jonte952 skrev:den går skit fint upp till exakt 50 km/h och 7000 rpm sen börjar den hacka och vill döö
Kan det vara den borrade CDI:n som ballat ur så den börjar fyrtakta för vissa av varven? Har hänt mig på en -08 tror jag, skumt har den betett sig i alla fall. Kan ju blivit när du ramlat.
jonte952 skrev:ska jag höja munstycket till 95 - 100 ?
Jag plockade ur mitt idag, 102. Det var över ett år sen jag körde sist så jag minns inte riktigt, men tror det var för litet för mig. Minns att jag haft 108 innan, ville haft 110 tror jag. Anledningen till att jag haft fel+fått choka/har bytt är att jag lånat en polares munstycke (som han bytt vid olika tillfällen).
Jag körde även 102 + höjd nål 1 eller 2 steg ett tag, vilket gav perfekt på höga varv men dåligt vid låga. Kom egentligen fram till att det idealiska var att byta lågfartsmunstycke man hittade inga och orkade inte hålla på
