Tjena gubs.. Har fått tag på ett gianelli 2t rör till min Derbi Senda extreme Sm 05.( bara rör, resten org) Vilket munstycke tror ni kommer funka rint?
Ozzix skrev:Tjena gubs.. Har fått tag på ett gianelli 2t rör till min Derbi Senda extreme Sm 05.( bara rör, resten org) Vilket munstycke tror ni kommer funka rint?
kolla vad du har på just nu och sen går du upp ca. 10 storlekar och går neråt eller uppåt beroende på hur den går..
Ozzix skrev:Tjena gubs.. Har fått tag på ett gianelli 2t rör till min Derbi Senda extreme Sm 05.( bara rör, resten org) Vilket munstycke tror ni kommer funka rint?
kolla vad du har på just nu och sen går du upp ca. 10 storlekar och går neråt eller uppåt beroende på hur den går..
Hehe nu får du ursäkta min dubbelpost, men ska du editera mitt inlägg istället för att citera så vafan Jo jag har satt i 102 nu men har inte fått igång skiten än, var lite därför jag fråga så...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Hehe nu får du ursäkta min dubbelpost, men ska du editera mitt inlägg istället för att citera så vafan Jo jag har satt i 102 nu men har inte fått igång skiten än, var lite därför jag fråga så...
CaToXXo skrev:Hehe nu får du ursäkta min dubbelpost, men ska du editera mitt inlägg istället för att citera så vafan Jo jag har satt i 102 nu men har inte fått igång skiten än, var lite därför jag fråga så...
Hahah ojdå! missade citera knappen
får du gnista då?
Japp det har jag, moppen "nyser" ur avgasröret en gång typ var 20e kick bara, annars stendöd... :/ aldrig hört en moppe nysa förut, låter urfånigt
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
har en Rieju mrx med 70cc Hebo manston revolution atr portad 200-136° och så kör jag med dellorto 21mm (stavning) och tk rör men den förgasaren beter sig konstigt och jag vet inte vilket munstycke jag ska ha :/
1. förgasaren läcker som F-N så måste starta bensin kranen precis innan jag startar, varför läcker den ? kan flotören ha hängt sig elr något ?
2. munstycket ... iom att den e så portad så kommer ju all effekt på dom höga varven och moppen är trött och seg den går typ såhär, blödrar så den inte kommer upp på effekt registret så jag får växla ner och när den kmr upp på dom höga varven så är det precis som om den inte får bensin den börjar hacka och dö :s så därför blir jag knäpp ska jag gå upp elr ner
edit killen som hade moppen innan sa att de satt 70 elr 80 munstycke nu
Helt säker på de ? hitta felet varför den läckte de va för bensin slangen hade hoppat av lite
bilder..
setup.
dellorto 21mm
Hebo manston revoluton (ATR portad 200-136 grader)
tk rör
öppet luftfilter
huvudmunstycket 82
det andra (tror de är tomgångsmunstycket) 60 och lågfarts munstycket vet jag inte xd
jag körde ca 3 km innan jag tog detta fottot och varva upp ca 1 gång, och då börja den hacka och dö men vilket munstycke ska jag byta ? :O för det är precis som om den får för lite på höga varv och för mycket på låga fast jag har full gas hela tiden..
Har en fråg
Hur stort är original munstycket på en sådan förgasare??
Tacksam för svar
Beror ju på, alla moppar har olika stora munstycken. Går inte att veta exakt. Men vad har du för moppe? Annars kan du kolla själv, kolla Hassses guide HÄR!
Svarar gärna på frågor via pm Pm:a också för mer info angående Derbi Crew
tror det är rätt perfekt. Ställ nålen i mitten. Luftskruven (närmast luftboxen) 1,5varv ut från max inskruvad (dvs grunställa förgasaren) och kör. Kolla sedan färgen på stiftet bara. Svart= byt ner brunt= bra och vitt= för litet