Aerox vill inte Varva ut max i start.! hjälp

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög

Aerox vill inte Varva ut max i start.! hjälp

Inlägg av Livelawe »

Hej har hållt på med det här nu länge och får aldrig det att funka som det ska.
När jag kör upp för backen så varvar den inte ut max. Fast det gör den när jag åker ner för backen. Eftersom den får "fart" då men då varvar den ut bra, men sedan så slutar den varva och så blire samma sak igen...

har testat 4g vikter och 5g vikter tillsammans med de gula kopplingsfjädrarna som Följer med till zx leovince röret och svart tryckfjäder 50+ men har även testat original t-fjäder och det är likadant. Testat original kopplings fjädrar och vita fjädrarna som är till Malossi koplingen "http://twostroke.se/product.asp?product=13403" men det är likadant.

Har kollat remmen också inget me den.
Kolla videon !

Är det något med Luftfiltret ? sportluftfilter kanske ngt jag ska testa ? eller ställa in förgasarn ? isf hur ? har gurtner py-12 förgasare.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sUIpo_pg ... ideo_title[/youtube]
Användarens profilbild
Mxabbe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Mxabbe »

Prova ännu lättare vikter prova med bara 4g :)
Bild
Stuntfilm: http://www.youtube.com/watch?v=M8dGpP4Fzrw
blogg här: http://www.bike.se/bloggar/albin_jonsson

Try it, Dream it and Do it! //Albin Jonsson
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Snälla du tryckfjädern skall vara 20% senså för mjuk och för hård tryckfjäder har samma effekt
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Livelawe »

Mxabbe skrev:Prova ännu lättare vikter prova med bara 4g :)
Har dr.pulley 4g vikter och testat det, likadant.
men har dem här vikterna som är skit lätta xd ...vet inte hur lätta
men sist jag testa de med original kopplingsfjädrar och original tryckfjäder så brann nästan röret upp för att den varva så mkt. men det kanske inte varvar lika mycket med de vikterna nu på tanke på vad jag har i variatorn nu ?
Bild
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Livelawe »

Victorh skrev:Snälla du tryckfjädern skall vara 20% senså för mjuk och för hård tryckfjäder har samma effekt
Men vad bra då är problemet löst.. Länka en sån t-fjäder. sen ska jag testa i veckan med den funkare inte så äru skyldig mig 3000 kr :)
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Livelawe »

nae skoja är så trött på det här men sägeru det så ! :), Så det är inget med luftfiltret ? eller förgasarn ? min kompis har typ samma i variatorn, TT rör och sportluftfilter hans går bra !! :(
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Livelawe »

Svar snälla ?
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av jesper178 »

Frippel post? xD
Bild
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Livelawe »

jesper178 skrev:Frippel post? xD
'mas'dgmvf'sk<d
Ingen som kan säg avad felet är ju :(
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

prova typ 4,25g vikter.
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Livelawe »

difaren skrev:prova typ 4,25g vikter.
Gör det verkligen sån stor skilldnad från 4g ? med 4 -5 g ska den vell ändå varva ut när jag kör.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Livelawe skrev:
Gör det verkligen sån stor skilldnad från 4g ? med 4 -5 g ska den vell ändå varva ut när jag kör.
Ja det kan göra stor skillnad.. ?
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Livelawe »

difaren skrev:
Livelawe skrev:
jaja okeej. men jag är så trött på att köpa massa delar när det ändå inte fungerar men ska testa nästa beställnign får bli 20+ tryckfjäder och 4,25 g vikter, tack!
Användarens profilbild
Mxabbe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Mxabbe »

Livelawe skrev:
difaren skrev:
Livelawe skrev: Gör det verkligen sån stor skilldnad från 4g ? med 4 -5 g ska den vell ändå varva ut när jag kör.
jaja okeej. men jag är så trött på att köpa massa delar när det ändå inte fungerar men ska testa nästa beställnign får bli 20+ tryckfjäder och 4,25 g vikter, tack!
Det får man vara beredd på som moppepojk. Det hör till..
Bild
Stuntfilm: http://www.youtube.com/watch?v=M8dGpP4Fzrw
blogg här: http://www.bike.se/bloggar/albin_jonsson

Try it, Dream it and Do it! //Albin Jonsson
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010

Inlägg av HasSse666 »

Ingen kommer att kunna hjälpa dig med din fråga..
Du måste balanser din moppe se steg 2 i guiden nedan
http://www.twostrokerider.se/balansera- ... -avgasror/
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

dit rör är väll strypt?

och sen tror jag nästan du drar på dig en varning för trippelpost och uppkäftighet...
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
macbang
Svårstartad skrothög

Sliten variator tror jag är dit problem

Inlägg av macbang »

Hade samma problem på min katana.

Och det försvann helt när jag byte till en polini speedcontrol variator
( min original variator hade gått 1500 mil och var inte i så jätte bra skick. se bilder )

Bild

Bild

Bild
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar

toppfart 80km/h och stark som ett as
740Johansson
Elmoped

Inlägg av 740Johansson »

Fungerar inte leovince sakerna på du fick med så ska du nog byta munstycke :) :roll: :roll: :roll:
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Livelawe »

740Johansson skrev:Fungerar inte leovince sakerna på du fick med så ska du nog byta munstycke :) :roll: :roll: :roll:
Har 72 munstycke. Men jag vet inte om mitt rör är pluggat vid mynnningen tror det :O.
Kan det inte vara det felet ?
Användarens profilbild
VeilSide1337
Varnad

Inlägg av VeilSide1337 »

ja ta bort pluggen, skitlätt på det röret, och 4.1 g vikter och sätt dit orginaltryckfjädern för fan du har inte direkt hypermoppe... kör orginal och sen hårda kopplingsfjädrar (inte max men hårda iaf) så skaru se att den går bra... 72 i munnstycke låter lite litet, testa 78 till 82 med tanke på din förgasare..
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Livelawe »

VeilSide1337 skrev:ja ta bort pluggen, skitlätt på det röret, och 4.1 g vikter och sätt dit orginaltryckfjädern för fan du har inte direkt hypermoppe... kör orginal och sen hårda kopplingsfjädrar (inte max men hårda iaf) så skaru se att den går bra... 72 i munnstycke låter lite litet, testa 78 till 82 med tanke på din förgasare..
aah okeej men jag vet inte det sitter ingen kona vid mynningen men det typ sticker upp 5 mm upp en ring vid mynningen och jag vet inte hur jag ska få dän den jag försöker knacka bort de men går inte .. >.<
har 78 munstycke hemma också :), och har malossi koppling vita kopplingsfjädrar och jag är inte ute efter stunt då det ska vell vara bra :) ?
Användarens profilbild
VeilSide1337
Varnad

Inlägg av VeilSide1337 »

Livelawe skrev:
VeilSide1337 skrev:ja ta bort pluggen, skitlätt på det röret, och 4.1 g vikter och sätt dit orginaltryckfjädern för fan du har inte direkt hypermoppe... kör orginal och sen hårda kopplingsfjädrar (inte max men hårda iaf) så skaru se att den går bra... 72 i munnstycke låter lite litet, testa 78 till 82 med tanke på din förgasare..
aah okeej men jag vet inte det sitter ingen kona vid mynningen men det typ sticker upp 5 mm upp en ring vid mynningen och jag vet inte hur jag ska få dän den jag försöker knacka bort de men går inte .. >.<
har 78 munstycke hemma också :), och har malossi koppling vita kopplingsfjädrar och jag är inte ute efter stunt då det ska vell vara bra :) ?
Ja asså om du byter koppling får du ju bättre axx så kör på din malossi koppling, men fortfarande hårda fjädrar som sagt för då varvar den upp innan den drar iväg och då kommer du in i efekten direkt, känner du att efketen kommer utan att moppen åker iväg prova med mjukare då typ medium/hard eller nåt. och vikterna 4.1 fortfarande :) 78 blir nog helt ok skulle jag tro. Pluggen får du bort enkelt, ta en mejsel som får plats i det lilla hålet genom brickan och vicka runt allt va du har hit och dit, den lossar till slut säkert :)
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Användarens profilbild
Livelawe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Livelawe »

VeilSide1337 skrev:
Livelawe skrev:
Ja asså om du byter koppling får du ju bättre axx så kör på din malossi koppling, men fortfarande hårda fjädrar som sagt för då varvar den upp innan den drar iväg och då kommer du in i efekten direkt, känner du att efketen kommer utan att moppen åker iväg prova med mjukare då typ medium/hard eller nåt. och vikterna 4.1 fortfarande :) 78 blir nog helt ok skulle jag tro. Pluggen får du bort enkelt, ta en mejsel som får plats i det lilla hålet genom brickan och vicka runt allt va du har hit och dit, den lossar till slut säkert :)
Nae jag har tydligen ingen plugg... bara ngn ring som sticker upp som jag har bankat bort halva typ men det är ju ingen plugg. vet inte vad felet är på Moppen om det inte är röret...

Tjena igen, satte Fiddy luftfilter "originalet har spruckit" och dem vita kopplingsfjädarna som följer med till malossi kopplingen sen 4g vikter dr pulley. Och original tryck fjäder. Går bra på Tomgång och sen direkt efter när jag ska dra så går den bra "antingen när den är kall" har automat choke. bra axx drar iväg bra går jämnt men sen tydligen när den blir varm så går den skit dåligt segar sig fram och inge bra axx alls beror det på mitt munstycke som är 72 ? Har ett 78 munstycke hemma. ??
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Det är ingen som kan säga vilket munstycke du ska ha, testa dig fram.
Tror dock att 72 är för litet..
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

AntonB skrev:Det är ingen som kan säga vilket munstycke du ska ha, testa dig fram.
Tror dock att 72 är för litet..
Titta när senaste posten gjordes innan dig!
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

Har den ingen ork i uppför är det medall säkerhet ett förgasarfel. Ställ in den så ska du se att det löser sig. :) En moppe har ju typ 8g variatorvikter original och kommer utan problem upp för backar så där ligger inte problemet :)
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

-ReM- skrev:Har den ingen ork i uppför är det medall säkerhet ett förgasarfel. Ställ in den så ska du se att det löser sig. :) En moppe har ju typ 8g variatorvikter original och kommer utan problem upp för backar så där ligger inte problemet :)
Som sagt så gjordes senaste posten i februari innan AntonB bumpade upp tråden, och tror med säkerhet att han redan löst sitt problem. ;)
Skriv svar