Derbi Senda trimning

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket

Derbi Senda trimning

Inlägg av TrueBorn »

Tja ska trimma min Senda funderar jag på och du funderar jag lite på cylindrer :arrow: http://www.twostroke.se/product.asp?product=11011
Tänkte om man kan använda Metrakit thrower den för 1500 kr med den cylindern ? Vad måste man ändra i motorn för den cylindern ? Har redan Hebo vev i. MvH Trueborn
Spevan1995
Elmoped

Inlägg av Spevan1995 »

Tjena, du skulle ju kunna byta nållager,membran,tändstift,förgasare till större förstås, men hade jag varit du hade jag köpt ett bättre rör än thrower, äver lamellerna kan du ju byta och fjädrarna men inget måste.

// Spevan :twisted:
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Re: Derbi Senda trimning

Inlägg av CaToXXo »

TrueBorn skrev:Tja ska trimma min Senda funderar jag på och du funderar jag lite på cylindrer :arrow: http://www.twostroke.se/product.asp?product=11011
Tänkte om man kan använda Metrakit thrower den för 1500 kr med den cylindern ? Vad måste man ändra i motorn för den cylindern ? Har redan Hebo vev i. MvH Trueborn
Ett bättre rör rekommenderas till den cylindern, och risken är stor att kopplingen börjar slira med den så det kan du va beredd på att byta. Men du ska inte behöva byta nåt bara sådär, tror inte du ska behöva porta blocket eller nåt sånt för 80cc.
Eller ja, en 21mm eller större förgasare med passande insug lär du ju behöva om du inte redan har det.
Senast redigerad av CaToXXo den 28 januari 2012, 22:42, redigerad totalt 1 gånger.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket

Inlägg av TrueBorn »

Spevan1995 skrev:Tjena, du skulle ju kunna byta nållager,membran,tändstift,förgasare till större förstås, men hade jag varit du hade jag köpt ett bättre rör än thrower, äver lamellerna kan du ju byta och fjädrarna men inget måste.

Tänkte om jag behöver göra något annat typ fräsa eller något ? eller är det bara smacka på och sen köra ?
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

TrueBorn skrev:
Spevan1995 skrev:Tjena, du skulle ju kunna byta nållager,membran,tändstift,förgasare till större förstås, men hade jag varit du hade jag köpt ett bättre rör än thrower, äver lamellerna kan du ju byta och fjädrarna men inget måste.

Tänkte om jag behöver göra något annat typ fräsa eller något ? eller är det bara smacka på och sen köra ?
Den ska bara vara att smacka dit i princip, MEN en matchportning skulle helt klart vara smart.

Sen är det ju 21mm förgasare + insug och membran ett måste för att få bra gasrespons och flöde. Thrower funkar men den kommer inte leva upp till sitt fulla potential så att säga.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket

Inlägg av TrueBorn »

bensinskalle skrev:
TrueBorn skrev:

Den ska bara vara att smacka dit i princip, MEN en matchportning skulle helt klart vara smart.

Sen är det ju 21mm förgasare + insug och membran ett måste för att få bra gasrespons och flöde. Thrower funkar men den kommer inte leva upp till sitt fulla potential så att säga.

Okej :) men jag som inte är så kunnig med portning och sånt skippar nog det ;) Kommer bara ha thrower tills jag får pengar till ett rejälare rör. Tackar bensinis ! :D
Skriv svar