Aerox drar väldigt mycket

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
groonie
Svårstartad skrothög

Aerox drar väldigt mycket

Inlägg av groonie »

Jag har en aerox 08 som är helt orginal vad jag vet, den drar väldigt mycket bensin och den har varit inlämnad flera gånger men dom kan inte hitta några fel. Den gör 60-65 km/h och accar så in i helvette! Den drar lite mer än 0,7 liter milen. Har låg tomgång också
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Den är inte helt original om den gör 60-65 och axxar som in i helvete. Du har org luftburk på den eller? Och det läcker inte ut bensin ur förgasaren när den är igång eller liknande?
Senast redigerad av CaToXXo den 15 januari 2012, 21:41, redigerad totalt 2 gång.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

som sagt den e helt orginal. det är orginal luft burk läcker inte någon bensin
Senast redigerad av groonie den 15 januari 2012, 21:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

groonie skrev:som sagt den e helt orginal
Då går den inte 60/65km/h.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Föregående ägare som fifflat med röret och dragit nån plugg kanske, och då bytt upp munstycke? Jag har inte koll på vad dessa roxxar drar original men 0.7 låter ändå mycket iofs för åtminstone nästintill original.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

jo det e det som e det konstiga det har varit en ägare innan jag hade den en tjej som körde den. när jag började köra med den gick den 50-55, sen lämna jag in den för att den läckte bensin och gick dåligt då bytte dom munstycke och det va då den började gå bra men nu har dom bytt tillbaka för att dom trodde att det va det som gjorde att den drog så mycket och den toppar 60-65 men utan v-ringen toppar den 100 som låter väldigt osannolikt men sant har mätt upp med bil
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

groonie skrev:jo det e det som e det konstiga det har varit en ägare innan jag hade den en tjej som körde den. när jag började köra med den gick den 50-55, sen lämna jag in den för att den läckte bensin och gick dåligt då bytte dom munstycke och det va då den började gå bra men nu har dom bytt tillbaka för att dom trodde att det va det som gjorde att den drog så mycket och den toppar 60-65 men utan v-ringen toppar den 100 som låter väldigt osannolikt men sant har mätt upp med bil
70cc??
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

den låter lite specielt men tror inte det har en kompis som har 70cc och den låter mkt mer än min kollade med att sätta på mitt rör på hans, och ramlade med den förett tag sen och då täckte försäkringen alla skador som den inte skulle ha gjort om den va trimmad
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

groonie skrev:jo det e det som e det konstiga det har varit en ägare innan jag hade den en tjej som körde den. när jag började köra med den gick den 50-55, sen lämna jag in den för att den läckte bensin och gick dåligt då bytte dom munstycke och det va då den började gå bra men nu har dom bytt tillbaka för att dom trodde att det va det som gjorde att den drog så mycket och den toppar 60-65 men utan v-ringen toppar den 100 som låter väldigt osannolikt men sant har mätt upp med bil
haha bilens metere går fel :wink:
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

knappast att den gör så org å utan v ring.. då tänker du i helt fela banor
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

tror inte det iaf inte enligt polisens laser:P
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

då vill ja se bevis!
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Någon trollar!
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

kompisar trodde inte heller på mig men när jag visade dom så fattade dom. Men kan snart lägga up en video på det måste bara ställa på moppen och dra v-ringen. mätaren står rakt ner när jag toppar den utan v-ringen
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

antonpg94 skrev:då vill ja se bevis!

exakt släng upp en liten video nör du kör 100 utan v-ring :wink:
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
slider_Alex
Avstängd

Inlägg av slider_Alex »

hahahaha toppar 100 med dragen v-ring :roll:
Om man kan gasa fullt....då har man trimmat för lite...

Mitt projekt; http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=35133
TuZx skrev:
david96 skrev:all i say biltema värmetålig färg <3 håller i evigheter
aa tills man kör med det :P
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

men det e ganska jobbigt när ingen tror en även fast det e sant blir skit sur på sånna som inte tror på det man säger som man vet e sant och att det e andra som också vet att det e sant
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

groonie skrev:men det e ganska jobbigt när ingen tror en även fast det e sant blir skit sur på sånna som inte tror på det man säger som man vet e sant och att det e andra som också vet att det e sant
är du helt säker att du inte har 70cc , Wheelie button , tk eller liknande?
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

inte helt säker för dom på verkstaden har aldig kollat va jag har för cylinder. ska kolla imorgon
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Kolla extra noga efter wheelie button, den kan vara väl gömd ibland om förra ägaren kanske satt dit den!

groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

men när jag har kört full gas i en halvtimme så blir det som en svetts låga ut ur röret
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

men skulle det inte kunna vara någon 50cc sport cylinder då?
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

groonie skrev:men när jag har kört full gas i en halvtimme så blir det som en svetts låga ut ur röret
*facepalm*

TrollarN
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

Nicke_95 skrev:
groonie skrev:men när jag har kört full gas i en halvtimme så blir det som en svetts låga ut ur röret
*facepalm*

TrollarN

??
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

stifftet har jag bytt 3 gånger under 2 månader dör att som blev för svarta så att det inte blev någon gnista så den fåt ju alldeles för mkt bränsle helt klart
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Pröva o köra utan glykol ett tag, gjorde de på min. DÅ drog den väldigt lite bensin sen!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

MrAndersson skrev:Pröva o köra utan glykol ett tag, gjorde de på min. DÅ drog den väldigt lite bensin sen!
hur menar du?
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

om jag minns rätt så drar en original aerox ca. 0.3 liter per mil!
men rätta mig gärna om jag har fel!
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

MrAndersson skrev:Pröva o köra utan glykol ett tag, gjorde de på min. DÅ drog den väldigt lite bensin sen!
Kör han utan glykol så är det väldigt stor risk att det rostar inne i cylindern och att det fryser nu under vintertid.

Att den går i 100 med endast dragen v-ring, bara att hosta upp bevis på det, då vissa som har 70cc setups som kanske toppar runt 95-105 km/h. Låter väldigt osannolikt.
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

Om jag skulle ha hört att en moppe med bara dragen v-ring så skulle ju inte jag trott på det heller men talar sanning om att den toppar runt 100km/h men det är ingen lögn kommer snart video på det men mätaren visar 5 km/h fel och när jag visar er en video så kommer ni bara säga glädje mätare
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

groonie skrev:Om jag skulle ha hört att en moppe med bara dragen v-ring så skulle ju inte jag trott på det heller men talar sanning om att den toppar runt 100km/h men det är ingen lögn kommer snart video på det men mätaren visar 5 km/h fel och när jag visar er en video så kommer ni bara säga glädje mätare

skit i dom tror nog dig min gick 113 på polisen laser då jag bara hade tagit bort v-ringen...

serri skärp dig vi är inte blåsta du har förfan en 80cc bigbore och trimm variator racekoppling och sen värsta trimmröret om den går så hårt med dragen v-ring
Användarens profilbild
1337Noah
Elmoped

Inlägg av 1337Noah »

haha aldrig i hela livet att den drar 100 utan v-ring! sluta trolla. även om den har 70cc så drar den inte mer än 85 typ, då du inte har bytt nånting annat -.-
ny på tsr :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

somlow skrev:
Kör han utan glykol så är det väldigt stor risk att det rostar inne i cylindern och att det fryser nu under vintertid.

Att den går i 100 med endast dragen v-ring, bara att hosta upp bevis på det, då vissa som har 70cc setups som kanske toppar runt 95-105 km/h. Låter väldigt osannolikt.
DÅ hela tråden luktar TROLL till USA så :)
Tänkte trolla honom lite, finns även chans att den skär pga att den överhettas om han kör utan glykol! :)

DÅ kommer den inte dra mycket bensin om den skär!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

fan låser denna skit han får göra en ny tråd var han håller sig seriös och ingen trollar!

Om du har nått att klaga skicka på pm eller så håller du dig seriös nästa gång för du vet väl trolling leder till bann?
Skriv svar