och en hel del annat som kostar när man klyver,MrAndersson skrev:Lånar lite, vad händer om man får ramlager ras?Har du otur kanske veven tar skada.
du känner det när du kör, och det LÅTER som satan. innan mitt skar så lät det nåt helvetiskt runt motorn... och det VIBRERAR som fasiken.
Aa, men det är mest ljudet som man märker det påMrAndersson skrev:Vibrerar mer än vanligt på en Senda?AxxxeL skrev:Inget kul. Fick de på sendan, trodde först det var nåt försenat aprilskämt när jag hittade platta cirklar på kolven och flis överallt i vevhuset... trodde det var nåt som kommit i förgasaren, så rengjorde vevhuset med diesel osv. Sen märkte man att den laggade fram = ramlagert var kasst.... kosta en del att fixa dedär då man får klyva byta cylinder (ifall du inte har en jävla tur) och en hel del annat som kostar när man klyver,MrAndersson skrev:Lånar lite, vad händer om man får ramlager ras?Har du otur kanske veven tar skada.
du känner det när du kör, och det LÅTER som satan. innan mitt skar så lät det nåt helvetiskt runt motorn... och det VIBRERAR som fasiken.
Aah,AxxxeL skrev:Aa, men det är mest ljudet som man märker det påMrAndersson skrev:Vibrerar mer än vanligt på en Senda?AxxxeL skrev: Inget kul. Fick de på sendan, trodde först det var nåt försenat aprilskämt när jag hittade platta cirklar på kolven och flis överallt i vevhuset... trodde det var nåt som kommit i förgasaren, så rengjorde vevhuset med diesel osv. Sen märkte man att den laggade fram = ramlagert var kasst.... kosta en del att fixa dedär då man får klyva byta cylinder (ifall du inte har en jävla tur) och en hel del annat som kostar när man klyver,Har du otur kanske veven tar skada.
Skit såsom järnspån kommer sällan igenom munstycket på mopedmotorer pga. de är så små. Om de skall komma in skit som kan förstöra vore det genom du plockar av förgasaren lr tändstiftet lr toppen o cylindern. Finns även en artikel just här på TSR om lager osvMrAndersson skrev:Aah,AxxxeL skrev:Aa, men det är mest ljudet som man märker det påMrAndersson skrev: Vibrerar mer än vanligt på en Senda?Vad kan de bero på? Förlite olja i lådan? Eller förlite olja i motorn?
Eller är de annat? Såsom tex, järnspån, dam osv i motorn?