Honda MT5 koppling

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
matte_sf2
Elmoped

Honda MT5 koppling

Inlägg av matte_sf2 »

Har som sagt problem med kopplingen på min mt5, den vill inte koppla ur ordentligt så jag öppnade motorn och tog ut lamellerna och märkte att satt ganska hårt ihop fast man plockat ut dem + att dom såg rätt fina ut.
folk säger att lamellerna på en mt5 brukar klibba ihop, så behöver man då bara torka av dom, sätta tillbaks och fylla på ny olja eller ska man byta dom?
kan tillägga att den stått en längre tid utan olja tills jag fyllde på ny och sen har den stått still i säkert en månad med olja i växellådan.
Vad göra?
tacksam för svar
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av HondaPojkeN »

Va e det för olja du har? oljan kan nämligen vara för klippig/tjock så dom fastnar,
matte_sf2
Elmoped

Inlägg av matte_sf2 »

HondaPojkeN skrev:Va e det för olja du har? oljan kan nämligen vara för klippig/tjock så dom fastnar,
Biltema "fully synthetic" 10w-40
Helikopter
Elmoped

Inlägg av Helikopter »

kolla om något inte är förhårt spänt så att dom inte kan åka ihop helt
och dom skruvarna ska det sitta fjädrar på och dom ska sitta hårt åt

gör rent lamelerna och medans du endå har det borta så tycker jag du passar på att renovera motorn om du inte redan har gjort det
matte_sf2
Elmoped

Inlägg av matte_sf2 »

Helikopter skrev:kolla om något inte är förhårt spänt så att dom inte kan åka ihop helt
och dom skruvarna ska det sitta fjädrar på och dom ska sitta hårt åt

gör rent lamelerna och medans du endå har det borta så tycker jag du passar på att renovera motorn om du inte redan har gjort det
motorn är renoverad, och jag har nya lameller hemma som ska på imorgon 8)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Det är kallt ute, och biltemas 10w40 olja är inte den bästa vid minusgrader... Har med det, och lamellerna klibbar lite när den är kall, men så fort man fått igång den så försvinner problemet.
bibapeolola
matte_sf2
Elmoped

Inlägg av matte_sf2 »

AxxxeL skrev:Det är kallt ute, och biltemas 10w40 olja är inte den bästa vid minusgrader... Har med det, och lamellerna klibbar lite när den är kall, men så fort man fått igång den så försvinner problemet.
Ok, den har stått i förådet och där e det kallt men inga minusgrader, men ska som sagt byta imorgon
Skriv svar