Tja, nu är det så att jag funderar starkt på att ställa upp i 50cc racen under nästa meet (Frihamnen), men jag undrar hur mycket era 50cc: are toppar , vill veta om jag ligger på den gränsen eller på ett ungefär så att jag inte ligger helt efter . min toppar ca 82 med ett härligt axx. Dock inte med GPS men innan jag "fixade" mätaren så låg den på runt 90 men den siffran är helt fel. Så jag skulle bara vilja veta vad ni andra kommer upp i !
/ Glenn
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
Min toppade 93km/h efter jag hade portat lite, toppade 85km/h innan.
Så du ligger inom gränsen, dom gör ju mellan 55-95km/h, allt beror på instälningar o övrig setup.
Sen gör de mycke hur mycke man väger, man kan ju inte gämföra hastighet o acc med nån som väger 100kg mot nån som väger 40kg ju, så de skiljer ju en del.
Jag har endast; Effektrör, dragen v-ring, hårda kopplingsfjädrar, Hebo vikter + variator, större munstycke
/ GlenN
Ja du vad hade jag för setup på den, va ju härans massa år sen men en då.
Sym jet 97a V-ring borta, avgasplugg borta, tyngre tyngder, annan tryckfjäder tror de va 15% hårdare, annat munstycke tror de satt i 98, org 17.5 förgasare, annat sport luftfilter model öppnare, varvstoppet urkopplat.
haselhoff skrev:Min toppade 93km/h efter jag hade portat lite, toppade 85km/h innan.
Så du ligger inom gränsen, dom gör ju mellan 55-95km/h, allt beror på instälningar o övrig setup.
Sen gör de mycke hur mycke man väger, man kan ju inte gämföra hastighet o acc med nån som väger 100kg mot nån som väger 40kg ju, så de skiljer ju en del.
Okey, men du snackade om att "porta", går det på en original cylinder? isf hur ?
/ Glenn
Dracen skrev:
jo kanske det , men notera även "Tillsammans med MHR och Hebo Manston" och "Kombinerad med ett Evolution-system och 19-25mm-förgasare så levererar den ca 15-16Hk."
/ Glenn
Dracen skrev:
Ska jag vara ärlig tror jag du inte har en chans.
Grabbarna som kommer komma med växlat kommer nog varva ut dig.
DÅ din setup var inget att hurra för i 201 meter.
Vill inte trycka ner dig, utan säger vad jag tror.
Kan säga att min gjorde lite precis över 90.
Då jag hade : Polini Speedcontroll, Dellorto 17.5, Stage 6 dubbellayer filter.
Gianelli silencer, Polini 50cc, Polini gula kopplingsfjädrar, 15% tryckfjäder.
Och lite annat gott. Dock har jag Peugoet och hade inte bytt drev.
P0JKEN skrev:Ska jag vara ärlig tror jag du inte har en chans.
Grabbarna som kommer komma med växlat kommer nog varva ut dig.
DÅ din setup var inget att hurra för i 201 meter.
Vill inte trycka ner dig, utan säger vad jag tror.
Kan säga att min gjorde lite precis över 90.
Då jag hade : Polini Speedcontroll, Dellorto 17.5, Stage 6 dubbellayer filter.
Gianelli silencer, Polini 50cc, Polini gula kopplingsfjädrar, 15% tryckfjäder.
Och lite annat gott. Dock har jag Peugoet och hade inte bytt drev.
Gjorde det nu när jag har 70cc.
haha förstår att du inte ville trycka ner mig , men tack för att du säger det nu då mina kompisar pressade mig skit mkt: "va me nu, ställ upp i racet!" Det var just därför jag var tvungen att fråga någon som har varit med om många race ev, vet (mycket mer) om moppar (A) hahah , aja tack ännu en gång för att du berättade så jag inte skämmer ut mig helt XD
Dracen skrev:
chifen skrev:de 70 som ger ca 11hk är sport, de 50cc som lämnar 15+hk är hyper skillnad där.
11hk är sport
runt 17hk är det midrace
Hyper 20-30hk+
har att göra med cc också, en 70cc ger mer effekt än en med 50cc, så dedär extra hästarna har lite med storleken på cyllarna att göra, kolla registret och varven på dem så ska du se att en 16hk 50cc ligger rätt likt effektkurvan på en 70cc 20hk
Glennish skrev:Du har inte någon länk till registret ? (A)
nej, har tyvärr inga bänkningstester på olika cyllar :/ sry. men 50cc har ju kortare effektregister än vad 70cc har, och också ett ivrigare effektregister (högre varv och lite rappare) dock får de ju inte upp riktigt samma effekr då de ligger i underläge i motorstorlek.
Att köra mot cross moppar blir tufft.
På min strippade Neos hade jag, Stage 6 50 cc. 17,5 föge. Hebo variator samt Hebo filter. Enligt mätaren på en Mrx gjorde den 90. Och hade exakt samma top som Mrx:en som bara var urpluggad, så att köra mot sport 50 och effektrörs cross moppar blir jobbigt. ;]
omg ingen idé att ens försöka alltså xD Tur att jag kollade här innan. Aja tills nästa meet (efter frihamnen) ska jag fan få till något riktigt bra som kanske har nån chans !
Dracen skrev: