När jag körde till några kompisar i helgen så varje gång jag saktade in och gasade på efteråt så var den riktigt seg men jag tänkte att det är väl för att den har stått ett tag nu och de är så kallt. Men så skulle jag tanka och precis när jag svänger in på macken så dör moppen så tänkte jag ju självklart att soppen precis tog slut (har ingen mätare så visste inte)
Så puttar jag moppen dom sista 2 metrarna och när jag ställer moppen så ser jag att den ryker riktigt mycket från bakdelen, det var vit rök men jag kunde inte se exakt var den kom ifrån. Sen efter typ 30 sekunder när det har slutat ryka så kollar jag om det kan ha varit som den kokade men där var kylarvatten och det hade inte frusit.
Så när pappa kom och hämtade mig och moppen dagen efter så testade vi att starta den och då gick den igång hur lätt som helst fast vågade inte köra den då så stängde av den efter 10 sekunder ungefär.
Någon som vet om den kan ha skurit och varför den har gjort det isåfall? Jag fyller på olja med jämna mellanrum så det borde inte vara det. Moppen står i ett garage där det som minst kan ha varit -5 grader. Jag har glycol i vattnet så det inte ska frysa.
Bjuder på stavfel
Tacksam för alla svar och om ni undrar något så bara fråga så ska jag försöka svara på dom.
AxxxeL skrev:Nej den har nog inte skurit, den har väl fått soppaslut? eller möjligen har du fått snö / vatten på avgasröret därav röken
Men om jag hade fått slut på soppa så skulle jag ju inte kunnat starta den dagen efter (jag tankade aldrig den)
Får hoppas att det var därför det kom rök men skulle inte tro det..
Andersonn skrev: Jag tror att hans toppapackning kan ha gått sönder om det ryker vitt o sen stannar
För då dödar vattnet gnistan och så rycker det
Det är mycket möjligt för jag hade problem med den packningen innan också
AxxxeL skrev:Nej den har nog inte skurit, den har väl fått soppaslut? eller möjligen har du fått snö / vatten på avgasröret därav röken
Men om jag hade fått slut på soppa så skulle jag ju inte kunnat starta den dagen efter (jag tankade aldrig den)
Får hoppas att det var därför det kom rök men skulle inte tro det..
Andersonn skrev: Jag tror att hans toppapackning kan ha gått sönder om det ryker vitt o sen stannar
För då dödar vattnet gnistan och så rycker det
Det är mycket möjligt för jag hade problem med den packningen innan också
i know bro
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Du slår världsrekord i att vara dum i huvudet.
Edit: Ursäktar mig fick en förklaring på vad det är för skillnad på glykol och vanligt kylarvatten!
edit2: Senså ML2011 allt behöver man väl inte kunna för att vara crew så du kan exakt allt? nu blandade jag på 2 saker sådär sur behöver man väl inte bli alla är inte perfekta?