D3nnis skrev:Ni som kan sånt här om gud osv så är jag tacksam för svar på mina frågor.
Fråga 1 Om gud skapade människan vem skapade då gud?
Fråga 2 Varför tro på något som vi igentligen inte vet som har funnits
Fråga 3 Krykan vill att vi ska vara kristna och tro på gud men varför ska då vi kristna behöva betala pengar för att få vara med i svenska kyrkan?
Fråga 4 Om gud skapade allt varför skapade han då ilska och så?
Fråga 5 Varför tror kyrkan på gud när dom inte har något klar tecken på att gud och jesus har funnits förutom en tjock bok som kan ha skrivigts av vilken skitzsofren gubbe som hellst. Varför väljer dom då inte att tro på TEX Hitler som dom och vi alla vet har funnits?
Ta inte de här fel nu men jag är verkligen anti när de gäller kyrkan och gud. Haha kommer i håg när jag hade avslutning i 3an så sa jag vi hatar kyrkan sen klapade händerna när vi var i kyrkan så skickade dom ut mig
1. gud var så cool så han skapade sig själv? xD
2 för förut på typ stenålder så kunde människan inte förklara vf det åskade osv, så dom tänkte att det måste vara en övernaturlig kraft, alltså gud
3 för kyrkan måste ha råd att betala räkningar osv, gud kan mycket men inte slippa undan skatter å räkningar (;
4 ilska och allt det negativa kom när adam å eva åt det där äpplet (tror jag)
5 för människan kunde som sagt inte förklara åska etc så dom tänkte att det var en övernaturlig kraft som styrde det, och sen så kom säkert någon smart skitzo grabb på att det var "gud" som styrde å ställde
haha, varför får man inte klappa i kyrkan? har alltid undrat över det q: