kristian skrev:Yasuni R2: 8-13 rpm. Ett lite vassare rör, perfekt till Midrace cyllar.
Yasuni R3 Carrera: 9-13.5 rpm. Vassaste röret i familjen, alltså ett hyper rör.
Det borde passa, annars är det nog moddning som gäller.
fast är ganska hundra på att det passar rakt på.
kanske int fästerna, fast såna får du ta itu med senare.
Go eller? Derbi och AM6 motorerna har ju inte samma avgasrörs anslutning då AM6 har fjädrar och Derbi skruv, däremot kan man svetsa om röret eller så kanske det går att byta adapter till cylinderanslutningen. sen så har drac mer ett rakt rör efter kröken och inte massa böjjar som tex andra moppar har.
Nej det passar med 99.9 % säkerhet inte! DÅ anslutningen till cylindern är för lång och röret fel utformat för och få plats på en Derbi! Det skulle slå i ramen!
ollebolle15 skrev:Hej vilket rör skulle ni rekommendera till min Rieju Drac -98 med AM6 motor?
vilket ger bäst effekt mm? <3
beror ju på om du vill ha lågvarvigt eller högvarvigt.. men som catoxxo sa så kan du kolla på trådens första sida för att se på olika sorters rör och vilka varvtal effekten kommer och slutar på.
TrueBorn skrev:Hur fort kommer Derbi Senda 01 gå med yasuni r2 ?
Gianelli 2t ?
Får du motorn att verkligen lira med giannellit så det varvar ur riktigt ordentligt så kan man vara uppe och snudda mot 100, men det är egentligen en fråga för "hur fort kommer den gå"-tråde, menmen...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Gianelli 2t ?
Får du motorn att verkligen lira med giannellit så det varvar ur riktigt ordentligt så kan man vara uppe och snudda mot 100, men det är egentligen en fråga för "hur fort kommer den gå"-tråde, menmen...
Sorry
Men hur menar du ? vad ska jag ändra mer för den är ju org :/
Gianelli 2t ?
Sorry
Men hur menar du ? vad ska jag ändra mer för den är ju org :/
Han menar att, om du har en perfekt inställd förgasare så kommer du att närma dig hundra strecket.
Hej!
Jag undrar vad ni tycker bäst om för stuntrör till Derbi Senda. Just nu har jag ett tk men jag vill börja stunta och tycker att det är lite för mycket ketchup effekt med det röret. (Har också 70cc airsal, 12/53, resten org). Är kanske urpluggat orginal något att föredra? och hur urpluggat isf, ut men katten och hela skiten eller bara blindtarmen? Tack på förhand
MVh
Jag undrar vad ni tycker bäst om för stuntrör till Derbi Senda. Just nu har jag ett tk men jag vill börja stunta och tycker att det är lite för mycket ketchup effekt med det röret. (Har också 70cc airsal, 12/53, resten org). Är kanske urpluggat orginal något att föredra? och hur urpluggat isf, ut men katten och hela skiten eller bara blindtarmen? Tack på förhand
MVh
meckARN96 skrev:Hej!
MVh
mk-thrower är det vanligaste!
Men det har ju ungefär samma effektkurva som tk, då kan jag ju lika gärna behålla det. (Glömde nämna att jag redan äger ett tk). Är det lika mycket ketchup i mk?
MVh
mk-thrower är det vanligaste!
Men det har ju ungefär samma effektkurva som tk, då kan jag ju lika gärna behålla det. (Glömde nämna att jag redan äger ett tk). Är det lika mycket ketchup i mk?
BAAAOOOUUTIAN! skrev:mk-thrower är det vanligaste!
nej, mk kommer effekten direkt!
Jahaaa Jamen vad bra, tack så mycket!
PS. Ingen som vill byta ett mk mot mitt tk? tk:t har sjuk effekt men som sagt inte så bra för stunt.
Tänkte ta och köpa polarens MK Thrower som han har till sin Rieju drac -04 med AM6 motor, och jag tänkte sätta den på min Gilera SMT -04 med EBS motorn. Kommer röret ta i ramen? Någon som testat? Tänkte ofc köpa http://twostroke.se/product.asp?product=24502.. men är osäker på om den tar i ramen osv.
Fredd_e skrev:tjena, tänker på att köpa en Derbi Senda.
vill inte lägga för mycket på trim så så tänkte köra på Rör/Drev/munstycke/sportluftfilter
Nu kommer fråga vilket rör ska man ha
Vill ha toppfart,billigt,överliggande,tyst.
Om du vill ha tyst, skippa sportluftfiltret, får moppen att bröla som en könsmogen häst
EDIT: Könsmogen älg ska det vara...
Senast redigerad av meckARN96 den 5 mars 2012, 18:24, redigerad totalt 1 gånger.
Nu kommer fråga vilket rör ska man ha
Vill ha toppfart,billigt,överliggande,tyst.
Om du vill ha tyst, skippa sportluftfiltret, får moppen att bröla som en könsmogen häst
Gianelli 2T är ju kanske det röret som matchar Derbi bäst. Det har ett mellan och uppåt register. Men det smattrar ju en del.
Vill du att det ska gå tyst så ska du ju definitivt inte välja TK.
Hebo-rören brukar vara mer högvarviga än lågvarviga och dom smattrar inte alls lika mycket som TK.
Men som sagt Gianelli 2T är kanske det bästa valet. Sen skippa luftfiltret om du inte vill dra till dig allt för mycket uppmärksamhet!
tjena förmodligen har denna fråga kommit väldigt mkt men iaf..
tjena jag undrar om ett tk är så bra eller så dåligt som alla säger för vissa säger att det är skit och vissa att det är guda.. samt hur mycker effekt gör det och på vilka varvtal den ger mest effekt på
betygsätt gärna 1-10 t.ex 7/10 hur ni tycker röret är