Med ett effektrör och dragen plugg i luftburken, större munstycke o sånt smått o gott så gör den ca 85Ztraand skrev:Eftersom jag inte får svar nån annanstans, så frågar jag här. Vad måste ja byta/göra för att få upp moppen i 85-90 ?:)
Om du tagit bort alla strypningar, så nej. Har du ostrypt cdi?Ztraand skrev:Har tagit bort alla strypningar och satt på ett avstrypt Derbi rör. Den gör ca 77-80 på mätaren:) finns de inge annat man kan byta, som inte är rör och cylinder. Vill att den ska se så original ut som möjligt.
Gilera smt 07
Du kan ju alltid dreva den tyngre.Ztraand skrev:Har tagit bort alla strypningar och satt på ett avstrypt Derbi rör. Den gör ca 77-80 på mätaren:) finns de inge annat man kan byta, som inte är rör och cylinder. Vill att den ska se så original ut som möjligt.
Gilera smt 07
Edit: va gör den med denna setupen:
Allt är avstrypt
12/52 drev
Malossi VL16 reeds
Metra kit thrower
17,5mm dell'orto phva
Går den snabbare me Gianelli iom att det är aningen högvarvigare? Vad för drev tyckeru min enda SMT kompanjon:Dvicke xX SMT skrev:Du kan ju alltid dreva den tyngre.Ztraand skrev:Har tagit bort alla strypningar och satt på ett avstrypt Derbi rör. Den gör ca 77-80 på mätaren:) finns de inge annat man kan byta, som inte är rör och cylinder. Vill att den ska se så original ut som möjligt.
Gilera smt 07 :)
Allt är avstrypt
12/52 drev
Malossi VL16 reeds
Metra kit thrower
17,5mm dell'orto phva
Men dendär setupen kommer den nog göra ca. 80-90 :)
vet inte vad effektkurvan är på gianelliZtraand skrev:Går den snabbare me Gianelli iom att det är aningen högvarvigare? Vad för drev tyckeru min enda SMT kompanjon:Dvicke xX SMT skrev:Du kan ju alltid dreva den tyngre.Ztraand skrev:Har tagit bort alla strypningar och satt på ett avstrypt Derbi rör. Den gör ca 77-80 på mätaren:) finns de inge annat man kan byta, som inte är rör och cylinder. Vill att den ska se så original ut som möjligt.
Gilera smt 07
Allt är avstrypt
12/52 drev
Malossi VL16 reeds
Metra kit thrower
17,5mm dell'orto phva
Men dendär setupen kommer den nog göra ca. 80-90
80-90 ungefär, beror på övrig setup, har du ostrypt cdi? alla andra strypningar?furia_gabbe skrev:hur snabbt kommer min furia 99 gå med metrakit thrower Hebo power sport luftfilter och 13/53 drev :)
Det beror inte på att du inte ställt in den, det beror på att det är 2taktRed Power skrev:har en Derbi med gianelli ostrypt ocg 13/52, den går i 85-90 men axxar dåligt på låga varv men jag har inte ställt in munsycken och lite sånt
CaToXXo skrev:Det beror inte på att du inte ställt in den, det beror på att det är 2taktRed Power skrev:har en Derbi med gianelli ostrypt ocg 13/52, den går i 85-90 men axxar dåligt på låga varv men jag har inte ställt in munsycken och lite sånt
----------
Får jag lov att bumpa upp min kanske?
Derbi Senda R
Steg 1 portad Airsal 70sport
Metrakit Thrower
Ostrypt CDI
13-53
21-24mm förgasare
Skulle nog gissa på en 115-120 knyck där ja!Roxxen96 skrev:CaToXXo skrev:Det beror inte på att du inte ställt in den, det beror på att det är 2taktRed Power skrev:har en Derbi med gianelli ostrypt ocg 13/52, den går i 85-90 men axxar dåligt på låga varv men jag har inte ställt in munsycken och lite sånt
----------
Derbi Senda R
Metrakit Thrower
Ostrypt CDI
13-53
21-24mm förgasare
100 skulle inte vara svårt överhuvudtaget att komma upp i med den setupen, du skulle säkert kunna punga ut 105-110, om inte lite mer. Kompisens Derbi går 80 bara med mk thrower + ostrypt cdi och drevning 13/65. Så ja
MrAndersson skrev:Skulle nog gissa på en 115-120 knyck där ja!Roxxen96 skrev:CaToXXo skrev: Det beror inte på att du inte ställt in den, det beror på att det är 2takt
----------
Derbi Senda R
Metrakit Thrower
Ostrypt CDI
13-53
21-24mm förgasare
100 skulle inte vara svårt överhuvudtaget att komma upp i med den setupen, du skulle säkert kunna punga ut 105-110, om inte lite mer. Kompisens Derbi går 80 bara med mk thrower + ostrypt cdi och drevning 13/65. Så ja
Min Derbi gör 83 ärliga med mk thrower 13/56 drevning o STRYPT cdi, han som ja köpte röret av (en polare) han körde på 13/48 drevning o strypt cdi o röret då gjorde moppen hans 96 enligt gps, så över 100 är nog inga problem!
Marucs G skrev:tja, jag har en speedfight 2-03 och undrar hur fort ni tror den kommer gå med denna setup??
stage6 50cc sport.
srage6 pro replica.
19 mm förgasare.
6 grams vikter.
luftfilter.
stage6 multivariator.
Tack i förhand.....
Mvh Marcus.
haha ah sorry, tänkte tyvär inte så lågntRoxxen96 skrev:Marucs G skrev:tja, jag har en speedfight 2-03 och undrar hur fort ni tror den kommer gå med denna setup??
stage6 50cc sport.
srage6 pro replica.
19 mm förgasare.
6 grams vikter.
luftfilter.
stage6 multivariator.
Tack i förhand.....
Mvh Marcus.
Sorry men detta var tyvärr felpostCRSV = Crossmoppe.
här ska din tråd ligga! I scooter :
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=10595
1: 85-95ThePowerDerbi skrev:Tjena, Vad tror ni att en Derbi 06a kommer att gå i med:
Metrakit Thrower
13/53
Borttagen skorsten
Eller med:
Gianelli
13/53
Borttagen skorsten
95-115 skulle jag tippa på.david1996 skrev:okej min dt nu då :)
hur snabbt kommre den gå i runda svängar?
yamahadt04
racing vev lager etc
70mk handmade
mk thrower får se vilket rör de blir (malossi super moto)
21mm förgasare med 110 munstycke luftfilter
ny koppling racing
37mm insug.
ostrypt racing membran.
14-50 drev
ca 70-75, beror på hur mycket du filat. om du skaffar 13/53 o tar bort hela pluggen gör den ca 85!Peppenamnlos skrev:Moped: Derbi Senda R
Cylinder: Orginal
Förgasare: Orginal
Rör: Turbokit underliggande (pluggat lite filat)
Drev: 12/72
Vad tror ni moppen gör? Ska nog byta ner mig till något drev mellan 50-60:)
HAha, no fucking way!Peppenamnlos skrev:Moped: Derbi Senda R
Cylinder: Orginal
Förgasare: Orginal
Rör: Turbokit underliggande (pluggat lite filat)
Drev: 12/72
Vad tror ni moppen gör? Ska nog byta ner mig till något drev mellan 50-60:)