SOPA -får ej gå igenom!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Vill du att detta ska hända

JA
8
11%
Vafan tror du? såklart INTE !!
59
82%
Vette fan ?
5
7%

Antal röster: 72

Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

PoWeRKinG skrev:tror de flesta visste att ett sådant samhälle skulle komma någon dag. världen blir med fjärrstyrd av robotar och människors rättigheter försvinner.

allt har blivit mycket "enklare" på senaste åren.

visst, dom som tillverkar tex spel ska ha cred och pengar för att dom gjör det, men liksom skyrim kostar 500kr nytt i butik. vem vill betala det när man som 16-åring tjänar 1050kr I MÅNADEN? någon måtta får det ju vara. klart man går in på en hemsida och trycker download och installerar det enkelt och gratis om man kan det. det är ju liksom så människan är byggd.

sen så ska allt kosta pengar SAMTIDIGT som alla priser blir skyhöga. hur går det ihop?

någon som gör musik ska ju liksom ha sina pengar för sina låtar. därför finns spotify. jag laddar inte ner låtar över huvud taget.

Lönerna går ner, priserna går upp,saker som var gratis förut kostar nu pengar.

Om man ska betala för allt så får dom fan gå ner i pris. så är det bara :)
Vet du hur långtid det tar att göra ett spel eller? Pengarna som är nedlagda är ENORMA. Om de inte tar ut så mycket går de inte plus och då kan de inte finansiera nästa spel.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

ktm_danielsson skrev:
PoWeRKinG skrev:tror de flesta visste att ett sådant samhälle skulle komma någon dag. världen blir med fjärrstyrd av robotar och människors rättigheter försvinner.

visst, dom som tillverkar tex spel ska ha cred och pengar för att dom gjör det, men liksom skyrim kostar 500kr nytt i butik. vem vill betala det när man som 16-åring tjänar 1050kr I MÅNADEN? någon måtta får det ju vara. klart man går in på en hemsida och trycker download och installerar det enkelt och gratis om man kan det. det är ju liksom så människan är byggd.

sen så ska allt kosta pengar SAMTIDIGT som alla priser blir skyhöga. hur går det ihop?

någon som gör musik ska ju liksom ha sina pengar för sina låtar. därför finns spotify. jag laddar inte ner låtar över huvud taget.

Alla nya spel ligger runt 500:- oftast lite mer och det ÄR dom värda.
+1
Jag laddar aldrig ner för om alla skulle göra det så hade det tillslut inte lönat sig å göra film å musik..
Titta bara på special effekter å sånt (det som inte är gjort i dator) gämför bara en ny och en lite äldre Bond film så ser ni att folk.....
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

ktm_danielsson skrev:

ett spel för halva min månadsinkomst är för mkt för mig iallafall :)
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Mertz »

PoWeRKinG skrev:
ett spel för halva min månadsinkomst är för mkt för mig iallafall :)
håller fullständigt med! ska man ha råd att tex köpa bensin och delar till moppen och sedan KÖPA nya spel och filmer hela tiden så blir det DYRT.

tänk dig om du laddar ner EN film, du sparar... va ska vi säga 100:-
du laddar inte bara ner en film eftersom 2:an och 3:an skulle vara ännu bättre av den filmen.
efter ett tag inser man att man sitter på på 200 filmer.
(20 000kr)

När dem nu ska sätta stop för ditt sk beroende (ja det finns ett psykiskt beroende av nedladdning, inbillning? kalla det va du vill) hur tror ni man känner då?
Det man gör är inte helt rätt men hur skulle det kännas att bli helt avskuren liksom? Jag håppas för samhällets skull att politikerna inser vad dom gör och vilka effekter det kommer att ge. Det finns gott om folk som inte visar sig förren lagen är igenom, Eftersom man DÅ inser vad man just blivit av med.

Demostrationen i Göteborg sägs vara fredlig. Just nu så har 500 peroner gått med (vet aldrig hur många som VERKLIGEN är med)
detta är bara en liten glint av vad som kommer att ske.
GÅR DETTA IGENOM som kommer som sagt MYCKET FLER FOLK att säga emot. Jag tror att detta i slutet inte kommer att bli en "fredlig demostration".

Hur skulle DU reagera om lagförslaget går igenom? Vad skulle DU göra Om internet verkligen blev ett stort censurerat nätverk?
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

ktm_danielsson skrev:

kan inte hålla med... dom skulle kunna sälja för 300kr och ändå gå vinst.... i alla fall dom stora spelen som cod och bf dom måste ju fan kunde klara av det! kanske inte dom mindre kända tyvärr
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

aerox-sami skrev:
ktm_danielsson skrev:

kan inte hålla med... dom skulle kunna sälja för 300kr och ändå gå vinst.... i alla fall dom stora spelen som cod och bf dom måste ju fan kunde klara av det! kanske inte dom mindre kända tyvärr
De måste gå en hel del plus för att ha råd att finansiera nästa projekt...
Användarens profilbild
Motofinne
Elmoped

Inlägg av Motofinne »

Jetforce_Dahlin skrev:
Motofinne skrev:Btw anonymous "attacker" hjälper inte ett skit tkr jag, va har de egentligen fått gjort?
Förutom att radera all data samt stängt ned hemsidor till stora företag såsom SONY med flera. Skuldsatt en dommare som slog sin dotter, så att han inte hade råd med varken mat eller hus. Raderat all data på ett större antal musikartister's hemsidor. Lagt in meddelanden på USA's riksbanks hemsida. Samt raderat all data från ett baptistiskt samfund och lagt in ett meddelande till dem, UNDER EN LIVEINTERVJU via skype med ett nyhetsprogram. Så har dem väl inte gjort så mycket tror jag :roll:

Fuck, ingen fattar vad jag menar...

VAD HAR DET HJÄLPT? altså klart dom har gjort massor med attacker, men vad har det hjälpt till?
Aprilia RS 125 -08
Yamaha Aerox -01
Honda Monkey -92
Kawasaki kxf 250 -10
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Motofinne skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:
Motofinne skrev:Btw anonymous "attacker" hjälper inte ett skit tkr jag, va har de egentligen fått gjort?
Förutom att radera all data samt stängt ned hemsidor till stora företag såsom SONY med flera. Skuldsatt en dommare som slog sin dotter, så att han inte hade råd med varken mat eller hus. Raderat all data på ett större antal musikartister's hemsidor. Lagt in meddelanden på USA's riksbanks hemsida. Samt raderat all data från ett baptistiskt samfund och lagt in ett meddelande till dem, UNDER EN LIVEINTERVJU via skype med ett nyhetsprogram. Så har dem väl inte gjort så mycket tror jag :roll:

Fuck, ingen fattar vad jag menar...

VAD HAR DET HJÄLPT? altså klart dom har gjort massor med attacker, men vad har det hjälpt till?
http://www.slashgear.com/sony-and-ninte ... -03205579/

Alltid något :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Testa å länka denna filmen till facebook å se va som händer ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FHxsZfvv ... r_embedded[/youtube]
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

potog skrev:Testa å länka denna filmen till facebook å se va som händer ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FHxsZfvv ... r_embedded[/youtube]
wtf?...

"The content you're trying to share includes a link that's been blocked for being spammy or unsafe:

http://thepiratebay.org/torrent

For more information, visit the Help Center. If you think you're seeing this by mistake, please let us know."

aha men det är bara för tpb står bland "visa mer" ju haha :P
Mura Got Blunt?
Skriv svar