Religions tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

D3nnis skrev:Ni som kan sånt här om gud osv så är jag tacksam för svar på mina frågor.

Fråga 1 Om gud skapade människan vem skapade då gud?
Fråga 2 Varför tro på något som vi igentligen inte vet som har funnits
Fråga 3 Krykan vill att vi ska vara kristna och tro på gud men varför ska då vi kristna behöva betala pengar för att få vara med i svenska kyrkan?
Fråga 4 Om gud skapade allt varför skapade han då ilska och så?
Fråga 5 Varför tror kyrkan på gud när dom inte har något klar tecken på att gud och jesus har funnits förutom en tjock bok som kan ha skrivigts av vilken skitzsofren gubbe som hellst. Varför väljer dom då inte att tro på TEX Hitler som dom och vi alla vet har funnits?

Ta inte de här fel nu men jag är verkligen anti när de gäller kyrkan och gud. Haha kommer i håg när jag hade avslutning i 3an så sa jag vi hatar kyrkan sen klapade händerna när vi var i kyrkan så skickade dom ut mig ;)

1. gud var så cool så han skapade sig själv? xD
2 för förut på typ stenålder så kunde människan inte förklara vf det åskade osv, så dom tänkte att det måste vara en övernaturlig kraft, alltså gud
3 för kyrkan måste ha råd att betala räkningar osv, gud kan mycket men inte slippa undan skatter å räkningar (;
4 ilska och allt det negativa kom när adam å eva åt det där äpplet (tror jag)
5 för människan kunde som sagt inte förklara åska etc så dom tänkte att det var en övernaturlig kraft som styrde det, och sen så kom säkert någon smart skitzo grabb på att det var "gud" som styrde å ställde

haha, varför får man inte klappa i kyrkan? har alltid undrat över det q:
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

jo alltså då vikingar tiden eller? Och då trodde vi ju på tor ( åsk guden) och alla dom där andra och sen kom de in någon påve från italjen och sa att vi ska tro på gud :)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

D3nnis skrev:jo alltså då vikingar tiden eller? Och då trodde vi ju på tor ( åsk guden) och alla dom där andra och sen kom de in någon påve från italjen och sa att vi ska tro på gud :)

haha jag syftade nog på jalla jalla människorna i mellan östern (;
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

joar skrev:
D3nnis skrev: Fråga 2 Varför tro på något som vi igentligen inte vet som har funnits

2 för förut på typ stenålder så kunde människan inte förklara vf det åskade osv, så dom tänkte att det måste vara en övernaturlig kraft, alltså gud
Men senare visade sig att allt hade en logisk förklaring och dom som trodde på gudarna var förklaringen till varför det åskade framstod som idioter :lol:
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten

Inlägg av Gröngöling »

Religion är bara primitiva teorier från när folk inte visste bättre... :roll:
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Gröngöling skrev:Religion är bara primitiva teorier från när folk inte visste bättre... :roll:
+1
Bild
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

PoWeRKinG skrev:
joar skrev:
D3nnis skrev: Fråga 2 Varför tro på något som vi igentligen inte vet som har funnits

Men senare visade sig att allt hade en logisk förklaring och dom som trodde på gudarna var förklaringen till varför det åskade framstod som idioter :lol:

precis! Jalla jalla grabbarna insåg att dom hade trollat hela tiden (;
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

D3nnis skrev:Ni som kan sånt här om gud osv så är jag tacksam för svar på mina frågor.

Fråga 1 Om gud skapade människan vem skapade då gud?
Fråga 2 Varför tro på något som vi igentligen inte vet som har funnits
Fråga 3 Krykan vill att vi ska vara kristna och tro på gud men varför ska då vi kristna behöva betala pengar för att få vara med i svenska kyrkan?
Fråga 4 Om gud skapade allt varför skapade han då ilska och så?
Fråga 5 Varför tror kyrkan på gud när dom inte har något klar tecken på att gud och jesus har funnits förutom en tjock bok som kan ha skrivigts av vilken skitzsofren gubbe som hellst. Varför väljer dom då inte att tro på TEX Hitler som dom och vi alla vet har funnits?

Ta inte de här fel nu men jag är verkligen anti när de gäller kyrkan och gud. Haha kommer i håg när jag hade avslutning i 3an så sa jag vi hatar kyrkan sen klapade händerna när vi var i kyrkan så skickade dom ut mig ;)

#1 Gud har funnits i all evighet ;)
#2 Man kan inte bevisa att gud finns. Däremot så säger jesus att jag e i fadern så som fadern är i mig (fadern = gud) Å det finns bevis på att jesus finns det e ingen fråga om det :P
Gud vill ju ha en relation med oss menisker och när du väl vågat tro på att dug finns och vill ha något med dig att göra så kommer du antagligen vara med om en del balla grejer.
#3 Du behöver ju inte betala pengar för å vara kristen.
Du kan gå till svenska kyrkan å va med utan å betala något.
Dom pengar som går till svenska kyrkan e typ till el osv ;) Om inte till mer behövande.
#4 Ondska har ju alltid funnits. Efter att han hade skapat jorden å allt så sa att det va gott alltså att det inte fans någon ondska.
Och när Adam och Eva åt av den förbjudna frukten (kunskapens träd) så fick dom kunskap om både gott och ont....
#5 aa lite svår fråga :D men tex om du e blind tex å läkarna säger att du inte kan få tillbaka din syn osv. Men så frågar någon kristen som typ jag om jag får be för dig å du säger ja....
Och efter bönen så kan du se igen. Skulle du då tro att det va gud som gjorde det? att jag va en trollkar? eller att det läkte av sig själv på några sek.

Hoppas du blev nöjd med svaren :D

såg att joar gjorde så gott som han kunde (Y) :roll:
vem fan e lennart?
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

#2 Man kan inte bevisa att gud finns. Däremot så säger jesus att jag e i fadern så som fadern är i mig (fadern = gud) Å det finns bevis på att jesus finns det e ingen fråga om det

religion är lite dirty :roll:[/u]

haha ja, ja gjorde så gott jag kunde :D
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

joar skrev:
#2 Man kan inte bevisa att gud finns. Däremot så säger jesus att jag e i fadern så som fadern är i mig (fadern = gud) Å det finns bevis på att jesus finns det e ingen fråga om det

Man kan inte bevisa att gud vinns med hjärna utan med hjärta<3 ;)
vem fan e lennart?
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

potog skrev:
joar skrev:

syftade på när du sa att dom var i varann :roll:
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

joar skrev:
potog skrev:
joar skrev:

syftade på när du sa att dom var i varann :roll:
hahahahaha
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Majkey
Elmoped

Inlägg av Majkey »

Jag har absolut inget emot våran kristna religion. Och var och en får tror på det dom vill..

Jag vill tro.. Men det är inte lätt när världen ser ut som den gör.. Jag tror på det vetenskapliga. Det som går att bevisa..

Bibeln är full av så mycket konstig skit så man kan bli mörkrädd.. Kristendomen/kyrkan har verkligen gjort sitt yttersta för att hindra våran utveckling..

Men tanken av att tro på gud, himmlen och syndernas förlåtelse är fin.
Och jag kan ju inte heller säga att ni religösa har fel.. "Allt" (jorden, universum m.m m.m) går inte att förstå sig på, förklara..

Nått som retade mig i tråden var när Potog skrev att vi andra hade fel, och han rätt.. Inte okej.. Sålänge du inte kan komma med konkreta fakta och bevis, så skall du heller inte säga att vi andra har fel.. Jag säger inte att du har fel..

Jädra tur att du inte är islamist.. Då hade jag vart rädd för dig..
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Majkey skrev:Jag har absolut inget emot våran kristna religion. Och var och en får tror på det dom vill..

Jag vill tro.. Men det är inte lätt när världen ser ut som den gör.. Jag tror på det vetenskapliga. Det som går att bevisa..

Bibeln är full av så mycket konstig skit så man kan bli mörkrädd.. Kristendomen/kyrkan har verkligen gjort sitt yttersta för att hindra våran utveckling..

Och jag kan ju inte heller säga att ni religösa har fel.. "Allt" (jorden, universum m.m m.m) går inte att förstå sig på, förklara..

Nått som retade mig i tråden var när Potog skrev att vi andra hade fel, och han rätt.. Inte okej.. Sålänge du inte kan komma med konkreta fakta och bevis, så skall du heller inte säga att vi andra har fel.. Jag säger inte att du har fel..

hahaha :P
Nämen e ju en del folk som säger att jag har fel så gnäll inte när jag säger det tillbaka ;)

edit: kristna har inte försökt å stoppa vetenskap osv det e bara bull ;)
vem fan e lennart?
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

potog skrev:
Majkey skrev:Jag har absolut inget emot våran kristna religion. Och var och en får tror på det dom vill..

Nämen e ju en del folk som säger att jag har fel så gnäll inte när jag säger det tillbaka ;)

det har dom visst det xD tex han där killen som sa att jorden inte var universums mittpunkt hotade dom med att döda om han inte tog tillbaka det. Religionen är inte så harmonisk som man kan tro (;
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

joar skrev:
potog skrev:

det har dom visst det xD tex han där killen som sa att jorden inte var universums mittpunkt hotade dom med att döda om han inte tog tillbaka det. Religionen är inte så harmonisk som man kan tro (;
Nä nä men det e ju idioter! som inte vågar stå för det dom tror på å ska där av.....
Det står ju inte direkt i bibeln att ska döda alla som försöker motbevisa ;)
Dock så står det i toranen/tanaken va nu muslimerna kallar det att det e förbjudet att försöka....
vem fan e lennart?
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Om Gud skapade världen och att jorden skapades på 7 dagar.. Hur förklarar ni religionsanhängare då resten utav universum?

Jag vill ha svar på vad dom 200 miljarder stjärnorna i vår galax fyller för funktion. Vad dom säkert 100 miljarder solsystem i vår galax innehåller. Jag vill veta vad dom 1000 miljarder galaxerna där ute som vadera innehåller i snitt 150 miljarder stjärnor innehåller för något. Jag vill veta hur stort universum egentligen är.

Och hur kan ni ens tro på bibeln och dess utsagor.. Om vi säger såhär, ifall Sagan om Ringen böckerna hade skrivits för 3000 år sen, hade folk då sett på de på samma sätt som bibeln?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

2stroke skrev:Om Gud skapade världen och att jorden skapades på 7 dagar.. Hur förklarar ni religionsanhängare då resten utav universum?

Jag vill ha svar på vad dom 200 miljarder stjärnorna i vår galax fyller för funktion. Vad dom säkert 100 miljarder solsystem i vår galax innehåller. Jag vill veta vad dom 1000 miljarder galaxerna där ute som vadera innehåller i snitt 150 miljarder stjärnor innehåller för något. Jag vill veta hur stort universum egentligen är.

Och hur kan ni ens tro på bibeln och dess utsagor.. Om vi säger såhär, ifall Sagan om Ringen böckerna hade skrivits för 3000 år sen, hade folk då sett på de på samma sätt som bibeln?
Så där nu ska du få svar på dina fråger

Fråga nummer #1
Om Gud skapade världen och att jorden skapades på 7 dagar.. Hur förklarar ni religionsanhängare då resten utav universum?
Om du vill veta hur rymden skapades så ska du läsa Första moseboken 1:14-19
är en del å skriva så du får leta upp det själv :P

Men han beskriver det som en klocka lite att på himla valvet så ska man kunna räkna ut tid för olika hög tider osv

Jag känner ju såhär att nä du säger miljader galaxer solar planeter osv
Detta är saker vi ser inte saker vi kan känna,röra vid ,känna lukten av osv
hur vet vi ens att dom är där visst vi kan mäta avstånd med laser å liknande men det ända det säger är att vi skickar ut ljus å med hjälp av det så ser vi vilket avstånd som vi har till den galaxen?

Jag känner att bibeln lämmar ute många av dessa saker som är oväsäntliga för oss. Det står mer utav hus du ska kunna få en relation med Jesus far att det är något vi har nytta av jämfört med att vi vet att de finns vatten på en planet som vi aldrig kommer kunna resa till :P

Hoppas att du förstår vad jag menar om inte så säg det så ska jag förklara så gott jag kan¨igen¨ :D

fråga #2
För att om man kommer till att inse att gud vill ha med en å göra då inser man ju också att bibeln är så mycket mer än bara en bok det är en handbok för livet liksom.

När träffa du Gandalf senast liksom?
Å nu kanske du säger men ja har då inte träffat Jesus heller!
Å då hade jag svarat: Jesus står å knackar på din dör bara det att du inte har upptäckt det än ;)

Gud vill ha en relation med oss alla här på jorden! :D
vem fan e lennart?
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

potog skrev: Gud vill ju ha en relation med oss menisker
Haha! Visste allt att Gud hade en liten knäfetish 8)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

riejumikäl skrev:
potog skrev: Gud vill ju ha en relation med oss menisker
Haha! Visste allt att Gud hade en liten knäfetish 8)
hahahahaha true story bro :wink:
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Tobbe96
Svårstartad skrothög

Inlägg av Tobbe96 »

Jag är kristen och tror på gud :)
Jag konfirmerade mig förra året och nu går jag ledarskola för att vara ledare till nya konfirmander :)
Jag är väldigt aktiv i kyrkan, varannan söndag är jag i kyrkan från klockan 3 till klockan 9 :) Då repar jag först med ett band i kyrkan, sen är det gudstjänst och sist har vi något som kallas "bara vara" :) Då sitter vi å snackar om allt möjligt eller gör något speciellt :)
Bild

Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Jaså? ;)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

mina päron är väll lite små kristna, och jag tror väll delvis på saker. Iom att endel profetissor som skrevs för x antal år sedan har hänt.
Fast jag tror ju även på illuminati... :roll: Deras kortlek osv!

Men o va i kyrkan o all sån skit är nog de tråkigaste som finns!
Sitta o lyssna på ngn snubbe i en vit rock helt onödig som snackar o viftar med händerna :shock:
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

Lite sen, registrerade mig idag hehe men själv är man muslim. Har ni några frågor är det bara att ställa de så kan vi ha en diskussion! :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

ibbec skrev:Lite sen, registrerade mig idag hehe men själv är man muslim. Har ni några frågor är det bara att ställa de så kan vi ha en diskussion! :)
Välkommen till twostrokerider ibbec! :)

Hoppas du kommer trivas bland oss.

Jag är lite nyfiken hur det är att vara muslim? Har du några ät regler osv? :roll:
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Kontakt:

Inlägg av Boomer »

ibbec skrev:Lite sen, registrerade mig idag hehe men själv är man muslim. Har ni några frågor är det bara att ställa de så kan vi ha en diskussion! :)
Just tellin du kommer få ett helvete xd
Jag är kristen och alla på forumet är typ religionshatare ;)
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

MrAndersson skrev:mina päron är väll lite små kristna, och jag tror väll delvis på saker. Iom att endel profetissor som skrevs för x antal år sedan har hänt.
Fast jag tror ju även på illuminati... :roll: Deras kortlek osv!

Men o va i kyrkan o all sån skit är nog de tråkigaste som finns!
Sitta o lyssna på ngn snubbe i en vit rock helt onödig som snackar o viftar med händerna :shock:
Nu får du berätta för mig, var är illuminati riktigt? Det enda jag hittar på nätet är att de vill att man ska avskaffa i princip allt som är kul och starta en världsregering istället, låter efterblivet för mig... En världsregering, hur fan skulle det funka?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Patog=ortodox!
Bild
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

Vi kan konstatera att all religion bara är larvig, så stäng den här tråden nu.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Skyliner34 skrev:
Just tellin du kommer få ett helvete xd
Jag är kristen och alla på forumet är typ religionshatare ;)
Haha så sant titta bara va Zerox skrev liksom....fast man ska ju inte dömma honom.
Du jag undrar lite när jag ber å liknande så är det ju liksom som om jag pratar med gud... Och oftast får jag svar tillbaka (böne svar) har du det likadant?
+ vad har din gud gjort för dej?:)

Ps im back!
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

HEJ alla tsr vänner :D

Drar en bubbel post för er skull å ber till gud att jag inte får en varning för detta men det är så att jag har en liten rolig fråga å ställa till er! :D

Ni vet ju alla att jag är kristen ... så som alla i team-jesus ... å då lyder frågan Varför är jag kristen????

skriv det du tror här i tråden hur arbsurt det än låter;)

och en till sak jag vill gratulera Tobbe96 som ny medlem i team-jesus vilket jag är väldigt glad för :D
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

potog skrev:HEJ alla tsr vänner :D

Drar en bubbel post för er skull å ber till gud att jag inte får en varning för detta men det är så att jag har en liten rolig fråga å ställa till er! :D

Ni vet ju alla att jag är kristen ... så som alla i team-jesus ... å då lyder frågan Varför är jag kristen????

och en till sak jag vill gratulera Tobbe96 som ny medlem i team-jesus vilket jag är väldigt glad för :D
Drar en ful bump men e det ingen som har en hum om varför jag och flera andra miljoner människor på denna planeten är kristna? :/
vem fan e lennart?
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Det enda jag tror på är historia där våra ättlingar (vikingar) ingår.
Sen tror jag bara på sånt som är sant och är vetenskapligt bevisar.
Alla religioner kan hänga sig själva då ingen av dem har någon vettig
förklaring som helst om hur världen skapades och varför och vad dess
öde är.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

antagligen för att du fortfarande tror att historier i böcker är på riktigt :)

nä, men min största ide att folk som är kristna vill ha någon att vända sig till när man mår dåligt. någon som kan göra allt och ändra på saker.
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

Som tidigare nämnt är man själv muslim. En fråga till er som inte tror på Gud, vad är det som gör att ni inte tror på att Gud finns? För att man inte kan se Gud eller?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

PK skrev:

antagligen för att du fortfarande tror att historier i böcker är på riktigt :)

nä, men min största ide att folk som är kristna vill ha någon att vända sig till när man mår dåligt. någon som kan göra allt och ändra på saker.
Men om gud inte finns då vänder man sig ju till ingen ?
varför skulle alla bara sitte å prata med sej själv? :/

Edit diffaren med andra ord tror du på ingenting?
vem fan e lennart?
Skriv svar