känns som denna tråden är mer såhär än bästa moppen
1. Min moped
2. Snygg moped
3. Aerox
ingen verkar veta varför de gillar de mopederna, känns som att de flesta aldrig provkört de ens! T.ex alla som skriver Derbi Senda/DrD skulle aldrig få för mig att sätta den på listan, delvis för att dom inte är prisvärda någonstans och de är sinnesjukt obekväma att åka med på pga vibrationer mest men även hård sadel!
De som skriver aerox vettifan om de har kört en någongång, de är relativit klumpiga mopeder som har allderles förlitet benutrymme och sadelbox för att vara så stor som den ändå är. Att bli skjuttsad på en är ju inte direkt heller roligt så ifall du är så kåt i en liggande minarellimotor är det imo bättre man köper en aprillia sr50 som är mycket mer praktiska och även billigare.
min lista är
1. Rieju Mrx de gammla. Tyvärr inte de snyggaste mopederna men bra sadel, bra körställning och relativt lätta att få ganska vassa
2. Honda Mt5. Sköna hållbara och billiga. enda negativa är att dom är ganska slöa men med lite vilja kan man få dom rätt pigga och då är det lite roligare med växlat än att bara ge gas och bromsa
3.Peugeot Vivacity, den gammla. Lätta att få bra acc i, bra stuntmopeder, sjukt billiga, kan bli hyffsat snygga, ganska sköna att bli skjutsade på och skön sadel på dom tyvärr lite för liten för mig så den blir oskön att köra efter ett tag, bra lastutrymme, rymmer ett flak med 33cl! negativt är att den är för liten som sagt och tråkigt när man kör långt, bara kul att leka med!
Obs att detta är mina personliga erfarenheter, tar ej med mopeder jag ej personligen har kört och åkt med!