stunt setup slider 08 70cc!

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!
cpistunterz
Elmoped

stunt setup slider 08 70cc!

Inlägg av cpistunterz »

sha har en yamaha slider 08 med setupen :
stage 6 racing 70
Hebo next generation multi variator
leovince zx
dellorto 17.5
malossi drivrem
och undrar vilken koppling jag ska ha ?

funderar på malossi fly/delta men orkar nt byta fjädrar och sånt! vilken tkr ni är bäst till stunt? :?:
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Om du inte orkar att byta fjädrar m.m, så tycker jag inte det är någon större ide. Det är väl bäst att få setupen att funka så optimalt som möjligt? Så då måste du nästan greja med fjädrarna för att se vilka som blir bäst.

Hade kört på malossi fly, inte jätte dyr och har hört rätt mycket bra om den. Men i allmänhet tycker jag inte att olika kopplingar gör så mycket skillnad, har testat en del och har inte kännt någon vidare förbättring på något sätt.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

varför en sån vass/dyr cylinder om du ska kombinera den med ett små bajsigt rör å en klen förgasare? :S
vem fan e lennart?
cpistunterz
Elmoped

Inlägg av cpistunterz »

jag vet att jag måste byta fjädrar men orkar nt pilla med 1000 olika fjädrar och röret är lågvarvig och förgasaren räcker gott och väll för denna setup
cpistunterz
Elmoped

Inlägg av cpistunterz »

och var det nt du potog som sa "Inga rövhål får kommentera! ska du lägga en onödig och dum kommentar så får du göra det någon annan stans! Och vill inte höra skit om jag har ett dåligt rör osv jag vet vad jag gör så låt mig bara göra det"
cpistunterz
Elmoped

Inlägg av cpistunterz »

och var det nt du potog som sa "Inga rövhål får kommentera! ska du lägga en onödig och dum kommentar så får du göra det någon annan stans! Och vill inte höra skit om jag har ett dåligt rör osv jag vet vad jag gör så låt mig bara göra det"
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

trippelpost där ja, du kommer nog åka på en varning ..

Men köp en malossi fly o ställ in den..
Inga problem!
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

cpistunterz skrev:och var det nt du potog som sa "Inga rövhål får kommentera! ska du lägga en onödig och dum kommentar så får du göra det någon annan stans! Och vill inte höra skit om jag har ett dåligt rör osv jag vet vad jag gör så låt mig bara göra det"
Ta inte illa upp å bli sur va fan!

Mena bara på att du tjänar fett mycket mer om du köper en 21mm fögg eller ett bättre rör liksom :P

Du är inte arg va?:/
vem fan e lennart?
Skriv svar