Tja min yamaha dt 04 AM6 motor startar inte efter byte av cylinder70* förgasare21* insug och membran den startade innan jag bytte insug och Membran. Den har komp sug gnista den får bensin. Har ingen aning om vad de kan vara allt sitter som de ska...
den tar inte tjuvluft.
bensinen kommer till förgasarn men inte ner till motorn. http://twostroke.se/product.asp?product=16806 det är en sådan förgasare.[img][/img]
Senast redigerad av david1996 den 2 februari 2012, 23:22, redigerad totalt 4 gång.
ja jag hatar p12 aerox xD
Tack för titeln men de är inte moppens fel att jag inte har en aning om vad jag gör^^
Tjuvluft? Det räcker med väldigt väldigt lite för att mycket ska gå fel
Pröva annars att rulla igång den, rulla ganska långt, typ 30-40m. Be en kompis knuffa på eller nått
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"
david1996 skrev:Jag och min kompis har testat de funkar inte. men den borde väl starta men bara gå dåligt?
Ska testa med startgas snart.
Tjuvluft kan ge väldigt olika effekter. T.ex startar knappt vissa moppar utan luftfilter medans andra går precis som vanligt utan. Kolla så allt sitter tätt/spruta med startgas runt insuget
den tar ingen tjuvluft. ingen bensin kommer ner in i själva motorn men den kommer in i förgasarn har bytt munstycke till olika varianter från orginal till andra varianter etc inget funkar. alla slangar sitter rätt. undrar fall de är en liten kant inne i insuget som finns där för var tvungen att ha en adapter kanten är ungefär på 2-3mm hög.
ja jag hatar p12 aerox xD
Tack för titeln men de är inte moppens fel att jag inte har en aning om vad jag gör^^
Nej det gör bara skillnad i hur mycket effekt man får ut, den ska starta ändå. Men oroa dig inte, en sådan kant märks bara om man hypertrimmar, men alla små bäckar rinner till en stor (eller något sån? )
Så du får inte in soppa till cylindern? Hmm.. Vilket munstycke har du?
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"
testat med testat med 120 ner till 92 med 2 stegs mellanrum hållt på hela dan... tror itne de är felet :/ kanske nått speciellt med förgasarn ? är en sådan något speciellt jag msåte göra ? http://twostroke.se/product.asp?product=16806 den ksiljer sig ltie från mina förra :S
ja jag hatar p12 aerox xD
Tack för titeln men de är inte moppens fel att jag inte har en aning om vad jag gör^^
Jaha en PWK förgasare Pröva att koppla ur den genomskinliga slangen som går från flottörhuset till insuget, och tejpa hålen. Detta är dock ingen permanent lösning utan bara för att testa om den startar då. Har bara meckat med en PWK en gång tidigare och då fick jag aldrig igång den Visserligen var det med 50cc kina skoter så det var ju åt h*lvete xD Nog med OT
EDIT: prövat att chokea och kolla så du har kopplat vakuum/olja slangar rätt??
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"
Ja den starta inte alls sen testa jag med startgas och då tänder dentill någon sekund. Sen dör direkt.
Kan de vara ett tändstiftet är för svagt? Är original tändstift men funkade innan jag bytte insug och förgasare.
ja jag hatar p12 aerox xD
Tack för titeln men de är inte moppens fel att jag inte har en aning om vad jag gör^^
har ju hört att man ska byta till "hårdare" (eller så var det kallare?) tändstift när man trimmar mycket, och ett tändstift kan göra stor skillnad.
Hade exakt samma problem på kina'n jag höll på med, när jag väl fick igång den så "hoppade" den fram och dog mitt emellan hoppen typ, asskumt
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"
Ja kanske något i den stilen.. Ärligt talat så är jag inget proffs på tändstift Kolla på det du har nu om elektroden är böjd inåt mot den andra elektroden (inuti tändstiftet, "resten" typ) eller om den sitter 90grader. Kolla också om det har sotat igen. Om det inte går då, pröva med ett annat tändstift, vet dock inte vilket du ska ha så det får du kolla upp . Annars kanske du kan pröva med gamla förgasaren och kolla så att cylindern sitter bra och att problemet inte är där? Fast det kanske du redan har gjort
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"
testade att ta tändstiftet mot ramen och de blev en rätt stor blå gnista/orange. det sitter 90 grader men var svart/liteblött.
kan de vara att den får för tok på mycket luft? för hade luftburk innan när den starta och nu har jag luftfilter.