urpluggad... Stage 6 replica rör urpluggat. Gör ca 60-65 utan replica röret

Bumpanthmyr skrev:Tjaa, kommer man spräcka 100 gränsen med den här setupen?
Liggande minarelli
*Stage6 sport pro 70cc
* Malossi Delta MHR
* Stage6 Wingbell
* Malossi Multivar
* Malossi racing membran med Stage6 carbon reeds
* Dellorto 21mm black racing
* Racing vev
* Sportluftfilter
* NGK br9hs
* NGK racing tändhatt
* Fläkt (UPGRADED)
* Yasuni c16 .
vet inte hur cylindern är men skulle nog gå upp mot en 100km/h iafanthmyr skrev:Bumpanthmyr skrev:Tjaa, kommer man spräcka 100 gränsen med den här setupen?
Liggande minarelli
*Stage6 sport pro 70cc
* Malossi Delta MHR
* Stage6 Wingbell
* Malossi Multivar
* Malossi racing membran med Stage6 carbon reeds
* Dellorto 21mm black racing
* Racing vev
* Sportluftfilter
* NGK br9hs
* NGK racing tändhatt
* Fläkt (UPGRADED)
* Yasuni c16 .
okej, och vart vill du komma med det? btw den går inte snabbare än 60-65 med borttagen cdistrypning. i denna tråd frågar man hur fort den kommer gå med tex.GreckE skrev:då jag klippte av kabeln till cdi strypningen så gick min mätare i botten alltså till 80, den är annars helt original
80-85 tror jagRoxxen96 skrev:Tjena, nu vill jag ha era gissningar på hur fort min moppe ungefär kommer gå med följande setup. Är en yamaha aerox 08, alltså med liggande minarelli motor.
Setup:
Stage 6 (50 cc) Aluminium cylinder.
Leovince TT rör.
Ostrypt CDI
Polini speedcontrol ( 4.25 grams vikter/ hård tryckfjäder )
Stage 6 sport pro clutch + mjuka fjädrar.
Carbon reeds i membranet.
Polini speedbelt remm.
Hoppas man kan få lite gissningar. Utan cylindern och samma setup så fick jag upp den i 70, dock hade jag inte maxat den för den var avställd. Men utgå ifrån att den gick runt 75, hade inte varit några problem alls att få upp den i det.
Tack så mycket för svar.
/ Roxxen96
Niklas Berntsson skrev:tja! någon som vet hur fort min aerox kommer gå med följande setup:![]()
Yasuni z (ur pluggat)
portad orginal cylinder i avgasöppningen
malossi fly clutch
blå kopplingsfjädrar
4,25 g vikter
dragen v-ring
vet ni också om det är någon ide att porta cylindern?
Det räcker nog med de hastigheterna men ska nog bara fila lite på den där som är i vägen i avgasporten:-PRoxxen96 skrev:Niklas Berntsson skrev:tja! någon som vet hur fort min aerox kommer gå med följande setup:![]()
Yasuni z (ur pluggat)
malossi fly clutch
blå kopplingsfjädrar
4,25 g vikter
dragen v-ring
Gissar på cirkus 85-95. Med portad cylinder lite mer, beror på hur såpass vasst portad den är. Men ja om du vill ha mer effekt ur din cylinder så ska du ju porta. Men portad 50 cc är typ som en 50 cc racing / sport. Så köp 70 cc istället!
Det räcker nog med de hastigheterna men ska nog bara fila lite på den där som är i vägen i avgasporten:-PRoxxen96 skrev:Niklas Berntsson skrev:tja! någon som vet hur fort min aerox kommer gå med följande setup:![]()
Yasuni z (ur pluggat)
malossi fly clutch
blå kopplingsfjädrar
4,25 g vikter
dragen v-ring
Gissar på cirkus 85-95. Med portad cylinder lite mer, beror på hur såpass vasst portad den är. Men ja om du vill ha mer effekt ur din cylinder så ska du ju porta. Men portad 50 cc är typ som en 50 cc racing / sport. Så köp 70 cc istället!
Alldrig en kilometer över 85.Roxxen96 skrev:Niklas Berntsson skrev:tja! någon som vet hur fort min aerox kommer gå med följande setup:![]()
Yasuni z (ur pluggat)
malossi fly clutch
blå kopplingsfjädrar
4,25 g vikter
dragen v-ring
Tänkte på efter jag postade så tänkte jag att 95 var alldelles för mycket, sen så glömde jag ändrat också. Sant det du säger, hade blivit förvånad om den hade dratt fortare än 85.. Skriver det jag hade ändrat till: 75-85. Om du har riktigt tur att ens få upp den i 85.gandih500 skrev:Alldrig en kilometer över 85.Roxxen96 skrev:Niklas Berntsson skrev:tja! någon som vet hur fort min aerox kommer gå med följande setup:![]()
Yasuni z (ur pluggat)
malossi fly clutch
blå kopplingsfjädrar
4,25 g vikter
dragen v-ring
Kommer den acca någorlunda bra då?Roxxen96 skrev:Tänkte på efter jag postade så tänkte jag att 95 var alldelles för mycket, sen så glömde jag ändrat också. Sant det du säger, hade blivit förvånad om den hade dratt fortare än 85.. Skriver det jag hade ändrat till: 75-85. Om du har riktigt tur att ens få upp den i 85.gandih500 skrev:Alldrig en kilometer över 85.Roxxen96 skrev:
Det beror vad Du tycker är bra. Enligt mig så är en sån setup på tok för tråkig.Niklas Berntsson skrev:Kommer den acca någorlunda bra då?Roxxen96 skrev:Tänkte på efter jag postade så tänkte jag att 95 var alldelles för mycket, sen så glömde jag ändrat också. Sant det du säger, hade blivit förvånad om den hade dratt fortare än 85.. Skriver det jag hade ändrat till: 75-85. Om du har riktigt tur att ens få upp den i 85.gandih500 skrev: Alldrig en kilometer över 85.
Haha ok har du 70 då eller?gandih500 skrev:Det beror vad Du tycker är bra. Enligt mig så är en sån setup på tok för tråkig.Niklas Berntsson skrev:Kommer den acca någorlunda bra då?Roxxen96 skrev: Tänkte på efter jag postade så tänkte jag att 95 var alldelles för mycket, sen så glömde jag ändrat också. Sant det du säger, hade blivit förvånad om den hade dratt fortare än 85.. Skriver det jag hade ändrat till: 75-85. Om du har riktigt tur att ens få upp den i 85.
Precis som Gandih säger så beror det på vad du tycker och vad du är van vid ifrån innan.. Jag tycker redan att efter jag satte på mitt leovince TT rör så efter någon dag hade jag vant mig vid effekten och tyckte den var tråkig.Niklas Berntsson skrev:Haha ok har du 70 då eller?gandih500 skrev:Det beror vad Du tycker är bra. Enligt mig så är en sån setup på tok för tråkig.Niklas Berntsson skrev: Kommer den acca någorlunda bra då?
Jag har en aerox, innan hade jag leovince TT, dragen v-ring, vikterna och fjädrarna som följde med satte jag på, dock inte sportluftfilter men det ger knappt någon skillnad, men min toppade runt 75. Så då har du ett "humm" om hur fort den kommer gå ungefärÄlg skrev:Sym jet -02
Urpluggat Leovince tt handmade
Byter till vikterna som följde med röret
Sportluftfilter
Dragen v-ring (om det finns ens på sym jet)
Hur fort kommer den gå om jag gör så?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Cirka 70 skulle jag gissa på. Leovince ZX är lågvarigt och ger inte särskilt mycket topp, utan mest generellt axx. 7g vikter ger inte högre toppfart, lättare vikter ger inte bäst axx, utan du får helt enkelt testa dig fram. Men runt 4.5 - 4 gram kommer den nog gå bra. Finns inget rätt och fel när det gäller vikter, det hänger på förarens vikt, mopedens vikt och hur setupen är osv. Men 4.5 gram - 4 gram brukar gå rätt bra med effektrör.Viktor Svensson skrev:Tjenare!
Hur mycket kommer min Yamaha Slider 2009 göra med följande setup?
Setup:
Leovince Zx
Malossi Fly clutch
Malossi multivarr
Blåa kopplingsfjädrar
Vit tryckfjäder
4,5 vikter
Och hur mycket gör den med 7g vikter ist?
Kommer jag ha bra axx?
får den sämre topp med multivarr och koppling?Roxxen96 skrev:Cirka 70 skulle jag gissa på. Leovince ZX är lågvarigt och ger inte särskilt mycket topp, utan mest generellt axx. 7g vikter ger inte högre toppfart, lättare vikter ger inte bäst axx, utan du får helt enkelt testa dig fram. Men runt 4.5 - 4 gram kommer den nog gå bra. Finns inget rätt och fel när det gäller vikter, det hänger på förarens vikt, mopedens vikt och hur setupen är osv. Men 4.5 gram - 4 gram brukar gå rätt bra med effektrör.Viktor Svensson skrev:Tjenare!
Hur mycket kommer min Yamaha Slider 2009 göra med följande setup?
Setup:
Leovince Zx
Malossi Fly clutch
Malossi multivarr
Blåa kopplingsfjädrar
Vit tryckfjäder
4,5 vikter
Och hur mycket gör den med 7g vikter ist?
Kommer jag ha bra axx?
Bra axx kommer du ha sålänge du ställt in variator och förgasare så optimalt som möjligt.
/ Roxxen96
Hej fleskdooris! Välkommen till forumet.fleskdooris skrev:Derbi drd racing 06
förgasare: 17,5
rör: Hebo performance
munstycke: 85-90
cdi: ostrypt
dragen luftbricka