fälgar och däckstorlek (speedfight 2)

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
nybörjaren
Elmoped

fälgar och däckstorlek (speedfight 2)

Inlägg av nybörjaren »

hej

jag har en snabb fråga angående fälgar och däck på en speedfight 2. jag skulle vilja byta fälgar, och har hittat en säljare som har skickat över bilder. men på både framdäcket och bakdäcket i bilderna som han skickade står det 130/70 -12, men på min moppe är framdäcket 120/70 -12 och bakdäcket 130/70 -12.

min fråga: har detta någon betydelse för fälgarna, eller kan man använda samma fälgar oavsett däckstorleken?

tack på förhand

mvh
nybörjaren
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

nix du måste ha rätt storlek på däcket
(alltså samma stor lek som du har nu)
Användarens profilbild
timbooi23
Svårstartad skrothög

Re: fälgar och däckstorlek (speedfight 2)

Inlägg av timbooi23 »

nybörjaren skrev:hej

jag har en snabb fråga angående fälgar och däck på en speedfight 2. jag skulle vilja byta fälgar, och har hittat en säljare som har skickat över bilder. men på både framdäcket och bakdäcket i bilderna som han skickade står det 130/70 -12, men på min moppe är framdäcket 120/70 -12 och bakdäcket 130/70 -12.

min fråga: har detta någon betydelse för fälgarna, eller kan man använda samma fälgar oavsett däckstorleken?

tack på förhand

mvh
nybörjaren
Det ät bara framdäcket som är 1 cm bredare, dom kan du ha.
nybörjaren
Elmoped

Inlägg av nybörjaren »

Fredd_e skrev:nix du måste ha rätt storlek på däcket
(alltså samma stor lek som du har nu)
förlåt, men jag vill bara försäkra mig om att vi inte missförstår varandra. säljarens framhjul har ett däck som är 130/70. den FÄLGEN skulle alltså inte passa med däcket till mitt framhjul, som är 120/70? det är m.a.o. olika stora fälgar beroende på om däcket är 120 eller 130? har jag förstått rätt?

timbooi23 skrev:Det ät bara framdäcket som är 1 cm bredare, dom kan du ha.
nu blev jag förvirrad. två olika svar.... :/
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Fälgar måste ha någorlunda rätt bredd för att funka bra med ett däck (och vice versa), men nån centimeter hit eller dit är inget att bekymra sig om. Dock behöver man tänka på att däcken även måste få plats i övrigt, så inte skärmar eller annat ligger emot...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar