Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

Shoo!
Jag skulle behöva lite hjälp här, om jag vill bli av med lite mage hur ska jag göra då?
Måste man gå på gym ? För kan nog inte tyvärr det, men det borde finnas ett annat sätt väll?
Har gjort situps, läste på någon sida att man kunde göra det, men det hjälper ju inte ett skit, har gjort 20 situps varje kväll i snart 2 veckor men ser ingen skillnad, tar det ännu längre tid ? För börjar snart tappa tålamodet. Väldigt tacksam för svar av någon som är lite kunnig som vet hur man kan blir av med fettet runt magen/midjan!
TOUGH LIFE YO!
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

TheUnuzuaL skrev:Shoo!
Jag skulle behöva lite hjälp här, om jag vill bli av med lite mage hur ska jag göra då?
Måste man gå på gym ? För kan nog inte tyvärr det, men det borde finnas ett annat sätt väll?
Har gjort situps, läste på någon sida att man kunde göra det, men det hjälper ju inte ett skit, har gjort 20 situps varje kväll i snart 2 veckor men ser ingen skillnad, tar det ännu längre tid ? För börjar snart tappa tålamodet. Väldigt tacksam för svar av någon som är lite kunnig som vet hur man kan blir av med fettet runt magen/midjan!
tror du att du kan märka resultat på två veckor :lol: funkar inte så vittu, ut och spring med dig och kom tillbaka om ett år ;)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

joar skrev:
MrAndersson skrev:Tränade simning 2h*6 i veckan, fram tills i somras då jag fick en axel inflamation. Tog då uppehåll sommaren o gymmar nu 4 dagar i veckan istället :)

fett coolt med en till som simmar :D vad hade du för pers samt vilket simsätt var din spec? själv är/ blir man fjäril och bröst simmare q:

Jag simmar 3 ggr i veckan och gymmar 2 ggr i veckan är ca 175 lång och väger ca 66 kg sen tar man bara runt 70 kg i bänkpress /:

(är på mitt sjätte sim år, men har haft ca 2 års uppbehåll men har för ca 3 mån börjat igen :))
Hmm, sprint distanser i fritt/fjäril va jag som bäst på va väll sådär på rygg också! :)

Pers:

50 fritt: 27 låga
100 fritt: 1.01 mitten
50 fjäril: 32 utan någon direkt bra vändning o kom inte igång på andra längden, hade förhoppning o gå ner på 30 blankt men inte då ;)
100 fjäril: Hmm tror jag hade 1.17 eller något sådant, rätt dåligt men va efter en period av lite träning och mycket sjukdom
50 rygg: 34 låga
100 rygg: 1.19 låga om jag inte har fel
100 medly: 1.16 där
50 bröst: 36 höga eller 37 låga va jag nere på i slutet :)

Vilken klubb simmar du för? :)

och vad är dina pers?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

duvet, fast du gör en massa jävla situps så förbränns fettet i den ordningen du fick dit det, alltså om det "första" fettet la sig på magen så är det de "sista" fettet som förbränns. Sen så får man inga resultat av 2 veckors situpande, det är nog effektivare att springa (;
Användarens profilbild
TheUnuzuaL
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av TheUnuzuaL »

joar skrev:

duvet, fast du gör en massa jävla situps så förbränns fettet i den ordningen du fick dit det, alltså om det "första" fettet la sig på magen så är det de "sista" fettet som förbränns. Sen så får man inga resultat av 2 veckors situpande, det är nog effektivare att springa (;
Jag sprang och gick förut väldigt mycket, men om jag börjar gå i en rask takt redan imorn till i början av mars varje kväll hur lång tid kan det då dröja att bli av med fettet? Brukar gå en runda som tar ungefär 40-50 minuter.
Mvh rasmus
TOUGH LIFE YO!
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

TheUnuzuaL skrev:
joar skrev:

Jag sprang och gick förut väldigt mycket, men om jag börjar gå i en rask takt redan imorn till i början av mars varje kväll hur lång tid kan det då dröja att bli av med fettet? Brukar gå en runda som tar ungefär 40-50 minuter.
Mvh rasmus
Ut och spring ist! Sen kan du göra 100situps med tyngd på bröstet varje kväll ist. Då kommer du märka lite skilland imon 2-3månader tror jag nog :)
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

MrAndersson skrev:
joar skrev:
MrAndersson skrev:Tränade simning 2h*6 i veckan, fram tills i somras då jag fick en axel inflamation. Tog då uppehåll sommaren o gymmar nu 4 dagar i veckan istället :)

fett coolt med en till som simmar :D vad hade du för pers samt vilket simsätt var din spec? själv är/ blir man fjäril och bröst simmare q:

Jag simmar 3 ggr i veckan och gymmar 2 ggr i veckan är ca 175 lång och väger ca 66 kg sen tar man bara runt 70 kg i bänkpress /:

(är på mitt sjätte sim år, men har haft ca 2 års uppbehåll men har för ca 3 mån börjat igen :))
Hmm, sprint distanser i fritt/fjäril va jag som bäst på va väll sådär på rygg också! :)

Pers:

50 fjäril: 32 utan någon direkt bra vändning o kom inte igång på andra längden, hade förhoppning o gå ner på 30 blankt men inte då ;)
100 fjäril: Hmm tror jag hade 1.17 eller något sådant, rätt dåligt men va efter en period av lite träning och mycket sjukdom

och vad är dina pers?

Du var/är ju ganska bra då :D eller du är ju bra q:
simmar för ÅID (Ålands idrots förbund)

ojoj ganska mycket bättre än mig då (a)
men asså jag skämms faktiskt kommer inte ihåg mina pers : :oops:
men vilket förbund simmar du för då? Har du ngn gång varit med i sfi? q:
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

tjennare grappar!

Jag har tagit upp med styrketräningen igen. Så jag började förra tisdagen och körde mitt 5:e pass idag (tisdag). Jag känner själv att jag blir mycket hungrigare om dagarna, men nu till det lustiga! Jag har gått upp 4kg. Borde jag inte gå ner först, sen gå upp igen då musklerna växer?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

joar skrev:
MrAndersson skrev:
joar skrev:

Pers:

och vad är dina pers?

Du var/är ju ganska bra då :D eller du är ju bra q:
simmar för ÅID (Ålands idrots förbund)

ojoj ganska mycket bättre än mig då (a)
men asså jag skämms faktiskt kommer inte ihåg mina pers : :oops:
men vilket förbund simmar du för då? Har du ngn gång varit med i sfi? q:
Haha, tackar! :)

Simmade för sss - skövde simsällskap ^^ SImmar som sagt inte nu, men ska nog börja i sommar igen, fast då blir de nya badbyxor, sjukt dyra dock... Runt 1000 för alla o har 9 st ^^ o 3 glasögon för 780 kr, hoppas dom fortfarande funkar!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

DEA!! skrev:tjennare grappar!

Jag har tagit upp med styrketräningen igen. Så jag började förra tisdagen och körde mitt 5:e pass idag (tisdag). Jag känner själv att jag blir mycket hungrigare om dagarna, men nu till det lustiga! Jag har gått upp 4kg. Borde jag inte gå ner först, sen gå upp igen då musklerna växer?
Gissar på att du vägt dig vid olika tider på dygnet? man ska helst väga sig på morrnen direkt när man stigit upp, samma tid på dygnet för att de ska stämma.

Men! du kan ha gått upp typ ett kilo eller nåt ändå, man äter mkt mer. O kroppen hinner inte förstå att den ska förbränna alt. bygga så mkt när man inte kommit in i rytmen. Så resultat / viktminskning/ökning tar en månad eller två innan man märker nåt större- som faktiskt spelar nån roll. :)
Senast redigerad av Axel den 24 januari 2012, 19:45, redigerad totalt 1 gånger.
bibapeolola
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Beror ju helt på hur mycket fett du har och hur mycket du kör, finns ju olika sorter av träning. Finns ju för dem som vill bygga och bli stora och grova, och dem som vill gå ner men ändå få muskler.

Sen jag anser inte att det är konstigt.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Jag vill ju bli stor, går inte till ett gym för att gå ner och bli en spinkis :wink:
Nej, men tar ju ut mig med tunga vikter. Inga kast med 1kg hantlar...
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

DEA!! skrev:Jag vill ju bli stor, går inte till ett gym för att gå ner och bli en spinkis :wink:
Nej, men tar ju ut mig med tunga vikter. Inga kast med 1kg hantlar...

du var väl skitnödig första gången du vägde dig?

nejmen, var det samma våg du använde?

själv gick jag upp 5-7 kg på 3 månader typ när ja började gymma :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

JAA, det var samma våg.

Jag väger mig alltid när jag är skitnödig, det är liksom lite vitsen...
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew

Inlägg av ThePowerDerbi »

Muskler väger mer än fett :wink: Men 4 kg låter rätt mycket under den tiden. Inte fel på vågen då? :D
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

4 kilo på 5 tränigar låter jävligt mycket!

tänk på att kläderna väger och du väger olika på olika tider på dygnet.

jag väger mig iallafall i kalsonger bara och med samma våg för bäst resultat! :)

Började igen igår! en klasskompis ringde och undra om jag skulle med med 1 till och vi bestämde oss för att träna iallafall 5 dagar i veckan nu. bara att köra!

äta mycket protein och mindre skräpmat så ska det nog gå ;)

PS: har sån där jävligt härlig träningsverk precis överallt ;)
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

PoWeRKinG skrev:4 kilo på 5 tränigar låter jävligt mycket!

jag väger mig iallafall i kalsonger bara och med samma våg för bäst resultat! :)

Började igen igår! en klasskompis ringde och undra om jag skulle med med 1 till och vi bestämde oss för att träna iallafall 5 dagar i veckan nu. bara att köra!

bara så du vet så är det inta bra att tex träna samma muskelgrupper varje dag , dom måste få vila också ;) men man kan ju dela upp det som ni förhoppningsvis har gjort ;)
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Nutbreaker skrev:
PoWeRKinG skrev:4 kilo på 5 tränigar låter jävligt mycket!

bara så du vet så är det inta bra att tex träna samma muskelgrupper varje dag , dom måste få vila också ;) men man kan ju dela upp det som ni förhoppningsvis har gjort ;)

Bajs herregud jag är inte helt efterbliven ;) men ska dock träna helkropp nu i någon vecka så att jag kommer igång. Ska dit nu faktiskt :)
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad

Inlägg av Peppenamnlos »

Har ni några synpunkter på mitt schema eller någonting? :)

Måndag; Biceps & Rygg.
Tisdag; Triceps & Bröst.
Onsdag; Kondition
Torsdag; Mage & Ben.
Fredag; Underarmar & Axlar.

Dricker Whey 100 regelbundet. En gång på morgon, en gång innan träning och en gång på kvällen.

Några synpunkter eller något? Tell me, tell me:)
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

jag lägger in mitt schema som jag fick av axel!

Måndag- Mage, biceps, axlar,vader
Tisdag-Triceps -underarmar-, bröst, lår ,rygg
onsdag- VILODAG!
Torsdag- Biceps,bröst,axlar,mage!
Fredag- Sidomage, rygg, triceps, vader!

Fredag/lördag, FRI TRÄNING!

Start vikt 55kg-

en månad efter- ....
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Tycker alla kan skriva vad ni kör för övningar med, och inte bara vilken muskelgrupp. Blir mycket intressantare då, även vilken övning ni gillar mest, vilken som ger bäst resultat.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Palla gymma
Senast redigerad av Jönköping den 26 januari 2012, 21:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew

Inlägg av ThePowerDerbi »

Ztraand skrev:Tycker alla kan skriva vad ni kör för övningar med, och inte bara vilken muskelgrupp. Blir mycket intressantare då, även vilken övning ni gillar mest, vilken som ger bäst resultat.

Vilken muskelgrupp syftar du på? ;)
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

ThePowerDerbi skrev:
Ztraand skrev:Tycker alla kan skriva vad ni kör för övningar med, och inte bara vilken muskelgrupp. Blir mycket intressantare då, även vilken övning ni gillar mest, vilken som ger bäst resultat.

Nämen alla skriver ju sina scheman typ, måndag Bröst och rygg, skriv då typ marklyft och bänkpress ist bara för bröst och rygg, ser ju så jävla torrt ut..
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

http://www.bodybuilding.com/fun/hitworkout.htm de tränings schemat kör jag på ungefär 3 dagar i veckan :)

Kolla In Min KTM Senda!

difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Victor1996 skrev:Palla gymma
Varför ens kommentera då..............................??!?!
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

fan va stor skylnad det e på at köra 3 veckor gymm gått upp 2 kg :D
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

saile96 skrev:fan va stor skylnad det e på at köra 3 veckor gymm gått upp 2 kg :D

haha, du var säkert skitnödig senast du vägde dig
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

joar skrev:
saile96 skrev:fan va stor skylnad det e på at köra 3 veckor gymm gått upp 2 kg :D

haha, du var säkert skitnödig senast du vägde dig
jo klart jag var 2 kg skit på väg.....
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

väg dig imorgon på morgonen igen efter du skitit och pissat (;
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

Ztraand skrev:
ThePowerDerbi skrev:

Nämen alla skriver ju sina scheman typ, måndag Bröst och rygg, skriv då typ marklyft och bänkpress ist bara för bröst och rygg, ser ju så jävla torrt ut..
eftersom du ska variera övningarna du kör, o inte köra tex latsdrag varje ryggpass så blir det ju typ 10 övningar på varje muskelgrupp..
Alla kör kanske inte bänkpress varje bröstpass o att skriva tex
Måndag: Bänkpress, hantelpress, hantelflyes, cableflyes stående, cableflyes liggande, armhävningar, dips, sittande bänkpress osv osv o sen alla tricepsövningar på det så blir det ju skittråkig läsning eftersom att de flesta övningar kommer att stå med varje gång..
Grejjen va väl att dom ville ge/få tips på scheman man kan köra=)
Har ni några synpunkter på mitt schema eller någonting? Smile

Måndag; Biceps & Rygg.
Tisdag; Triceps & Bröst.
Onsdag; Kondition
Torsdag; Mage & Ben.
Fredag; Underarmar & Axlar.

Dricker Whey 100 regelbundet. En gång på morgon, en gång innan träning och en gång på kvällen.

Några synpunkter eller något? Tell me, tell me:)
Jag skulle börjat med bröst/triceps och köra rygg/biceps på tisdagen istället, för att vila axlarna så länge som möjligt OM du har vila lördag och söndag :)
Kör man inte axlar o bröst på samma pass så är de en fördel att ha dessa pass så långt ifrån varandra på schemat som möjligt för att kunna prestera max på passen=)
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
FläsketBrinner
Elmoped

Inlägg av FläsketBrinner »

får väl dela med sig!
har tidigare tränat fram och tbx under 2 års tid.
började nu i september efter cirka 4månaders uppehåll.
har gått igenom två förkylningsperioder men ligger nu på följande
längd: ca 170cm
ålder: född 1995, 16 år
fritidsaktiviter: styrketräning, enduro osv.
vikt: imorse, i kalsonger, 67,4kg
bänkpress: kör 8or på 70kg, har lyft 85kg.
axelpress med hantlar: ca 30kg x 8repetioner
kickbacks: minst 21kg x 8 reps.
osv.
Min filosofi:
Jag fuskar inte när jag tränar, rena lyft vilket strängt övervakas av min träningspartner och vice versa. Allt går bara man vill, allt.
Jag kör varje övning cirka 2-3 set(värmer självklart upp innan) och satsar främst på styrka, alla människor har olika idéer om hur man ska träna.
mina kommer från en föreläsning av en 66 årig svensk gubbe som bänkar 220kg och kör 550kg i benpress, jag litar på han, framför allt annat.
Allt går, bara man vill, kom ihåg det.
Jag tränar även kondition inför GGN 2012 vilket ska bli min första tävling inom enduro.
Jag tränar 4-5 dagar i veckan med olika muskelgrupper varje pass(vila är viktigt! men latning är inte viktigt!)
Jag har inga vidare bra gener för muskelbygge men det hindrar inte mig, människor som gnäller på det försöker bara hitta en anledning för att de inte orkar träna! allt går, viljan är det bästa pulvret.
Jag är helt ren från allt som inte innebär mat och grönsaker, ingen form av tobak eller alkohol, muskelpulver rekommenderar jag inte, köp nåt vettigare för pengarna.
Att fuska sig fram genom repetioner och muskelbygge tkr jag inte låter lockande, att andra människor tycker det respekterar jag och det får de tycka.
Detta inlägget har jag inte skrivit för att imponera på nån, jag svarar gärna på dumma frågor och man blir inte starkare av att imponera och fusklyfta!
Jag har två viktiga ingridienser för all form av fysisk förbättring(kondition, styrka osv.)
- Vilja, ta i lite mer, höj musiken lite mer, vråla lite mer, bli lite argare, ta i lite mer, även att det inte går
- Ett gym att träna i! Mitt gym är cirka 6x6m men det räcker!

Jag går ettan på tekniklinjen(mattemattematte) gick ur 9an med ett betyg över 300poäng, livet handlar om prioriteringar, jag har 2 hojar och bygger kolfiberdelar till den ena av dom, tid får man när man tar sig.

Det enda du inte kan bestämma om i livet är när du föds

ALLT går.

Som sagt, viljan är din bästa vän, håll humöret uppe! Jag har vart med om folk som ska visa sig större och bättre, men det är bara att köra på, låt ingen hindra dig men visa respekt för de som inte vill dig något ont.
avslutar med denna, tack för mig

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs[/youtube]
A clean house is a sign of a wasted life

Go Green!
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

Vi verkar tänka lika! Keep up the good work (:
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Jag har tränat nu i snart 2 veckor. har tittat lite på proteiner och liknande.. Några tips? Muskelökande, ingen viktökning eller liknande!
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

DEA!! skrev:Jag har tränat nu i snart 2 veckor. har tittat lite på proteiner och liknande.. Några tips? Muskelökande, ingen viktökning eller liknande!

om du inte förbränner mer än vad du äter kommer du gå upp i vikt oavsett om det är något wheysuperdupermegafatburningmusclebuilding pulver eller en vanlig stek. Ät vanlig mat istället ;)
Skriv svar