Tjena. har stått hela dagen och förslkt få min neos att fungera. Jag har fått i gång moppen och den går runt som den ska men den driver inte frammåt. Så jag tog och lyfte upp bakhjulet i luften och gasar då snurrar hjulet liiiiite grann, Sen tog jag bort varriator kåpan och sen startade jag moppen. Så märke jag att remmen snurrar men inte kopplingen och de. spelar ingenroll om jag står och varvar remmen snurrar fortfarande men inte kopplningen. tryck fjädern snurrar lite grann. Jag tror att de är tryck fjädern som är dålig eller är det något annat fel?
Updatate! Jag har fått den att driva sen skjuter den ut kopplingen och går inte tillbaks. Så alltså om jag kör moppen 100 meter och stanar så står kopplingen fortfarande en bit ute och går inte tillbaks in i varriatorn så att säga.
här är en bild hur det ser ut efter jag har kört 5 meter och den är avstängd på bilden.
Hoppas ni har någon ide vad de är för fel för jag får verkligen damp.
Senast redigerad av D3nnis den 17 februari 2012, 20:51, redigerad totalt 2 gång.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
Nja, ibland så kan de finnas de otekniska jävlarna som tex den kille du verkar ha köpt moppen av, som tydligen bara har köttat på remmen utan at tdra tillbaka vid cylindern så att remmen sitter där den ska. Testa detta och sedan gasa. Om inte detta hjälper så kandet vara en alltför stor rem eller som du sa, dåliga fjädrar
Har faktist ingen aning hur långt den har gått. Men remmen kände jag på i går och den var jävligt slapp så det kanske är det som är felet? efter som den är slak så får den inge fäste och bara snurrar?
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
Victorh skrev:testa gasa riktigt lite i början hur går den då?
Kolla du inte har fått in olja eller liknande in i variatorn!
driver inget alls. Märkte dock en mystisk sak i dag. jag kollade på remmen så såg jag att remmen var längst upp vid kopplingen det ska den väll inte vara? Den ska väll ligga ganska lågt och åka uppåt när man gasar? alltså vid kopplingen. Den ska väll inte vara så högt upp?
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
Skulle du kunna lägga upp en bild på insidan av variatorn? gärna en bild inzoomade vid remmen på kopplingen
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Remmen ska ligga längst ut på remskivorna bak när den accelrerar ifrån start ja, och längst in fram i variatorn. Kolla på denna film så förstår du http://www.youtube.com/watch?v=9TnkUIecRE4
jarken skrev:Remmen ska ligga längst ut på remskivorna bak när den accelrerar ifrån start ja, och längst in fram i variatorn. Kolla på denna film så förstår du http://www.youtube.com/watch?v=9TnkUIecRE4
fandå. Kommer inte på vad som kan vara felet då. Kan de vara att remmen är så pass slak och dålig så den barar slirar? för om man gasar i typ en halv minut så börjar hjulet snurra sakta som fan. Eller kan de varatryck fjädern som är slut?
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
Remmen ska ligga längst ner vid variatorn, högst upp vid remskivorna bak. Har du kollat vad för kopplingsfjädrar du har? eller så att "armarna" på kopplingen ens åker utåt om du drar ut dem?
rkan skrev:Remmen ska ligga längst ner vid variatorn, högst upp vid remskivorna bak. Har du kollat vad för kopplingsfjädrar du har? eller så att "armarna" på kopplingen ens åker utåt om du drar ut dem?
inte igår man såg dig här
Okejokej då ligger remmen rätt iaf. Allt är org i varriatorn föörutom vikterna.
Hur kollar jag kopplingen då ?
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
rkan skrev:Remmen ska ligga längst ner vid variatorn, högst upp vid remskivorna bak. Har du kollat vad för kopplingsfjädrar du har? eller så att "armarna" på kopplingen ens åker utåt om du drar ut dem?
inte igår man såg dig här
Okejokej då ligger remmen rätt iaf. Allt är org i varriatorn föörutom vikterna.
Hur kollar jag kopplingen då ?
skruva av kopplingsklockan och ta bort kopplingen tsm med remskivorna och skruva av kopplingen ifrån remskivorna. Inte raket forskning
Tja! har nu fått lite emr fart på moppen. Jag gick ut och började trycka lite på kopplingen sen pluppade den till sen pröva jag starta och gasa och den svarade fint på gasen och drev frammåt så jag tog en tur på 100 meter och vände sen vart den heeelt seg.Så jag tog tillbaks den till garaget och tog av varriatorn så fick jag se att kopplingen stack ut en bit. Alltså så måste de vara nå fel på kopplingen eller fjädern eftersom den skjuter ut kopplingen och inte går tillbaks utan fastnar en bit utåt? Hoppas ni förstår.
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig