Tänkte om man kan använda Metrakit thrower den för 1500 kr med den cylindern ? Vad måste man ändra i motorn för den cylindern ? Har redan Hebo vev i. MvH Trueborn
Ett bättre rör rekommenderas till den cylindern, och risken är stor att kopplingen börjar slira med den så det kan du va beredd på att byta. Men du ska inte behöva byta nåt bara sådär, tror inte du ska behöva porta blocket eller nåt sånt för 80cc.TrueBorn skrev:Tja ska trimma min Senda funderar jag på och du funderar jag lite på cylindrerhttp://www.twostroke.se/product.asp?product=11011
Tänkte om man kan använda Metrakit thrower den för 1500 kr med den cylindern ? Vad måste man ändra i motorn för den cylindern ? Har redan Hebo vev i. MvH Trueborn
Tänkte om jag behöver göra något annat typ fräsa eller något ? eller är det bara smacka på och sen köra ?Spevan1995 skrev:Tjena, du skulle ju kunna byta nållager,membran,tändstift,förgasare till större förstås, men hade jag varit du hade jag köpt ett bättre rör än thrower, äver lamellerna kan du ju byta och fjädrarna men inget måste.
// Spevan
Den ska bara vara att smacka dit i princip, MEN en matchportning skulle helt klart vara smart.TrueBorn skrev:Tänkte om jag behöver göra något annat typ fräsa eller något ? eller är det bara smacka på och sen köra ?Spevan1995 skrev:Tjena, du skulle ju kunna byta nållager,membran,tändstift,förgasare till större förstås, men hade jag varit du hade jag köpt ett bättre rör än thrower, äver lamellerna kan du ju byta och fjädrarna men inget måste.
// Spevan
bensinskalle skrev:Den ska bara vara att smacka dit i princip, MEN en matchportning skulle helt klart vara smart.TrueBorn skrev:Tänkte om jag behöver göra något annat typ fräsa eller något ? eller är det bara smacka på och sen köra ?Spevan1995 skrev:Tjena, du skulle ju kunna byta nållager,membran,tändstift,förgasare till större förstås, men hade jag varit du hade jag köpt ett bättre rör än thrower, äver lamellerna kan du ju byta och fjädrarna men inget måste.
// Spevan
Sen är det ju 21mm förgasare + insug och membran ett måste för att få bra gasrespons och flöde. Thrower funkar men den kommer inte leva upp till sitt fulla potential så att säga.