haha, japp, tur att jag gjorde en testrun där då det började snöa decimeter nästa dag xDTorsken skrev:Testrun på gröningevägen minsann
Tack!Livelawe skrev:Så jävla snygg, Fy F*n. Bra jobbat !
haha aa, kör med crossdäck så själv älskar jag snönSickRazer skrev:haha, japp, tur att jag gjorde en testrun där då det började snöa decimeter nästa dag xDTorsken skrev:Testrun på gröningevägen minsann
Tack!Livelawe skrev:Så jävla snygg, Fy F*n. Bra jobbat !Kommer förhoppningsvis göra den ännu snyggare sen också
aa, det hade ju varit något med crossdäck nu på vintern. Med sm däck sitter man på marken mer än på moppen om man försöker köra^^Torsken skrev:haha aa, kör med crossdäck så själv älskar jag snönSickRazer skrev:haha, japp, tur att jag gjorde en testrun där då det började snöa decimeter nästa dag xDTorsken skrev:Testrun på gröningevägen minsann
Tack!Livelawe skrev:Så jävla snygg, Fy F*n. Bra jobbat !Kommer förhoppningsvis göra den ännu snyggare sen också
blir som att köra speedway på vägarna
Vet inte hur den ligger på totalkurvan just nu men om du syftar på röret så har den nästan samma kurva som SP röretMrAndersson skrev:Jäklar du!
Går ju rätt fint där! Vad är din kurva ungefär?
Tacksaile96 skrev:fan va bra jobb du gjort asso
tänkte på hela motornSickRazer skrev:Vet inte hur den ligger på totalkurvan just nu men om du syftar på röret så har den nästan samma kurva som SP röretMrAndersson skrev:Jäklar du!
Går ju rätt fint där! Vad är din kurva ungefär?![]()
Ah, jag har inte bänkat den så jag vet varken kurvan eller hk till hundra procent men med tanke på setupen så är det rätt rimligt att den ligger på typ 12 hk. Den går i alla fall riktigt gött för att ha en 70cc sportMrAndersson skrev:tänkte på hela motornSickRazer skrev:Vet inte hur den ligger på totalkurvan just nu men om du syftar på röret så har den nästan samma kurva som SP röretMrAndersson skrev:Jäklar du!
Går ju rätt fint där! Vad är din kurva ungefär?![]()
Vad tror du ligger på för hk?
Den gick ju fint iaf!
Tackar! Har inte sett några bilder från dig så kan inte så så mycket merJurpanS skrev:Du e ju fett pro på att ta bra bilder, till skilnad från jag......
Tack! Ja du anade rätt, går Estetik och Media på ett gymnasium som heter Ljud och Bildskolan här i Kungsbacka^^ Men jag har egentligen videoproduktion som inriktning, fast jag arbetar mycket med foto ocksåMrAndersson skrev:Såg dom nya bilderna på facebook, shit vad grymma dom är!
Går du media eller något sådant? Du är duktig på o ta kort ska du veta!
Tack! Dina bilder är också sjukt finademmuus95 skrev:snygga bilder må jag säga!
Svart orange tycker jag :d HAHAHA, idioter på motorvägen också! ^^SickRazer skrev:UPDATE! ::Tredje färgtemat:: 25 Februari 2012
Ny omröstning och lite fuckokörning!
mm, lutar också mest mot svart orange, bet dock inte om jag ska lacka fälgarna orangea eller ha de svarta.. haha, det var fett kul :3MrAndersson skrev:Svart orange tycker jag :d HAHAHA, idioter på motorvägen också! ^^SickRazer skrev:UPDATE! ::Tredje färgtemat:: 25 Februari 2012
Ny omröstning och lite fuckokörning!
där har du ju fel, finns visst cylindrar som slår pata negran(70cc) t.ex 110cc parmakitHappy4smiler skrev:Hebos vevar är kass och vissa säger att man kan jämföra den med tnt.
Doppler är däremot mycket mycket bra för dens pris.
men malossi och barikits vevar är onödigt dyra men å andra sidan är dom bättre.
Bästa cylinder är Hebos pata negra, inget slår den, men jag kommer inte ihåg om det var 70cc eller 80cc
Håller helt med, kommer bli ett färgtema som står ut lite mer i mängden. Finns mer mopeder med liknande ktm stuk (svart/orange) än vad det finns mopeder med lila och svart. Kommer bli sjukt snyggt med den kombon i mitt tycke, då lila är en utav mina favorit färger. Men såklart är det du som bestämmer Sickrazer, då det är din moped.JurpanS skrev:Fett nice me lila å svart tema
I princip den vassaste 70cc'n tillsammans med Stage 6 R/T som finns på marknaden, men som Kylskåpet sa så finns det ju ännu värre cyllar i de högre klasserna, men patanegran kan lätt mäta sig med de värre 80cc också, speciellt i varv. Sen ligger faktiskt barikit vevarna i samma prisklass som Hebo vevenHappy4smiler skrev:Hebos vevar är kass och vissa säger att man kan jämföra den med tnt.
Doppler är däremot mycket mycket bra för dens pris.
men malossi och barikits vevar är onödigt dyra men å andra sidan är dom bättre.
Bästa cylinder är Hebos pata negra, inget slår den, men jag kommer inte ihåg om det var 70cc eller 80cc
Experimenterar just nu i photoshop med färgerna och jag har börjat luta mot svart lila mer och mer nu, speciellt just för att det är ovanligare än svart orange. Kommer antingen ha blanksvart ram och lila fälgar eller lila ram och svarta fälgar, får se hur det ser ut i photoshop, kommer lägga upp ett par exempel snartRoxxen96 skrev:Håller helt med, kommer bli ett färgtema som står ut lite mer i mängden. Finns mer mopeder med liknande ktm stuk (svart/orange) än vad det finns mopeder med lila och svart. Kommer bli sjukt snyggt med den kombon i mitt tycke, då lila är en utav mina favorit färger. Men såklart är det du som bestämmer Sickrazer, då det är din moped.JurpanS skrev:Fett nice me lila å svart temaBara sa vad jag tyckte! Om det blir lila så tycker jag att ramen ska vara blank lila!
SickRazer skrev:Jag har inte kommit på det själv, det kommer från många andra som har använt Hebos vev till vass trimning och det har funkat bra.Jontee skrev:Hebo veven är visst rätt kass.SickRazer skrev: Vem har sagt att Hebo Racing veven är kass? Den används till många hyper setuper och håller bra. Den funkar även bäst till Manston cylindrarna så det är en självklarhet att jag ska ha en Hebo Racing vev till en Patanegra. Barikit vevarna är bra men det är typ ingen skillnad på dem och Hebo veven så det kvittar. Sen har en kompis en helt ny Hebo Racing vev hemma i förpackning som jag får köpa av han billigare.
Det är ju inte hästkrafterna som vevarna ska klara av utan varven. T.ex. en oportad 70cc varvar oftast mer än en oportad 80cc men ändå kan man få mer hk ur en 80cc, självklart beror det på vilken cylinder det är och om de är portade.
Hur som helst så är jag inte en höjdare på att svetsa och jag har redan en kontakt som kan förlänga min sving, men tack ändå
Många fler saker från Hebo som är kassa som deras jävla membran
Vet folk som fått vevras med dom vevarna på rätt vasst trim.
Och hur kan du sitta och jämföra hebos vev mot en barikit vev?
För det första är det skillnad som dag och natt. Hebos vevar har dåligt kvalitet sedan satt moddlaren och sa att det var den starkaste veven som fanns ute just nu.
Han kör med en sån i sin R/t motor och sa i sitt repotage om det om barikit veven om jag inte minns helt fel.
Så snacka inte i nattmössan...
Det låter som att du menar att Barikits vevar är oövervinnerliga men det finns minsann de som har fått vevras med dem med.
Sen så är det ju klart att en vev och cylinder av samma märke fungerar bäst tillsammans.
Köpte min Hebovev begagnad och den har gått i över ett år med hypersetup.Happy4smiler skrev:Hebos vevar är kass och vissa säger att man kan jämföra den med tnt.
Doppler är däremot mycket mycket bra för dens pris.
men malossi och barikits vevar är onödigt dyra men å andra sidan är dom bättre.
Bästa cylinder är Hebos pata negra, inget slår den, men jag kommer inte ihåg om det var 70cc eller 80cc
haha, din barikit ja!siiimooon skrev:Köpte min Hebovev begagnad och den har gått i över ett år med hypersetup.Happy4smiler skrev:Hebos vevar är kass och vissa säger att man kan jämföra den med tnt.
Doppler är däremot mycket mycket bra för dens pris.
men malossi och barikits vevar är onödigt dyra men å andra sidan är dom bättre.
Bästa cylinder är Hebos pata negra, inget slår den, men jag kommer inte ihåg om det var 70cc eller 80cc
Finns många som slår Pata negra, tror att min gamla Barikit Racing hade gjort det.
Nja, den var ganska snällt portad, men den är nog den vassaste cylindern jag kört.SickRazer skrev:haha, din barikit ja!siiimooon skrev:Köpte min Hebovev begagnad och den har gått i över ett år med hypersetup.Happy4smiler skrev:Hebos vevar är kass och vissa säger att man kan jämföra den med tnt.
Doppler är däremot mycket mycket bra för dens pris.
men malossi och barikits vevar är onödigt dyra men å andra sidan är dom bättre.
Bästa cylinder är Hebos pata negra, inget slår den, men jag kommer inte ihåg om det var 70cc eller 80cc
Finns många som slår Pata negra, tror att min gamla Barikit Racing hade gjort det.Fast sen hade det ju inte varit så konstigt med tanke på hur portad den var^^
Kan tänka mig det, fast hade en Barikit Racing oportad mött en Patanegra oportad på samma setup så hade ju Patanegran vunnitsiiimooon skrev:Nja, den var ganska snällt portad, men den är nog den vassaste cylindern jag kört.SickRazer skrev:haha, din barikit ja!siiimooon skrev: Köpte min Hebovev begagnad och den har gått i över ett år med hypersetup.
Finns många som slår Pata negra, tror att min gamla Barikit Racing hade gjort det.Fast sen hade det ju inte varit så konstigt med tanke på hur portad den var^^
Ja, Barikit Racing och Airsal Sport är så sjukt sega oportade, men efter lite portningsarbete så kan dom gå riktigt bra.SickRazer skrev:Kan tänka mig det, fast hade en Barikit Racing oportad mött en Patanegra oportad på samma setup så hade ju Patanegran vunnitsiiimooon skrev:Nja, den var ganska snällt portad, men den är nog den vassaste cylindern jag kört.SickRazer skrev: haha, din barikit ja!Fast sen hade det ju inte varit så konstigt med tanke på hur portad den var^^
asså varför läte mc e så bajs :SSickRazer skrev:UPDATE! ::TILL SALU!:: 26 Mars 2012
Nu är Riejun till salu för 16.000kr. Billigare vid snabb affär!
Kolla uppdateringen!
http://www.blocket.se/halland/Rieju_Spi ... ?ca=20&w=1