5.1 surroundsystem, inställningar.

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

5.1 surroundsystem, inställningar.

Inlägg av kallepalle »

tjenare. har nyligen inskaffat mig en ny dator och nu även ett högtalaresystem. problemet är att även som jag ställer in 5.1 i alla inställningar (windows, ac3 filter, mediaspelaren) så spelar högtalarna bara ur de 2 fronthögtalarna.

allt är rätt kopplat och alla högtalare fungerar som dom ska ifall jag provar windows ljudkonfigurations testannordning, men direkt jag spelar spel, ser film, musik osv, används bara frontarna.

tips på vad jag kan ha glömt mottages med glädje!
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Spelar du musik och sånt som är 5.1 då?

Mina Logitech har ett "Matrix-läge" som konverterar stereo till 5.1, vet inte om du har nått sånt, men kan ju vara värt att kolla om du måste ställa in det också
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Älg »

Har 5.1 högtalare till min dator, ibland om jag kollar på en film måste jag ändra inställningar till 2.1 för att filmen inte är 5.1. Testa titta på en film med 5.1 och om inte det fungerar då är det antagligen inställningarna som är fel ;)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

jo, jag använde en så kallad "matrix" vallo. problemet är dock löst nu. hadde de senaste drivrutinerna till ljudkortet, men förmodligen var det ngt fel på dom för jag fick tag på en äldre drivare och nu funkar allt klockrent!
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Skriv svar