Datan fryser pga router (Video)

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Datan fryser pga router (Video)

Inlägg av xytoo »

köpte ny trådlösrouter för ett tag sen för den gammla tappa kontakten men blir snart knäpp, köpte denna routern för de skulle sluta brytas när man spelar men denna routern funkar hur bra som helst på alla datorer förutom min -.-

datan bara fryser i några sekunder sen funkar de igen händer typ 1 gång i minuten direkt man gör något krävande..

och sen slutar bara internet funka på min data men på alla andra funkar de, de kmr en gul triangel där nere sen efter 10-15 sec bara försvinner den men på alla andra datorer funkar de :S

routern är en D-link DIR-635 och har senaste uppdateringen på routern och på datan :(

Vet att detta är fel forum men här finns många data kunniga ! :)

Video

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cdyjAVjc8Jw[/youtube]

slår snart sönder denna data asså :lol:

Tog bort problem nummer 1 ! :)

Det värkar precis som min data och routern inte är så bra kompisar :lol:
Senast redigerad av xytoo den 25 februari 2012, 13:51, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Tiden kan jag inte hjälpa på förär på telefonen.

Du kör trådlöstnät och har skit dator..

Byt till kabel istället!
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Victorh skrev:Tiden kan jag inte hjälpa på förär på telefonen.

Du kör trådlöstnät och har skit dator..

Byt till kabel istället!
haha datan är väll inte den bästa men funkar ju på alla andra trådlösa nätverk O.o

och har bärbar och plr inte ha kabel genom hela lägenheten !

tur det blir ny data till sommar men vill ändå ha en fungerande data till dess..
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Tiden fixar du genom att lägga in datumformatet längst ner på inställningarna! (där det står en 1a för dig)

Lägg in dethär där: D d F, Y g:i a

;)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

vicke xX SMT skrev:Tiden fixar du genom att lägga in datumformatet längst ner på inställningarna! (där det står en 1a för dig)

Lägg in dethär där: D d F, Y g:i a

;)
tackar ! :D
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Okej ny dator hjälper inte du är för långt från moedemet. Har haft samma problem med 3 datorer alla varit bättre modell då jag kört trådlöst! Kabel löste problemena på alla!
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Victorh skrev:Okej ny dator hjälper inte du är för långt från moedemet. Har haft samma problem med 3 datorer alla varit bättre modell då jag kört trådlöst! Kabel löste problemena på alla!
meh alla kompisars datorer funkar hur bra som helst ? :O och den ena kompisen har exakt lika data som mig, och jag har alltid full mottagning ! :)
Användarens profilbild
friberg
Varnad

Inlägg av friberg »

de funkar nästan alltid för mig när vi lanar ju :p men de stängs av ofta för dig :s
*fult ord* mods
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

xytoo skrev:
Victorh skrev:Okej ny dator hjälper inte du är för långt från moedemet. Har haft samma problem med 3 datorer alla varit bättre modell då jag kört trådlöst! Kabel löste problemena på alla!
meh alla kompisars datorer funkar hur bra som helst ? :O och den ena kompisen har exakt lika data som mig, och jag har alltid full mottagning ! :)
Aa vet men pröva iaf :;)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Victorh skrev:
xytoo skrev:
Aa vet men pröva iaf :;)
okej får väll göra de men det måste va något fel med datan ändå :O
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Sry för dubbel post men vill att denna tråden kmr upp igen pga att jag har fixat en liten dålig video ! men ni ser iaf varför jag börjar få ryck ! skruva upp ljudet så märks det tydligare :/

och det hjälpte inte att flytta datan närmare ! :)

Sry där blev någon konstigt med ljudet när jag ladda upp den :?
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

tror inte dedär beror på routern
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

slider_Alex skrev:tror inte dedär beror på routern
säker ? för det hände precis när jag byta router och sitter jag hos en kompis så händer det aldrig och bytar jag tbx till den gammla så händer det inte ! så är 99% på att det är routern och datan ! det händer inte på kompisars datorer med denna routern ! :)
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

Det är samma sak för mig.. Köpte en kabel löste allt.. Men om du nu säger att min kompis har samma dator men inga problem.. så frågar jag lite frågor, hur många program har du uppe och hndlar med internet? tex msn, skype, FB osv? och har du musik via radio? tex NRJ eller neradio? för då tar det också mycket på WIFIn så pröva med att stäng ner allt och spela musik på datan ist för via internet.. om du redan gjort det kan det va på tiden att rensa datan också.. om inget funkar.. KABEL
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

TechnoMen skrev:Det är samma sak för mig.. Köpte en kabel löste allt.. Men om du nu säger att min kompis har samma dator men inga problem.. så frågar jag lite frågor, hur många program har du uppe och hndlar med internet? tex msn, skype, FB osv? och har du musik via radio? tex NRJ eller neradio? för då tar det också mycket på WIFIn så pröva med att stäng ner allt och spela musik på datan ist för via internet.. om du redan gjort det kan det va på tiden att rensa datan också.. om inget funkar.. KABEL
kabel löser de det vet jag men vem vill ha en kabel genom lägen till en bärbar data :shock:

jag har inga program uppe förutom spotify och har kört ccleaner och Advanced SystemCare och defraggler och kört virus scan med avast utan att de har hjälpt !. det känns som om min data inte komunicerar vidare bra med routern och sen slutar internet bara funka ibland, asså jag är ansluten till routern men internet funkar inte, fast för mina kompisar som också är anslutna till routern har internet :(

Edit: kom och tänka på att routern är en 300Mbit/s altså en N router och datan har med N men tror bara det är 150 Mbit/s men om det bror på de så är de ju konstigt att min kompis med lika data att de funkar bara för han ! :cry:
Senast redigerad av xytoo den 25 februari 2012, 14:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

xytoo skrev:
TechnoMen skrev:Det är samma sak för mig.. Köpte en kabel löste allt.. Men om du nu säger att min kompis har samma dator men inga problem.. så frågar jag lite frågor, hur många program har du uppe och hndlar med internet? tex msn, skype, FB osv? och har du musik via radio? tex NRJ eller neradio? för då tar det också mycket på WIFIn så pröva med att stäng ner allt och spela musik på datan ist för via internet.. om du redan gjort det kan det va på tiden att rensa datan också.. om inget funkar.. KABEL
kabel löser de det vet jag men vem vill ha en kabel genom lägen till en bärbar data :shock:
Då får du väll ha en dator som fryser dårå..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

TechnoMen skrev:
xytoo skrev:
Då får du väll ha en dator som fryser dårå..
haha, fan ska köpa en extern hårddisk och lägga in allt som jag har på datan sen formatera om den :) då ska de nog funka ! :)
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aprilia-Mx »

Ledsen... Jag kan inget om det här... Men vad heter låten i början av filmen? :oops:

Ledsen för OT! <3
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Aprilia-Mx skrev:Ledsen... Jag kan inget om det här... Men vad heter låten i början av filmen? :oops:

Ledsen för OT! <3
http://open.spotify.com/track/6fQgCDf2IskBmErk6W9gsq

Här har du hela listan ! :)

http://open.spotify.com/user/jonaskullb ... Cm2eDfso0b
Användarens profilbild
Aprilia-Mx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aprilia-Mx »

xytoo skrev:
Aprilia-Mx skrev:Ledsen... Jag kan inget om det här... Men vad heter låten i början av filmen? :oops:

Ledsen för OT! <3
http://open.spotify.com/track/6fQgCDf2IskBmErk6W9gsq

Här har du hela listan ! :)

http://open.spotify.com/user/jonaskullb ... Cm2eDfso0b
Tack, tack! :D
Rädda liv. Kör som en kvinna!

Följ gärna på Instagram! :) J_HBJERKENSJO :)
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ET.sm »

alltså som många andra säger.. min kompis hade detta problem att spelen fryser och datorn också.. men hans dator var ett av problemen, men han testade ta en kabel och då fungerade det mycket bättre. ifall det nu är så att det inte är så snyggt att ha en kabel över hela lägenheten.. köp en längre kabel och dra små lister så det ser bättre ut:), Men testa http://www.sweclockers.com/ bli medlem där och lägg in en tråd, Det kan vara till storhjälp, Lite mer datorkunniga där möjligt vis:) hoppas du fixar det till slut:)
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ET.sm »

alltså som många andra säger.. min kompis hade detta problem att spelen fryser och datorn också.. men hans dator var ett av problemen, men han testade ta en kabel och då fungerade det mycket bättre. ifall det nu är så att det inte är så snyggt att ha en kabel över hela lägenheten.. köp en längre kabel och dra små lister så det ser bättre ut:), Men testa http://www.sweclockers.com/ bli medlem där och lägg in en tråd, Det kan vara till storhjälp, Lite mer datorkunniga där möjligt vis:) hoppas du fixar det till slut:)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

ET.sm skrev:alltså som många andra säger.. min kompis hade detta problem att spelen fryser och datorn också.. men hans dator var ett av problemen, men han testade ta en kabel och då fungerade det mycket bättre. ifall det nu är så att det inte är så snyggt att ha en kabel över hela lägenheten.. köp en längre kabel och dra små lister så det ser bättre ut:), Men testa http://www.sweclockers.com/ bli medlem där och lägg in en tråd, Det kan vara till storhjälp, Lite mer datorkunniga där möjligt vis:) hoppas du fixar det till slut:)
japp har gjort en tråd där och dom har hjälpt mig så ska testa lite saker nu ! :)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

det är ditt trådlösa nätverkskort som inte fungerar bra med routern. köp ett usb nätverkskort med trådlös mottagning. helst från just d-link så ska du se att alla problem blir lösta.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

kallepalle skrev:det är ditt trådlösa nätverkskort som inte fungerar bra med routern. köp ett usb nätverkskort med trådlös mottagning. helst från just d-link så ska du se att alla problem blir lösta.
okej då sätter jag nog tbx den gammla routern xd men konstigt att min kompis data som är exakt likadan funkar de skit bra med :O
Skriv svar