Haha syftar mest på trafik eller så för man vill ju inte köra på någon så får man betala resten av livet , Läste att om det visar sig att moppen är trimmad gäller bara trafikförsäkringen
moppenissen96 skrev:Haha syftar mest på trafik eller så för man vill ju inte köra på någon så får man betala resten av livet , Läste att om det visar sig att moppen är trimmad gäller bara trafikförsäkringen
oförsäkrat på 70cc'n
halvförsäkring på effektrörsmoppen.. Dock byts det lite mellan original/effektrör o portad/planad 74cc - Original över vintern och efter klagomål
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Alltid kört med trim + helförsäkrat, bor 5 min från norrorts största polisstation med häkte och tingsrätt också
Aldrig ens varit nära på att bli tagen, spelar ingen roll hur mycket man har trimmat utan allt beror på hur man kör
Jimmye skrev:Har kört dragen variatorring mm ända tills förra våren då en snut som gömde sig bakom en häck tog mig med lasern.
Man åker inte dit för att ha trimmat när man tagit bort variatorringen, man klarar sig oftast undan med en varning.. Om du nu inte körde över hastighetsbegränsningen, då har du deffinitivt gjort fel
2stroke skrev:Alltid kört med trim + helförsäkrat, bor 5 min från norrorts största polisstation med häkte och tingsrätt också
Aldrig ens varit nära på att bli tagen, spelar ingen roll hur mycket man har trimmat utan allt beror på hur man kör
Jimmye skrev:Har kört dragen variatorring mm ända tills förra våren då en snut som gömde sig bakom en häck tog mig med lasern.
Man åker inte dit för att ha trimmat när man tagit bort variatorringen, man klarar sig oftast undan med en varning.. Om du nu inte körde över hastighetsbegränsningen, då har du deffinitivt gjort fel
Precis , såg det när man körde runt med org moppen att i nästan varenda gatuhörn finns nån cykelväg eller stig så det är nog lugnt men funderar på att försäkra min 70cc moppe , har hel på min speedfight 0rginal 09a.
moppenissen96 skrev:Haha syftar mest på trafik eller så för man vill ju inte köra på någon så får man betala resten av livet , Läste att om det visar sig att moppen är trimmad gäller bara trafikförsäkringen
Då kör man ifrån olyxplatsen, om det är en parkerad bil då Dock kan det bli svårt om man kör på någon man möter x)
Köra på en bil är ju inte så farligt men typ köra på en människa så dom bryter något så blir det väl några 100 tusen i kostnader ist för att lägga 1400 om året. Fast vem vill stanna med en trimmad moppe på en olycksplats?
2stroke skrev:Alltid kört med trim + helförsäkrat, bor 5 min från norrorts största polisstation med häkte och tingsrätt också
Då kör man ifrån olyxplatsen, om det är en parkerad bil då Dock kan det bli svårt om man kör på någon man möter x)
nope inte kort heller 14 vettu då behöver man ju inte sånt!
Slappa päron? Eller okuniga?
det är faktiskt så, en som jag känner åkte dit med trimmad moppe när han var 14år. det ända var att dom ringde föräldrarna och frågade om dom ville gå på typ terapi eller vad det heter för att man inte kan kontrollera sina barn. dom sa nej, sen var det inget mer med det
Kör en Puch Dakota -72. Med 60cc med portat insug,och filat utblås, samt en 17mm binggasare. drev 14/35. Samt en Giannerirör. Går jävligt bra för att vara 40 år svar ja, jag kör trimmat
Varför köra Derbi, Rieju eller Yamaha? när det finns Puch!