ducati tändning, hur ska de vara

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
kfredriksson
Varnad

ducati tändning, hur ska de vara

Inlägg av kfredriksson »

Jag har en Derbi Senda. Har köpt Ducatis tändsystem med http://www.twostroke.se/product.asp?product=8622 den cdiboxen.

Moppen är elstrippad, det enda som finns är alltså stator/tändplatta,fästplattan såklart, cdi/tändspole. Hur tjuvkopplar man den lixom? Vilka 2 kablar kan jag dra till en switch? Och hur kopplar jag på ett lyse på det?

Hoppas nån kan, skulle vara grymt snällt om ni kunde förklara

Tack på förhand / Kevin
lillabengan
Elmoped

Inlägg av lillabengan »

Skarva den röda sen koppla in den i switchen och dra den te cdin igen te sin plats.. Sen. Har du en kabel som du inte ska in i cdin med är den som ger ström men du behöver en volt regulator sen drar du bara pluss te plus gjord te jord ;-)
Rieju drac (Y)(y)(Y)
Användarens profilbild
kfredriksson
Varnad

Inlägg av kfredriksson »

[quote="lillabengan"]Skarva den röda sen koppla in den i switchen och dra den te cdin igen te sin plats.. Sen. Har du en kabel som du inte ska in i cdin med är den som ger ström men du behöver en volt regulator sen drar du bara pluss te plus gjord te jord ;-)[/quote]

Förlklara tydligt så ja inte missförstår dej :)
Den röda kabeln från statorn, ska jag dra in i switchen och till cdin? Alltså har jag bara en kabel till switchen ? Vilken kabel som ska in i cdin ?
Jag har spännigsregulator ifrån leonelli system, passar det ? hur ska jag koppla på den då ?
lillabengan
Elmoped

Inlägg av lillabengan »

Det kommer ju 4 st kablar från tändningen. Eller hur?
För dödare eller switch klipper du den röda av de och förlänger den. Sen drar du tillbaka den igen så den blir som en brytare. För då har du läge där du har tändning och ett utan det.. Sen till elen så vågar jag inte svara.. Är allt ducati kör på det med till det isf säkrast kan fota om du vill hur jag bygger det eller fixar.. Funkar och är effektivt:-)
Rieju drac (Y)(y)(Y)
Användarens profilbild
kfredriksson
Varnad

Inlägg av kfredriksson »

[quote="lillabengan"]Det kommer ju 4 st kablar från tändningen. Eller hur?
För dödare eller switch klipper du den röda av de och förlänger den. Sen drar du tillbaka den igen så den blir som en brytare. För då har du läge där du har tändning och ett utan det.. Sen till elen så vågar jag inte svara.. Är allt ducati kör på det med till det isf säkrast kan fota om du vill hur jag bygger det eller fixar.. Funkar och är effektivt:-)[/quote]

har inte tändningen hemma så vet inte, haha på bilder fiins de vissa med 4 och vissa med 6. ja det skulle va jätte snällt om du fotade! spänningsregulator måste ja bara ha ifall ja ska ha lampa va ?

Kan ju köra utan till en början, kan koppla på en lampa på batteriet med en switch. Adda min msn så kan vi ju snacka där ? Kevinfredriksson@live.se
lillabengan
Elmoped

Inlägg av lillabengan »

Adda min ist ska sova.. Rieju_pojken95@live.se ska sova upp 6 imorgon. Skriver imorgon ist...
Rieju drac (Y)(y)(Y)
Skriv svar