prozon skrev:Tjenare har en Roxon sm med det här röret på.
har 14 - 67 i drev just nu och orginal munstycke. Något tips på hur jag kan göra för att den ska gå snabbare och fortfarande ha bra axx? Borde jag sänka til 12- 53?
13/53 skulle vara en bra drevning i ditt fall, men om du har ett metrakit sp rör så borde du absålut byta upp dig åtminstone 8storlekar i munstycke
okej tack! nej jag har ett annat rör på nu som jag toppar bara 65
med "/ men ska testa att höja munstycket och sänka drevningen. Någon som kan tippa på max hastighet?
prozon skrev:Tjenare har en Roxon sm med det här röret på.
har 14 - 67 i drev just nu och orginal munstycke. Något tips på hur jag kan göra för att den ska gå snabbare och fortfarande ha bra axx? Borde jag sänka til 12- 53?
13/53 skulle vara en bra drevning i ditt fall, men om du har ett metrakit sp rör så borde du absålut byta upp dig åtminstone 8storlekar i munstycke
med "/ men ska testa att höja munstycket och sänka drevningen. Någon som kan tippa på max hastighet?
Riejuman skrev:
prozon skrev:
Tjena jag ska byta drevning och jag behöver veta om det är någon märkbar skillnad att byta ut 12/52 till 12/53? och om det isåfall är värt pengarna att köpa?
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Hej, tror ni 13 - 54 drev skulle blir bra till en Derbi DRD Racing 07 kapat blindrör och urpluggat org. rör ?
Har 11 - 54 nu och tycker växlarna är lite väl korta också kan jag varva den som fan på 6ans växel. Om ni itne tycker 13 - 54 är bra så kom med tips
vill du köra original o ha axx utan o förlora någon topp?
Jadu, då är de 12/65 som gäller de är den enda drevningen du kan köra med original, men om du sedan vill trimma lite skulle jag rekommendera 14/65 då du får bättre axx då växlarna blir längre o du tjänar 4-5 km/h!
Men har Derbi en plugg i början av röret ifall den har det så om man tar bort den blir det ngn skillnad och om man lägger sportluftfilter och byter förgasare hurdan drevning kan man ha för bra axx och inte förlora så mycket topp?
henkka skrev:Men har Derbi en plugg i början av röret ifall den har det så om man tar bort den blir det ngn skillnad och om man lägger sportluftfilter och byter förgasare hurdan drevning kan man ha för bra axx och inte förlora så mycket topp?
Nej de har dom inte!
Den blir lite piggare, genom hela registret men kommer dricka onödigt mycket bensin! Så skit i de!
Kör med allt original o sedan 14/65 drevning du får du lite topp o även bättre axx då du inte behöver växla hela tiden!
Har en Derbi drd racing limited edition 08 , nuvarande dreving är 11 - 52 , har ett ostrypt Hebo rör och ostrypt cdi, om jag byter till 12 - 52 hur stor skillnad kommer det bli på topp å acc ?
Hej, jag har 11,55 nu och min moped är helt orginal, men jag måste byta drev och det finns inte 55 drev på ts, så då undrar jag om jag ska köpa ett 53 drev eller ett 62 drev, om jag skulle köpa 53 drevet så skulle det väl inte sänka axxet så mycket? Men om jag köper ett 62 drev och sätter på ett 14 drev fram, skulle det gå bättre då? så alltså, 14,62 eller 11,53 till en otrimmad Generic trigger.
Jag har alltid rätt, förutom när jag har fel, men då har jag oftast rätt.
Hej!
Jag har en helt original Derbi Senda xtreme.
Vilken drening skulle passa bäst ifall man vill ha bättre axx och vilken är bäst för bäst topfart? Tack
FilipLIS skrev:Hej!
Jag har en helt original Derbi Senda xtreme.
Vilken drening skulle passa bäst ifall man vill ha bättre axx och vilken är bäst för bäst topfart? Tack
13-53 kör många med sendor
bajsson skrev:gilera smt 08
nuvarande drev 14,50
inget ändrat förutom drev
vilken drev ska man ha fall man vill ha go acc men ändå inte tappa toppfart utan att trimma?:)
Du kan ju skaffa ett 12-13 framdrev så får du lite bättre axx men inte förlora så mkt topp.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan