tror du att du kan märka resultat på två veckorTheUnuzuaL skrev:Shoo!
Jag skulle behöva lite hjälp här, om jag vill bli av med lite mage hur ska jag göra då?
Måste man gå på gym ? För kan nog inte tyvärr det, men det borde finnas ett annat sätt väll?
Har gjort situps, läste på någon sida att man kunde göra det, men det hjälper ju inte ett skit, har gjort 20 situps varje kväll i snart 2 veckor men ser ingen skillnad, tar det ännu längre tid ? För börjar snart tappa tålamodet. Väldigt tacksam för svar av någon som är lite kunnig som vet hur man kan blir av med fettet runt magen/midjan!
Hmm, sprint distanser i fritt/fjäril va jag som bäst på va väll sådär på rygg också!joar skrev:MrAndersson skrev:Tränade simning 2h*6 i veckan, fram tills i somras då jag fick en axel inflamation. Tog då uppehåll sommaren o gymmar nu 4 dagar i veckan istället
fett coolt med en till som simmarvad hade du för pers samt vilket simsätt var din spec? själv är/ blir man fjäril och bröst simmare q:
Jag simmar 3 ggr i veckan och gymmar 2 ggr i veckan är ca 175 lång och väger ca 66 kg sen tar man bara runt 70 kg i bänkpress /:
(är på mitt sjätte sim år, men har haft ca 2 års uppbehåll men har för ca 3 mån börjat igen)
TheUnuzuaL skrev:Shoo!
Jag skulle behöva lite hjälp här, om jag vill bli av med lite mage hur ska jag göra då?
Måste man gå på gym ? För kan nog inte tyvärr det, men det borde finnas ett annat sätt väll?
Har gjort situps, läste på någon sida att man kunde göra det, men det hjälper ju inte ett skit, har gjort 20 situps varje kväll i snart 2 veckor men ser ingen skillnad, tar det ännu längre tid ? För börjar snart tappa tålamodet. Väldigt tacksam för svar av någon som är lite kunnig som vet hur man kan blir av med fettet runt magen/midjan!
Jag sprang och gick förut väldigt mycket, men om jag börjar gå i en rask takt redan imorn till i början av mars varje kväll hur lång tid kan det då dröja att bli av med fettet? Brukar gå en runda som tar ungefär 40-50 minuter.joar skrev:TheUnuzuaL skrev:Shoo!
duvet, fast du gör en massa jävla situps så förbränns fettet i den ordningen du fick dit det, alltså om det "första" fettet la sig på magen så är det de "sista" fettet som förbränns. Sen så får man inga resultat av 2 veckors situpande, det är nog effektivare att springa (;
Ut och spring ist! Sen kan du göra 100situps med tyngd på bröstet varje kväll ist. Då kommer du märka lite skilland imon 2-3månader tror jag nogTheUnuzuaL skrev:joar skrev:TheUnuzuaL skrev:Shoo!
duvet, fast du gör en massa jävla situps så förbränns fettet i den ordningen du fick dit det, alltså om det "första" fettet la sig på magen så är det de "sista" fettet som förbränns. Sen så får man inga resultat av 2 veckors situpande, det är nog effektivare att springa (;
Jag sprang och gick förut väldigt mycket, men om jag börjar gå i en rask takt redan imorn till i början av mars varje kväll hur lång tid kan det då dröja att bli av med fettet? Brukar gå en runda som tar ungefär 40-50 minuter.
Mvh rasmus
MrAndersson skrev:Hmm, sprint distanser i fritt/fjäril va jag som bäst på va väll sådär på rygg också!joar skrev:MrAndersson skrev:Tränade simning 2h*6 i veckan, fram tills i somras då jag fick en axel inflamation. Tog då uppehåll sommaren o gymmar nu 4 dagar i veckan istället
fett coolt med en till som simmarvad hade du för pers samt vilket simsätt var din spec? själv är/ blir man fjäril och bröst simmare q:
Jag simmar 3 ggr i veckan och gymmar 2 ggr i veckan är ca 175 lång och väger ca 66 kg sen tar man bara runt 70 kg i bänkpress /:
(är på mitt sjätte sim år, men har haft ca 2 års uppbehåll men har för ca 3 mån börjat igen)
![]()
Pers:
50 fritt: 27 låga
100 fritt: 1.01 mitten
50 fjäril: 32 utan någon direkt bra vändning o kom inte igång på andra längden, hade förhoppning o gå ner på 30 blankt men inte då
100 fjäril: Hmm tror jag hade 1.17 eller något sådant, rätt dåligt men va efter en period av lite träning och mycket sjukdom
50 rygg: 34 låga
100 rygg: 1.19 låga om jag inte har fel
100 medly: 1.16 där
50 bröst: 36 höga eller 37 låga va jag nere på i slutet
Vilken klubb simmar du för?
och vad är dina pers?
Haha, tackar!joar skrev:MrAndersson skrev:Hmm, sprint distanser i fritt/fjäril va jag som bäst på va väll sådär på rygg också!joar skrev:
![]()
Pers:
50 fritt: 27 låga
100 fritt: 1.01 mitten
50 fjäril: 32 utan någon direkt bra vändning o kom inte igång på andra längden, hade förhoppning o gå ner på 30 blankt men inte då
100 fjäril: Hmm tror jag hade 1.17 eller något sådant, rätt dåligt men va efter en period av lite träning och mycket sjukdom
50 rygg: 34 låga
100 rygg: 1.19 låga om jag inte har fel
100 medly: 1.16 där
50 bröst: 36 höga eller 37 låga va jag nere på i slutet
Vilken klubb simmar du för?
och vad är dina pers?
Du var/är ju ganska bra dåeller du är ju bra q:
simmar för ÅID (Ålands idrots förbund)
ojoj ganska mycket bättre än mig då (a)
men asså jag skämms faktiskt kommer inte ihåg mina pers :![]()
men vilket förbund simmar du för då? Har du ngn gång varit med i sfi? q:
Gissar på att du vägt dig vid olika tider på dygnet? man ska helst väga sig på morrnen direkt när man stigit upp, samma tid på dygnet för att de ska stämma.DEA!! skrev:tjennare grappar!
Jag har tagit upp med styrketräningen igen. Så jag började förra tisdagen och körde mitt 5:e pass idag (tisdag). Jag känner själv att jag blir mycket hungrigare om dagarna, men nu till det lustiga! Jag har gått upp 4kg. Borde jag inte gå ner först, sen gå upp igen då musklerna växer?
Beror ju helt på hur mycket fett du har och hur mycket du kör, finns ju olika sorter av träning. Finns ju för dem som vill bygga och bli stora och grova, och dem som vill gå ner men ändå få muskler.DEA!! skrev:tjennare grappar!
Jag har tagit upp med styrketräningen igen. Så jag började förra tisdagen och körde mitt 5:e pass idag (tisdag). Jag känner själv att jag blir mycket hungrigare om dagarna, men nu till det lustiga! Jag har gått upp 4kg. Borde jag inte gå ner först, sen gå upp igen då musklerna växer?
DEA!! skrev:Jag vill ju bli stor, går inte till ett gym för att gå ner och bli en spinkis
Nej, men tar ju ut mig med tunga vikter. Inga kast med 1kg hantlar...
DEA!! skrev:tjennare grappar!
bara så du vet så är det inta bra att tex träna samma muskelgrupper varje dag , dom måste få vila ocksåPoWeRKinG skrev:4 kilo på 5 tränigar låter jävligt mycket!
tänk på att kläderna väger och du väger olika på olika tider på dygnet.
jag väger mig iallafall i kalsonger bara och med samma våg för bäst resultat!
Började igen igår! en klasskompis ringde och undra om jag skulle med med 1 till och vi bestämde oss för att träna iallafall 5 dagar i veckan nu. bara att köra!
äta mycket protein och mindre skräpmat så ska det nog gå
PS: har sån där jävligt härlig träningsverk precis överallt
Nutbreaker skrev:bara så du vet så är det inta bra att tex träna samma muskelgrupper varje dag , dom måste få vila ocksåPoWeRKinG skrev:4 kilo på 5 tränigar låter jävligt mycket!
tänk på att kläderna väger och du väger olika på olika tider på dygnet.
jag väger mig iallafall i kalsonger bara och med samma våg för bäst resultat!
Började igen igår! en klasskompis ringde och undra om jag skulle med med 1 till och vi bestämde oss för att träna iallafall 5 dagar i veckan nu. bara att köra!
äta mycket protein och mindre skräpmat så ska det nog gå
PS: har sån där jävligt härlig träningsverk precis överalltmen man kan ju dela upp det som ni förhoppningsvis har gjort
Ztraand skrev:Tycker alla kan skriva vad ni kör för övningar med, och inte bara vilken muskelgrupp. Blir mycket intressantare då, även vilken övning ni gillar mest, vilken som ger bäst resultat.
Nämen alla skriver ju sina scheman typ, måndag Bröst och rygg, skriv då typ marklyft och bänkpress ist bara för bröst och rygg, ser ju så jävla torrt ut..ThePowerDerbi skrev:Ztraand skrev:Tycker alla kan skriva vad ni kör för övningar med, och inte bara vilken muskelgrupp. Blir mycket intressantare då, även vilken övning ni gillar mest, vilken som ger bäst resultat.
Vilken muskelgrupp syftar du på? ;)
jo klart jag var 2 kg skit på väg.....joar skrev:saile96 skrev:fan va stor skylnad det e på at köra 3 veckor gymm gått upp 2 kg
haha, du var säkert skitnödig senast du vägde dig
eftersom du ska variera övningarna du kör, o inte köra tex latsdrag varje ryggpass så blir det ju typ 10 övningar på varje muskelgrupp..Ztraand skrev:Nämen alla skriver ju sina scheman typ, måndag Bröst och rygg, skriv då typ marklyft och bänkpress ist bara för bröst och rygg, ser ju så jävla torrt ut..ThePowerDerbi skrev:Ztraand skrev:Tycker alla kan skriva vad ni kör för övningar med, och inte bara vilken muskelgrupp. Blir mycket intressantare då, även vilken övning ni gillar mest, vilken som ger bäst resultat.
Vilken muskelgrupp syftar du på?
Jag skulle börjat med bröst/triceps och köra rygg/biceps på tisdagen istället, för att vila axlarna så länge som möjligt OM du har vila lördag och söndagHar ni några synpunkter på mitt schema eller någonting? Smile
Måndag; Biceps & Rygg.
Tisdag; Triceps & Bröst.
Onsdag; Kondition
Torsdag; Mage & Ben.
Fredag; Underarmar & Axlar.
Dricker Whey 100 regelbundet. En gång på morgon, en gång innan träning och en gång på kvällen.
Några synpunkter eller något? Tell me, tell me:)
DEA!! skrev:Jag har tränat nu i snart 2 veckor. har tittat lite på proteiner och liknande.. Några tips? Muskelökande, ingen viktökning eller liknande!