Tändstiftet gängat ut sig?Ztraand skrev:Samma sak hände mej en gång, då va de tändstiftet som hade gängat ut sig.
Tappa tändstiftet när jag körde min bögpulka engång :p vette fan hyr man lyckas..Aprilia-Mx skrev:Tändstiftet gängat ut sig?Ztraand skrev:Samma sak hände mej en gång, då va de tändstiftet som hade gängat ut sig.![]()
Det var något nytt! Dem ska ju sitta åt som F*N på toppen? Precis så att metall brickan blir "lätt" intryckt. Läckte det inte bensin och skit därifrån då? Eller den kanske antändes innan den nått mynningen på gängorna?
Hände samma sak med min Derbi och då blev den svår startad.Aprilia-Mx skrev:Tändstiftet gängat ut sig?Ztraand skrev:Samma sak hände mej en gång, då va de tändstiftet som hade gängat ut sig.![]()
Det var något nytt! Dem ska ju sitta åt som F*N på toppen? Precis så att metall brickan blir "lätt" intryckt. Läckte det inte bensin och skit därifrån då? Eller den kanske antändes innan den nått mynningen på gängorna?
Jaså?Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
Jorå det kan gänga ut sig. Särskilt om man har dåliga gängor i toppen, eller om tändstiftet är iskruvat många gånger så packningen/ brickan blivit hoppressad och mist sin lätt fjädrande effekt, samt om man inte drar ordentligt helt enkelt.Aprilia-Mx skrev:Tändstiftet gängat ut sig?Ztraand skrev:Samma sak hände mej en gång, då va de tändstiftet som hade gängat ut sig.![]()