är man 11 så kan man läsa, och har börjat läsa engelska......Senda_Stoffe skrev:Kan du inte lugna dig lite? palla hetsa upp sig för en sån liten skit grej.
Kan hålla med om star wars kommer suga dubbad men nu kan ju de yngre barnen också se på filmen och fatta något.
Nja, jag gör det nog inte, skippar dubbat, men textat är nog standard på biowillemedDERBIN skrev:jaja skåningen andas![]()
nytt namn ? ...
jag håller med dig dem kommer vara billshit dubbat men om dem nu gör så så får man bara tacka o ta emot .... eller köpa den engelska versionen ... (Y)
jag kommer se på den som jag alltid har sett på ..... engelska och subat !
Instämmer där! Filmer som starwars är inte värda att dubba för personer som behöver dubbat är inte gamla nog för sådan action helt enkelt...nippertippan skrev:Nja, jag gör det nog inte, skippar dubbat, men textat är nog standard på biowillemedDERBIN skrev:jaja skåningen andas![]()
nytt namn ? ...
jag håller med dig dem kommer vara billshit dubbat men om dem nu gör så så får man bara tacka o ta emot .... eller köpa den engelska versionen ... (Y)
jag kommer se på den som jag alltid har sett på ..... engelska och subat !
sedan som en del kommentarer, visa den för 6,7,8-åringar? Det vette fan, hade det vart mina ungar så hade dem inte fått se den så unga, upp till åtta så gäller Disney!
de kan inte psykologiskt sett ta till sig våldet i dessa filmer på rätt sätt och inse att det är fejk enbart.
Lika lite som de kan inse det farliga i det om man skulle slå folk likadant på riktigt.
nippertippan skrev:är man 11 så kan man läsa, och har börjat läsa engelska......Senda_Stoffe skrev:Kan du inte lugna dig lite? palla hetsa upp sig för en sån liten skit grej.
Kan hålla med om star wars kommer suga dubbad men nu kan ju de yngre barnen också se på filmen och fatta något.
hade vart tal om disney för småbarn hade inte sagt nåt, men en närmast vuxenfilm?
och starwars är väl knappast på raketforskningsnivån i engelskan.
Tillhör dem som tar bort den svenska texten på DVD-filmer, när jag tittar på engelska eller de andra språken jag behärskar.
aa håller med när jag var liten såg jag harry potter på engelska fast jag inte hängde med i texten för dubbade lät för jävligt!Gröngöling skrev:Haha nä vad fånigt det kommer låta!
"Anakin, använd kraften"
"*robot röst* uppfattat"*
Vet att det första inte är från mörka hotet men ändå
Nej, jag skippar definitivt den. Vill inte förstöra mina barndomsminnen D:
Vad är det för fel på han nu då?antonpg94 skrev:Jag skulle hellre lägga min energi på den satans reinfeldt som vill att vi ska jobba tills vi är 75..
jag kommer nog att jobba tills jag är 90 i alla fall.AxxxeL skrev:Vad är det för fel på han nu då?antonpg94 skrev:Jag skulle hellre lägga min energi på den satans reinfeldt som vill att vi ska jobba tills vi är 75..
Nej, man SKA inte jobba tills man är 75. Läs på lite grabben! Han vill göra, så att man inte ska TVINGAS att gå i pension vid 67, utan ha möjlighet att jobba ändå tills man fyller 75! Med läkares intyg och så vidare. Det är väl helt rätt? Vill man, och kan, så är väl det skitkul för pensionärjävlarna att kunna jobba ist för att sitta hemma o dega då? Det är ju trotsallt, valfritt.
känner 15åringar som knappt kan läsa och skriva på grund av vissa orsaker, men annars är precis som alla andra som också vill se filmer, vf ska inte dom få se på de då?nippertippan skrev:jag kommer nog att jobba tills jag är 90 i alla fall.AxxxeL skrev:Vad är det för fel på han nu då?antonpg94 skrev:Jag skulle hellre lägga min energi på den satans reinfeldt som vill att vi ska jobba tills vi är 75..
Nej, man SKA inte jobba tills man är 75. Läs på lite grabben! Han vill göra, så att man inte ska TVINGAS att gå i pension vid 67, utan ha möjlighet att jobba ändå tills man fyller 75! Med läkares intyg och så vidare. Det är väl helt rätt? Vill man, och kan, så är väl det skitkul för pensionärjävlarna att kunna jobba ist för att sitta hemma o dega då? Det är ju trotsallt, valfritt.
tänker inte sätta mig ner och dega ihop.
Men tillbaka till ämnet nu, varför i h...e dubbar man filmer som INTE är barnvänliga?
engelskan tycks fastna oavsett tydligen, och Sverige tillhör de länder där engelskakunskaperna ligger på topp i hela Europa utanför den engelsktalande zonen.BAAAOOOUUTIAN! skrev:känner 15åringar som knappt kan läsa och skriva på grund av vissa orsaker, men annars är precis som alla andra som också vill se filmer, vf ska inte dom få se på de då?nippertippan skrev:jag kommer nog att jobba tills jag är 90 i alla fall.AxxxeL skrev: Vad är det för fel på han nu då?
tänker inte sätta mig ner och dega ihop.
Men tillbaka till ämnet nu, varför i h...e dubbar man filmer som INTE är barnvänliga?
Och vad är postitivt med det min kära vän?AxxxeL skrev:Vad är det för fel på han nu då?antonpg94 skrev:Jag skulle hellre lägga min energi på den satans reinfeldt som vill att vi ska jobba tills vi är 75..
För att det förmodligen inte är så många hanterverkare som vill jobba till 75, då de förmodligen är utslitna i kroppen. Och det är där det råder överskott, bland hantverkarna alltså.Henke skrev:Och vad är postitivt med det min kära vän?AxxxeL skrev:Vad är det för fel på han nu då?antonpg94 skrev:Jag skulle hellre lägga min energi på den satans reinfeldt som vill att vi ska jobba tills vi är 75..
Det betyder ju bara att det blir färre jobb till ungdomarna?
Orka hetsa upp sig över en sån saknippertippan skrev:http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/f ... 4335848.ab
Totalt fuckat, dubba Star wars?????????
Har vi blivit några s*tans tyskar eller spanjacker som knappt kan engelska eller?
Nej du, här blir det ta mig fan bojkott!