jo har en fråga här alltså!
när man röker så brukar man få en så kallad nikotin kick.
vad är det som gör att man blir så konstig av det?
haha, när jag får det så känns allt så konstigt, när jag lyfter på armen så lyfter den sig liksom 3 sekunder efter känns det som, skit wierd!
rasmusborg skrev:jo har en fråga här alltså!
när man röker så brukar man få en så kallad nikotin kick.
vad är det som gör att man blir så konstig av det?
haha, när jag får det så känns allt så konstigt, när jag lyfter på armen så lyfter den sig liksom 3 sekunder efter känns det som, skit wierd!
tacksam för svar! ")
Är samma sak som med alla droger (nästintill..) så stimulerar ämnet (nikotin, alkohol, THC osv... ) hjärnsällerna så dom fungerar "Onormalt" tills det aktiva ämnet har försvunnit.
Har inte läst på något, och orkar inte att söka på google, så det kan vara fel
rasmusborg skrev:jo har en fråga här alltså!
när man röker så brukar man få en så kallad nikotin kick.
vad är det som gör att man blir så konstig av det?
haha, när jag får det så känns allt så konstigt, när jag lyfter på armen så lyfter den sig liksom 3 sekunder efter känns det som, skit wierd!
tacksam för svar! ")
Är samma sak som med alla droger (nästintill..) så stimulerar ämnet (nikotin, alkohol, THC osv... ) hjärnsällerna så dom fungerar "Onormalt" tills det aktiva ämnet har försvunnit.
Har inte läst på något, och orkar inte att söka på google, så det kan vara fel ;)
aha låter spännande, hade jag ingen aning om, hoppas din teori stämmer då KarlssoN ")
Penisen dvs mannens könsorgan som finns i alla olika storlekar och former.
jag kan röra min penis som om det vore en muskel.. fast det är ju inte en muskel, hur kan detta komma sig?
och när en man får sk "stånd" så står den uppåt dvs rakt emot tyngdkraften, hur kan det komma sig?
INgen aning, chansar bara men... De finns ju 3 sk. svällkroppar i "penis" (från o med nu *fult ord*.)
Iaf, 1 på under sidan av *fult ord* o 2 på sidorna. Förmodligen kan du styra hur du vill "trycka" in blod i dessa. OM du vill få den o resa sig mer då trycker du in blodet i den under *fult ord*. Detta sker dock utan att vi tänker mer än kanske, upp o tar i lite. Ungfär som våra armar o händer de bara sker! ^^
Penisen dvs mannens könsorgan som finns i alla olika storlekar och former.
jag kan röra min penis som om det vore en muskel.. fast det är ju inte en muskel, hur kan detta komma sig?
och när en man får sk "stånd" så står den uppåt dvs rakt emot tyngdkraften, hur kan det komma sig?
INgen aning, chansar bara men... De finns ju 3 sk. svällkroppar i "penis" (från o med nu *fult ord*.)
Iaf, 1 på under sidan av *fult ord* o 2 på sidorna. Förmodligen kan du styra hur du vill "trycka" in blod i dessa. OM du vill få den o resa sig mer då trycker du in blodet i den under *fult ord*. Detta sker dock utan att vi tänker mer än kanske, upp o tar i lite. Ungfär som våra armar o händer de bara sker! ^^
som andersson sa, det pumpas in blod i *fult ord* så den styvnar och reser sig.
Jag har en fråga som jag helst inte vill testa.. :/
Alltså jag vet ju att det pumpas in massa blod i penisen men om man då skärde av penisen när man hade stånd skulle det inte typ spruta blod då..? för man vet ju vilket jävla tyck det blir i penisen när man har kalsonger och byxor på det hela byxorna resen sig ju när man får stånd..
TechnoMen skrev:Jag har en fråga som jag helst inte vill testa.. :/
Alltså jag vet ju att det pumpas in massa blod i penisen men om man då skärde av penisen när man hade stånd skulle det inte typ spruta blod då..? för man vet ju vilket jävla tyck det blir i penisen när man har kalsonger och byxor på det hela byxorna resen sig ju när man får stånd..
Om man har en liggande motor på sin moppe (typ liggande minarelli eller liggande peugeot eller så), då borde det ju inte finnas topplock, topplockspackningar eller något?
Då är det ju ett sidolock/frontlock?
För det är ju inte i toppen längre, typ som på min moppe. Då pekar toppen framåt, det blir ju helt fel, sitter sadeln bakom moppen då? Och reg.skylten under?
Hoppas ni fattar grejen
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Jetforce_Dahlin skrev:Kom på en grej för den fundersamme nu
Om man har en liggande motor på sin moppe (typ liggande minarelli eller liggande peugeot eller så), då borde det ju inte finnas topplock, topplockspackningar eller något?
Då är det ju ett sidolock/frontlock?
För det är ju inte i toppen längre, typ som på min moppe. Då pekar toppen framåt, det blir ju helt fel, sitter sadeln bakom moppen då? Och reg.skylten under?
Hoppas ni fattar grejen
topplocket är ju toppen av cylindern inte toppen av moppen, så nej du har tänkt fel!
Jetforce_Dahlin skrev:Kom på en grej för den fundersamme nu
Om man har en liggande motor på sin moppe (typ liggande minarelli eller liggande peugeot eller så), då borde det ju inte finnas topplock, topplockspackningar eller något?
Då är det ju ett sidolock/frontlock?
För det är ju inte i toppen längre, typ som på min moppe. Då pekar toppen framåt, det blir ju helt fel, sitter sadeln bakom moppen då? Och reg.skylten under?
Hoppas ni fattar grejen
topplocket är ju toppen av cylindern inte toppen av moppen, så nej du har tänkt fel!
Alltså det var inte brutalt seriöst om du inte förstod det
Ja toppen är toppen av cylindern. Men om den är liggande så borde det ju bli fronten. Om du förstår en trött funderares humor.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Jetforce_Dahlin skrev:Kom på en grej för den fundersamme nu
Om man har en liggande motor på sin moppe (typ liggande minarelli eller liggande peugeot eller så), då borde det ju inte finnas topplock, topplockspackningar eller något?
Då är det ju ett sidolock/frontlock?
För det är ju inte i toppen längre, typ som på min moppe. Då pekar toppen framåt, det blir ju helt fel, sitter sadeln bakom moppen då? Och reg.skylten under?
Hoppas ni fattar grejen
topplocket är ju toppen av cylindern inte toppen av moppen, så nej du har tänkt fel!
Exakt för även om du har stående motor. så är ju inte topplocket toppen på moppen?
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
Jetforce_Dahlin skrev:Kom på en grej för den fundersamme nu
Om man har en liggande motor på sin moppe (typ liggande minarelli eller liggande peugeot eller så), då borde det ju inte finnas topplock, topplockspackningar eller något?
Då är det ju ett sidolock/frontlock?
För det är ju inte i toppen längre, typ som på min moppe. Då pekar toppen framåt, det blir ju helt fel, sitter sadeln bakom moppen då? Och reg.skylten under?
Hoppas ni fattar grejen
topplocket är ju toppen av cylindern inte toppen av moppen, så nej du har tänkt fel!
Exakt för även om du har stående motor. så är ju inte topplocket toppen på moppen?
*Se min senaste kommentar*
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Mattyyy skrev:Vet inte om jag ska fråga här men varför har en del tillverkare valt att tillverka liggande motorer?
Finns det nån fördel med stående eller liggande cylinder?
Vet inte, men tillverkare brukar ju göra saker för att folk inte ska kunna mixtra med deras saker, t.ex. trimma mopeder. Så då kanske de vred motorn för att trimdelar inte skulle passa.
Det är ju därför det finns massa specialskruvar. T.ex. torks, sen efter ett tag så har det kommit torks med en pinne i mitten så man måste ha en torksnyckel med hål i.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Mattyyy skrev:Vet inte om jag ska fråga här men varför har en del tillverkare valt att tillverka liggande motorer?
Finns det nån fördel med stående eller liggande cylinder?
Vet inte, men tillverkare brukar ju göra saker för att folk inte ska kunna mixtra med deras saker, t.ex. trimma mopeder. Så då kanske de vred motorn för att trimdelar inte skulle passa.
Det är ju därför det finns massa specialskruvar. T.ex. torks, sen efter ett tag så har det kommit torks med en pinne i mitten så man måste ha en torksnyckel med hål i.
tror inte det är så, dom brukar väl oftast fixa massa special saker så man ska föra in den på verkstad eller köpa special verktyg så dom tjänar mer pengar?
Mattyyy skrev:Vet inte om jag ska fråga här men varför har en del tillverkare valt att tillverka liggande motorer?
Finns det nån fördel med stående eller liggande cylinder?
Vet inte, men tillverkare brukar ju göra saker för att folk inte ska kunna mixtra med deras saker, t.ex. trimma mopeder. Så då kanske de vred motorn för att trimdelar inte skulle passa.
Det är ju därför det finns massa specialskruvar. T.ex. torks, sen efter ett tag så har det kommit torks med en pinne i mitten så man måste ha en torksnyckel med hål i.
tror inte det är så, dom brukar väl oftast fixa massa special saker så man ska föra in den på verkstad eller köpa special verktyg så dom tjänar mer pengar?
Tror att dom ändrar o sätter i special skruvar för o förhindra trimning så tillverkarna måste göra nya cylindrar o rör tex.
TechnoMen skrev:Jag har en fråga som jag helst inte vill testa.. :/
Alltså jag vet ju att det pumpas in massa blod i penisen men om man då skärde av penisen när man hade stånd skulle det inte typ spruta blod då..? för man vet ju vilket jävla tyck det blir i penisen när man har kalsonger och byxor på det hela byxorna resen sig ju när man får stånd..
Jupp, det var en man i Hong Kong som fick för sig att pöka med en parkbänk, så han fastnade i ett hål och hade ett akut ståfräs som vägrade ge med sig, så läkarna försökte punktera penis för att släppa ut lite blod, funkade dock inte
TechnoMen skrev:Jag har en fråga som jag helst inte vill testa.. :/
Alltså jag vet ju att det pumpas in massa blod i penisen men om man då skärde av penisen när man hade stånd skulle det inte typ spruta blod då..? för man vet ju vilket jävla tyck det blir i penisen när man har kalsonger och byxor på det hela byxorna resen sig ju när man får stånd..
Jupp, det var en man i Hong Kong som fick för sig att pöka med en parkbänk, så han fastnade i ett hål och hade ett akut ståfräs som vägrade ge med sig, så läkarna försökte punktera penis för att släppa ut lite blod, funkade dock inte
TechnoMen skrev:Jag har en fråga som jag helst inte vill testa.. :/
Alltså jag vet ju att det pumpas in massa blod i penisen men om man då skärde av penisen när man hade stånd skulle det inte typ spruta blod då..? för man vet ju vilket jävla tyck det blir i penisen när man har kalsonger och byxor på det hela byxorna resen sig ju när man får stånd..
Jupp, det var en man i Hong Kong som fick för sig att pöka med en parkbänk, så han fastnade i ett hål och hade ett akut ståfräs som vägrade ge med sig, så läkarna försökte punktera penis för att släppa ut lite blod, funkade dock inte
Idag åkte jag hem med tåg från stockholm till Linköping och då passerar man ju en del tunnlar. Och när vi var i varje tunnel fick jag lock för öronen, detta är ju inget nytt så... Men varför blir det så?
I vatten blir det ju ett tryck i örat eftersom det är en hel del kg vatten runt om en. Men liksom i en tunnel?
DEA!! skrev:Idag åkte jag hem med tåg från stockholm till Linköping och då passerar man ju en del tunnlar. Och när vi var i varje tunnel fick jag lock för öronen, detta är ju inget nytt så... Men varför blir det så?
I vatten blir det ju ett tryck i örat eftersom det är en hel del kg vatten runt om en. Men liksom i en tunnel?
bra fråga
har nog någt med kosmos eller chuck norria att göra.
DEA!! skrev:Idag åkte jag hem med tåg från stockholm till Linköping och då passerar man ju en del tunnlar. Och när vi var i varje tunnel fick jag lock för öronen, detta är ju inget nytt så... Men varför blir det så?
I vatten blir det ju ett tryck i örat eftersom det är en hel del kg vatten runt om en. Men liksom i en tunnel?
När du åker in i tunneln så blir det ett övertryck och du får lock i öronen, alltså den luft som är i tunneln blir komprimerad när ett stort lok åker in i tunneln och luften kan inte ta vägen någonstans (eftersom det är rätt långt till ändarna och tunnelns väggar gör så att inte luften kan ta sig någonstans. ) så det blir ett övertryck i några tiondels sekunder
wille95 skrev:ja får lock i öronen när ja åker störtlopp
elr åker ned för nån lång backe med bil i högfart.
vrf då?
Det är väll bara för att det är höjd skillnader ( lufttrycket är lägre på höga höjder) och när du åker ner för ett berg i hög hastighet så förändras "trumhinne- trycket" så det slår lock.
DEA!! skrev:Idag åkte jag hem med tåg från stockholm till Linköping och då passerar man ju en del tunnlar. Och när vi var i varje tunnel fick jag lock för öronen, detta är ju inget nytt så... Men varför blir det så?
I vatten blir det ju ett tryck i örat eftersom det är en hel del kg vatten runt om en. Men liksom i en tunnel?
När du åker in i tunneln så blir det ett övertryck och du får lock i öronen, alltså den luft som är i tunneln blir komprimerad när ett stort lok åker in i tunneln och luften kan inte ta vägen någonstans (eftersom det är rätt långt till ändarna och tunnelns väggar gör så att inte luften kan ta sig någonstans. ) så det blir ett övertryck i några tiondels sekunder
Lite svårt att förklara, hoppas du fattar
Konstigt att loket inte kan skjuta luften framför sig?