Vill trimma men jag får inte för mamma och pappa , Det är en aerox rossi edition 2010 på 105 mil.
Ska beställa en trimcylinder , Stage 6 r/t 70cc och dra v-ringen men då undrar jag hur jag gör så att den skär så jag kan i smyg beställa en ny cylinder fast trimcylindern?
Kan man hälla ner något i cylindern? har hört att man kan hälla ner metallspån i tändstiftshålet så att den skär?
Om någon av dina föräldrar kan det lila minsta om motorer eller har lite insikt i hur snabbt en moppe får gå kommer du definitivt bli busted om du ska köra med 70cc!
Manchester United till I die!
CocaCola gud gåva till folket inte för att jag är troende men.......
Pappa är aldrig hemma och mamma kan ingenting men jag får ju inga pengar till ny om jag inte skär den Btw , hur skär jag veven med? man behövde ny har jag läst.
samme1 skrev:Va??!! Jag vill ju ha hjälp så jag kan trimma den! kan fan inget om moppar
Okej, men de e inte bara till o sätta på en 70..
Du måste bestycka om den, byta vikter o ja det drar med sig en hel del..
Så kan du inte så mycket om moppar så skulle jag avråda dig
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Alltså du kan ju inte ett piss om mopeder så gör ett hål i avgas röret på något sätt sen hitta på en historia varför det gick sönder.. För din del får det duga med trim-rör sen dragen v-ring osv..
TechnoMen skrev:Alltså du kan ju inte ett piss om mopeder så gör ett hål i avgas röret på något sätt sen hitta på en historia varför det gick sönder.. För din del får det duga med trim-rör sen dragen v-ring osv..
Precis, sätt en hammare i sidan på det så de blir hål o köp ett trimblås..
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Ja alltså , gjort så här förr fast med en annan moped , jag sa '' den har skurit'' då när pappa var hemma så testade han den och kollade i cylindern så den måste skära
samme1 skrev:Ja alltså , gjort så här förr fast med en annan moped , jag sa '' den har skurit'' då när pappa var hemma så testade han den och kollade i cylindern så den måste skära
du har inte tänkt på att han nog lär märka om du beställer hem en trim-cylinder
istället för en ny org
samme1 skrev:Ja alltså , gjort så här förr fast med en annan moped , jag sa '' den har skurit'' då när pappa var hemma så testade han den och kollade i cylindern så den måste skära
Ta av olje slangen som ska blanda bensinen med 2-taktsolja så kommer den skära efter ett tag
enkelt töm oljetanken sen ligg och varva tills den skär men avråder dig från att göra detta hade börjat med dragen v ring , urpluggat avgasrör , vikter , kanske trim rör med tiden, man måste börja sakta inte dra på 70cc direkt du får skaffa ngt gammalt och börja plocka itu motorn så gjorde jag iaf men lycka till
Ta bort olje slangen, ta loss röret och kasta in lite grus elr spruta vatten så ska den nog skära.
Annars kan du göra sönder röret och säger att det har gått sönder sen bestället du ett effektrör, de sitter ju plugg i från början så då kan dom testa den och den kmr gå 45 sen kan du borra loss pluggen så kmr den gå mer är 45
samme1 skrev:Okej då , får ge mig , byter med en kompis mot en Aeox 2005 rossi edition med 77cc bigbore och dragen vring och 28mm förgasare , bra byte?
samme1 skrev:Okej då , får ge mig , byter med en kompis mot en Aeox 2005 rossi edition med 77cc bigbore och dragen vring och 28mm förgasare , bra byte?
Kan va beroende på skick, vad äre för rör på den?
Risbonden skrev:gå och dö ditt jävla troll. Turbokit dos till aerox huh?
samme1 skrev:Han sa att bigboren hade gått ca 500 bruksmil , och min har bara gått 100 , ingen el va det på den heller men vafan man lever bara en gång
¨
Aja din far blir nog glad när du berättar att du har en moppe med 77cc big bore
samme1 skrev:Han sa att bigboren hade gått ca 500 bruksmil , och min har bara gått 100 , ingen el va det på den heller men vafan man lever bara en gång
jag skulle inte ha bytt iaf men det är upp till dig
Seriöst är din morsa döv? Dom kommer garanterat att höra skillnad om du har en jävla Big bore 77cc och grejer? Dessutom vad ska du säga till dina föräldrar när du byter en 2010 årsmodell mot en 05a?
trimma inte om du inte får.
Byta inte Din moppe är för fan nästan ny
om du nu vill trimma dra V-ringen, pluggar ur röret, Byta munstycke och vikter
sen kommer den Gå run 70 Till 80 om du har tur (vad jag har hört har själv inte någon aerox...)
Fredd_e skrev:trimma inte om du inte får.
Byta inte Din moppe är för fan nästan ny
om du nu vill trimma dra V-ringen, pluggar ur röret, Byta munstycke och vikter
sen kommer den Gå run 70 Till 80 om du har tur (vad jag har hört har själv inte någon aerox...)
gör som Fredd_e säger så slipper du skapa problem
edit: å jag tror nog att en avstrypt setup kommer duga för dig med tanke på hur aerox går orginal
jag hade köpt ett trimrör och bytat munstycke , vikter och fjädrar och kört med det till jag öärt mig känna moppen .. sen hade jag börjat gå upp till större cylinder för du verkar inte vara så kunnig på mopeder .. jag hadde inte bytat jag har fan ingen aerox som gått ca 100 mil den e ju förfan nästan ny sälj den och köp en äldre isåfall..
sen så är stage 6 r/t en hypercylinder så du får byta ut förgasare,rör och allt som har med variator och förgasare att göra, sen påstår du att du ska köpa ett c16 och det är ett jävligt vasst rör vilket kommer gå skit på orginalcylle...