Mobne skrev:Tack för de snabba svaren.
Är precis samma motor som Aeroxen har på denna. Är de normalt att man brukar behöva bestycka om förgasaren när man använder den grövre främre krökdelen man får med?
Hade en likadan moped i mina yngre dagar (00 ark lc) och den körde jag helt urpluggad utan att bestycka om något. Gjorde mätaren ut då.
Men som nämnt är denna helt standard förutom nått gummitrör från luftburken samt att den grövre kröken sitter på.
Accelererar väldigt fint och allt har fungerat bra tills den blev varm :/
Ska prova byta stift, är trotts allt ett 4 år gammalt stift som stått länge.
Är tipset att ligga på maxvarv och sedan stänga av helt och kolla stiftet? Har för mig dom ändrar färg fort?
Nej det ska inte ha så stor betydelse. Men pilla och fixa lite sen kom hit igen och skriv om den fortfarande strular.Mobne skrev:Kan det påverka något vilken 2t olja man använder? Mineral, delsyntet eller helsyntet. Olika märken osv?
För när ja tänker efter fyllde ja på olja och innan dess hade ja inte märkt några problem. Ioförsig kanske inte kört den varm heller.
Gör rent förgasaren tycker jag också.Mobne skrev:Det beror på hur du ser det. Aprilia sr50 fram till 2000 har även den liggande minarelli motor.
Du kan använda denna sida för att se vilka som har samma motorer.
http://beedspeed.com/html-pages/WhatEngine.htm
Hur som helst.
Jag hade fel när ja sa att de va vid arbetstemperatur den gick dåligt. Det är när den är kall.
Körde hem från jobbet idag och efter ca 5minuters åkande börjar den gå rent på full gas. Den går antagligen lite snålt när den är kall, kanske autmatiska choken som inte gör det den ska? (om de sitter sån).
Mätte med ir tempmätare och när ja är ute och testat kommer kylvattnet upp i ca 35-40 grader ut från motorn. Cylindertoppen även den samma temperatur. Är det 80-90 som är arbetstemp?
Bytte iaf till nytt stift och gjorde rent luftfiltret, vart ingen skillnad.
gå upp till 68 eller 72! 68 är original på den mopeden du har!Mobne skrev:stiftet blir lite vanlijvitt på ena halvan och svartaktigt på andra. I övrigt blankt och fin metall. Har kört 2-3 mil nu och innan ja kollade höll ja ca 500m full gas och stängde av i farten.
Antar den går för snålt.
Ifall ja ska byta munstycke, ska ja prova med ett 68 istället? Eller hur många snäpp bör man gå upp för att få ett märkbart resultat?