Högre toppfart - Roxon duell SM

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
prozon
Elmoped

Högre toppfart - Roxon duell SM

Inlägg av prozon »

Jag har en Roxon duell sm som jag försöker trimma lite. Har ett MK rör på nu, vet inte exakt vad det för för sort men det var ett högvarvigtrör i alla fall. Den går i 65 nu med allt orginal förutom trimmrör och drevning. Någon som vet hur jag kan få upp den i 80-90 och ha kvar ett grymt axx utan att köpa en ny ostrypt cdi box? :) Jag har just nu 14 67 i drev

Vad kan jag göra för att få mer effektökning till det här röret? drev nu är 14 - 67. Och har fortfarande orginalmunstycke så det känns inte som jag får ut allt från röret. Bild[/img]
Senast redigerad av prozon den 12 februari 2012, 22:20, redigerad totalt 6 gång.
what up!?
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

plugga ur röret?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

HELVETE vad informativ rubrik! :D
prozon
Elmoped

Inlägg av prozon »

har redan pluggat ur röret :?
what up!?
prozon
Elmoped

Inlägg av prozon »

köpte roxon igår och hade en scooter innan så jag kan knappt någonting om cross :)
what up!?
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

byta bunstyken... men byt fubrik före någon ger han tipps ffs :twisted:
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
prozon
Elmoped

Inlägg av prozon »

och hur byter man rubrik? haha skapade mitt account för 6 min sedan :)
what up!?
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Du kan ju testa att dreva om den, större fram, mindre bak.

Om du inte vill trimma motorn kan du ju alltid trimma hastighetsmätaren :roll:

Men somsagt, byt rubrik, annars låser jag tråden.

Edit: Du byter rubrik genom att gå trycka på "ändra" på ditt första inlägg, och sedan är det bara att byta rubriken och trycka på "skicka"
Senast redigerad av Ekman den 12 februari 2012, 21:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Hugge66 »

ändra knappen i högra hörnet ;)
prozon
Elmoped

Inlägg av prozon »

du får ta och stänga ner den, hittar fan inte knappen man byter rubrik på..
what up!?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

de går inte få den o göra 80-90 med samma grymma axx utan o byta till ostrypt cdi som du säger!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
prozon
Elmoped

Re: Bättre axx med Roxon duell sm

Inlägg av prozon »

prozon skrev:Jag har en Roxon duell sm som jag försöker trimma lite. Har ett MK rör på nu, vet inte exakt vad det för för sort men det var ett högvarvigtrör i alla fall. Den går i 65 nu med allt orginal förutom trimmrör och drevning. Någon som vet hur jag kan få upp den i 80-90 och ha kvar ett grymt axx utan att trimma motorn eller köpa en ny ostrypt cdi box? :)
what up!?
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

prozon skrev:du får ta och stänga ner den, hittar fan inte knappen man byter rubrik på..
Du trycker bara på "ändra" knappen i ditt första inlägg och sedan byter du rubrik och trycker på skicka.

Men aja, jag tog och bytte till dig nu.
prozon
Elmoped

Inlägg av prozon »

aha tack, nu vet jag till nästa gång :)
what up!?
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Gianelli 2t är jäkligt högvarvigt , min kompis hade en orginal Senda med det på och han sa att den gjorde 90 enligt mätaren :D :lol:
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Gianelli 2t är jäkligt högvarvigt , min kompis hade en orginal Senda med det på och han sa att den gjorde 90 enligt mätaren :D :lol:
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
prozon
Elmoped

Inlägg av prozon »

moppenissen96 skrev:Gianelli 2t är jäkligt högvarvigt , min kompis hade en orginal Senda med det på och han sa att den gjorde 90 enligt mätaren :D :lol:
Min kompis hade också en drebi med gianelli 2t och den gick i 90 och han hade grymt axx. Men jag vet inte om cdi boxen var strypt eller inte.
what up!?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

roxons cdi stryper vid 10k rpm va?

vad är de för rör du har skaffat då? över eller underliggande? är de överliggande är de förmodligen ett thrower, vilket är ett as gott rör om man inte vill varva som fan hela tiden.

har du bestyckat förgasaren rätt? plockat bort strypningen i förgasaren (en mässings bricka med små hål i som sitter i förgasaren på den sidan som luftfiltret sitter på)

har du gjort det borde den ha gott acc o gå ca 80km/h om inte mer ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
prozon
Elmoped

Inlägg av prozon »

yamaha2pwn skrev:roxons cdi stryper vid 10k rpm va?

vad är de för rör du har skaffat då? över eller underliggande? är de överliggande är de förmodligen ett thrower, vilket är ett as gott rör om man inte vill varva som fan hela tiden.

har du bestyckat förgasaren rätt? plockat bort strypningen i förgasaren (en mässings bricka med små hål i som sitter i förgasaren på den sidan som luftfiltret sitter på)

har du gjort det borde den ha gott acc o gå ca 80km/h om inte mer ;)

Det är ett underlikande mk rör, och jag köpte moppen igår så vet inte så mycket om den än :)
what up!?
prozon
Elmoped

Inlägg av prozon »

kan man lägga ut bilder i tråden?
what up!?
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

prozon skrev:kan man lägga ut bilder i tråden?

aa, det kan man gör så här :

Bild ladda upp via forumbilder.se eller ngt..
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

yees finns guider :P
om du har på facebook går du bara in på bilden och högerklickar på den och tar kopire bildwebbadress sen klistrar du in det mella Bild
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

moppenissen96 skrev:Gianelli 2t är jäkligt högvarvigt , min kompis hade en orginal Senda med det på och han sa att den gjorde 90 enligt mätaren :D :lol:
gianelli 2t är mellanvarvigt rör, funkar bra i hela registret, speciellt bra till originalcylindrar!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
prozon
Elmoped

Inlägg av prozon »

Kan någon förklara snabbt för mig vad dreven gör. Tror jag behöver sänka mitt drev från 67 till 55 eller något sånt? :) ska försöka lägga in en bild på båda utav mina rör
what up!?
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3

Inlägg av TSR`BakarN »

prozon skrev:Kan någon förklara snabbt för mig vad dreven gör. Tror jag behöver sänka mitt drev från 67 till 55 eller något sånt? :) ska försöka lägga in en bild på båda utav mina rör
ju större drev du har bak så blir det mer axx, men ju mindre drev du har bak så går den snabbare men klenare. samma där framme.
prozon
Elmoped

Inlägg av prozon »

julle96 skrev:
prozon skrev:Kan någon förklara snabbt för mig vad dreven gör. Tror jag behöver sänka mitt drev från 67 till 55 eller något sånt? :) ska försöka lägga in en bild på båda utav mina rör
ju större drev du har bak så blir det mer axx, men ju mindre drev du har bak så går den snabbare men klenare. samma där framme.
Men om jag höjer den bak och sänker den fram? vad i princip skulle hända då? blire någon effektskillnad?
what up!?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

prozon skrev:
julle96 skrev:
Men om jag höjer den bak och sänker den fram? vad i princip skulle hända då? blire någon effektskillnad?

Tänk som på en cykel men 21 växlar, om du har stort bak men litet fram så varvar motorn ur väldigt snabbt, och det kommer inte gå så himla fort, om du gör tvärt om så kommer det gå fort men är inte säkert att motorn orkar att varva ur. Tex om du cyklar på högsta växeln så går det ju tyngre än att cykla på lägsta, dock går det mycket segare på den lägsta (toppfart)

Vad du har för drevning ger ingen effektvinst. Tex som när du växlar upp med cykel så blir du inte lika stark som Hulken och kan cykla hur snabbt som helst.
prozon
Elmoped

Inlägg av prozon »

KarlssoN^ skrev:
prozon skrev:
julle96 skrev: ju större drev du har bak så blir det mer axx, men ju mindre drev du har bak så går den snabbare men klenare. samma där framme.

Tänk som på en cykel men 21 växlar, om du har stort bak men litet fram så varvar motorn ur väldigt snabbt, och det kommer inte gå så himla fort, om du gör tvärt om så kommer det gå fort men är inte säkert att motorn orkar att varva ur. Tex om du cyklar på högsta växeln så går det ju tyngre än att cykla på lägsta, dock går det mycket segare på den lägsta (toppfart)

Vad du har för drevning ger ingen effektvinst. Tex som när du växlar upp med cykel så blir du inte lika stark som Hulken och kan cykla hur snabbt som helst.
så jag borde alltså sänka mitt framdrev lite? en kompis Derbi hade 13 - 53
what up!?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

13-53 är typ standard för trimmade derbis :)
Men ja, det skulle nog funka bra för dig med :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket

Inlägg av TrueBorn »

dra på en pata negra så blir det fin fint! ;)
prozon
Elmoped

Inlägg av prozon »

Bild [/img] Med det lågvarviga röret, samma setup som jag har skrivit innan
what up!?
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

Du måste ju byta munstycke
Skriv svar