högtalare till moppen

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
acidant
Elmoped

högtalare till moppen

Inlägg av acidant »

haj kan nån berätta för maj hur ja fixar ström till mina data högtalare som jag har satt i moppen
ppihC
Elmoped

Inlägg av ppihC »

Du måste ha ett slutsteg.

Det finns slutsteg anpassade efter mopeder och motorcyklar på http://www.preisroboter.de/ergebnis684760.html

Det räcker förmodligen med ett 300w till en moped för du behöver inte mycket mer för att det ska bli bra ljud i moppen.

Vad är det för högtalare du har satt i?

Edit: Det är dom små som är för mopeder och motorcyklar.. dom större är för bilar.
R.I.P DooD
Användarens profilbild
Victor
Svårstartad skrothög

Inlägg av Victor »

ppihC skrev:Du måste ha ett slutsteg.

Det finns slutsteg anpassade efter mopeder och motorcyklar på http://www.preisroboter.de/ergebnis684760.html

Det räcker förmodligen med ett 300w till en moped för du behöver inte mycket mer för att det ska bli bra ljud i moppen.

Vad är det för högtalare du har satt i?

Edit: Det är dom små som är för mopeder och motorcyklar.. dom större är för bilar.
Man behöver inte ett slutsteg till datorhögtalare eftersom att det e som ett inbyggt slutsteg i dom flesta datahögtalarna så det e bara att klippa strömsladden och sätta + till + och - till - :)
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

ehh? om du vill att högtalarna ska höras ut när du stänger sadeln så är det nog bäst att ha ett slutsteg...
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

ja och dess utom är det ingensmart ide att koppla batteriet till dator högtalare för dom flesta data högtalare är gjorda för 9Volt inte 12Volt och då bränner man "förstärkaren" inuti den alltså så måste man skaffa mass motstånd och koppla det före förstärkaren från - polen
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

Bättre å skaffa ett billigt slutsteg som faktiskt funkar skit bra med 12 volt :)
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

Vad för högtalare?
Powerered by BRL
acidant
Elmoped

speakers

Inlägg av acidant »

ähh ja lyckades med det Victor skrev
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

ok, då har du tur eller så kommer högtalarna gå sönder å bli dåliga snart... Dom brukar ligga på 9volt, och det är 12 volt i en moppe, men man kan ju alltid testa :) om hötalarna skall användas till 9volt så kommer dom snart gå sönder, tråkit nog.
Användarens profilbild
Victor
Svårstartad skrothög

Inlägg av Victor »

Många högtalare har drivs med 12 volt :) men har man nåra som drivs med 9 så ska man inte koppla till batteriet :)
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

asså vad snackar ni om?:S vadå drivs på 9 eller 12 volt?:O asså det är ett slutsteg eller så kallat förstärkare som drivs på 9V när det är dator förstärkare.
om du kopplar 9volt till en högtalare utan ljud och så vet i fan vad som händer då:P hahaha
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Dz2 »

Högtalare i sig ger inget ljud om du kopplar din mp3 till de..
Du måste ha ett slutsteg till det.
Slutsteget behöver ström för att fungera alltid 12-18V när vi pratar om bilstereo.
Själva strömmen som går mellan Förstärkaren/slutstegen och högtalaren ligger på 42V och uppåt.

Sen så är det ju så att de flesta datorhögtalare brukar ha inbygda slutsteg och de brukar OFTAST vara på 9V men klart det finns 12V..
Och är du orsäker så står det alltid på adaptern/transformatorn/kabeln som du får med "datorhögtalaren". Eller så står det på undersidan. :)
~OWR~ One Wheel riders ;)
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Låst