Reggskylt eller inte?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Reggskylt eller inte?

Inlägg av AndersoNN »

Tjena, kom till o tänka på en sak nu..
Jag har tagit bort min reggskylt på min slider pga polisen inte ska se var jag bor etc..

Men vad tycker ni e bäst, köra med reggskylt eller inte?

Kör såklart trimmat! (a)

Setup.

Leovince zx (chrome)
3,5 g vikter
malossi fly clutch
blå kopplingsfjädrar
top preformance (50 sport)
högkomp topp
urpluggad luftburk
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

Åker du fast får du hårdare böter, men är du duktig på att komma undan så skulle jag säga kör utan.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Om du har bra kör självförtroende och har bra kontroll över din moppe, om du skulle behöva köra ifrån polisen. Om du helt enkelt klarar av den pressen så skit i skylten, jag har ungefär samma setup och kör med reg skylt. Men det är bara jag. :P Vid sidan så får du ännu mer böter...
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

30 Moppe ftw :D
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Jag har rätt bra själv förtroende, o vet vägarna o kört ifrån aina 2-3 ggr.
Kör dock ändå med regskylt, iofs inflyttad i hjulhuset så bara sista bokstaven syns när du kör, men ändå känns bättre ifall man skulle stanna :)

Sen om jag blir jagad o drar så kan dom inte göra något då dom bara ser sista bokstaven ^^
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Spelar inte så stor roll, om du åker fast utan skylten blir det ju såklart extra böter vilket inte är så kul..

Och sen kan inte polisen ta dig för att dem såg din moppe åka ifrån dem utan dem måste ha bevis att det var DU också.. kunde lika gärna vara din kompis.
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Roxxen96 skrev:Om du har bra kör självförtroende och har bra kontroll över din moppe, om du skulle behöva köra ifrån polisen. Om du helt enkelt klarar av den pressen så skit i skylten, jag har ungefär samma setup och kör med reg skylt. Men det är bara jag. :P Vid sidan så får du ännu mer böter...
Haha jag har bäst självförtroende 8)

Nej men då kanske man ska sätta på den igen då? "/
Har lite ångest vad jag ska göra :D
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
moppepojk26
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk26 »

jag fick inte extra böter för att jag körde utan plåt? blev åtalad för flykt från polis, olovlig körning och ingen reg plåt fick totalt 1500kr :)
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen :)

gamlas vivaroxxen.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23893
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

moppepojk26 skrev:jag fick inte extra böter för att jag körde utan plåt? blev åtalad för flykt från polis, olovlig körning och ingen reg plåt fick totalt 1500kr :)
Haha, äh va fan kör utan :D
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

AndersoNN skrev:
moppepojk26 skrev:jag fick inte extra böter för att jag körde utan plåt? blev åtalad för flykt från polis, olovlig körning och ingen reg plåt fick totalt 1500kr :)
moppepojk26.. där hade du nog bara tur. alla poliser har inte samma tankegångar när det gäller böte summan..
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Roxxen96 skrev:
AndersoNN skrev:
moppepojk26.. där hade du nog bara tur. alla poliser har inte samma tankegångar när det gäller böte summan..
indeed där, aja kör utan o sen e de bara till o gaaaaaaaaaaaasa ifrån dem ;)
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

Nästan alltid 1500 och indraget lämp om man inte kört som en *fult ord*..
Användarens profilbild
illegalJocke
Elmoped

Inlägg av illegalJocke »

jag skulle köra utan skylt. för när jag körde istan polisen stått bakom mig i en korsning och kollat upp reg nummret och ringt hem några dagar efter.
och nästan samma dag så ändra ja skylten så inte något sånt skulle hända men var redan försent :(
som tur känner vi polisen så ja fick inget. var 14 då hade flyttat in skylten, ingen eu körkort, inga blinkers eller bakljus för det hade pajat och den va trimmad. hade en gilera smt (orange). så blev att sälja den för va ingen ide att ta av skylten för dom kommer ju endå känna igen mig när ja hade orange kåpor. syns ganska väl. så sålde den och köpte min Derbi 30 moppe. var tvungen att ha skylt på för farsan så köpte en 30 moppe istället :) säger bara ! ta av skylten innan det är försent. :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

jag fick problem när jag blev tagen för att jag inte hade någon plåt, blev ju utredning om den var stulen lr inte vilket gör är ganska jobbigt!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:jag fick problem när jag blev tagen för att jag inte hade någon plåt, blev ju utredning om den var stulen lr inte vilket gör är ganska jobbigt!
Ajfan "/
De har jag dock inte tänkt på :(
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Roxxen96 skrev:
AndersoNN skrev:
Nae boooouutian fick inte ens böter och han viva såg lite sämre ut en andersoNNs slider :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

DiNozzan skrev:
Roxxen96 skrev:
AndersoNN skrev: Haha, äh va fan kör utan :D
Nae boooouutian fick inte ens böter och han viva såg lite sämre ut en hans slider :)
nae, men dom segade ju som fan för dom trode den var stulen, blev ju moppelös i 3 veckor :(
Beta v1.0 Ktm edition.

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

DiNozzan skrev:
Roxxen96 skrev:
AndersoNN skrev: Haha, äh va fan kör utan :D
Nae boooouutian fick inte ens böter och han viva såg lite sämre ut en andersoNNs slider :)
Hihi snuten kommer vilja stoppa mig för den e för het för o rulla på vägen ;)
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

Jag kommer köra utan plåt efter våren då jag har skaffat mig 70cc och antingen urpluggat originalrör eller tk underliggande som jag fick med.. iaf om du har skylten så kan dom se vart du bor, dom kan inte sätta dit dig för det men dom kan ju kolla upp dig osv, vilken skola o så dom kan vänta där och när du stängt av moppen så åker dom fram o sätter dit dig! Jag har fördelen att det är massa skogsvägar (personligen tycker jag mycket mera om att köra i skogen själv än att köra på vägar med kompisar) så jag kan dom flesta vägarna så det är ju bara att dra in så har du klarat dig, dock har jag crossmoppe o ingen scooter men går la köra i skogen med dom också, behöver ju inte vara någon jätte fart då dom nog inte orkar springa in i skogen o jaga dig ;)
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbe »

Skaffa en falsk plåt, Polisen brukar inte stanna eller ens bry sig om mopeder med nummerplåt. Då vet som inte var du bor och dom kommer troligen inte bry sig lika mycket om dig.
anton96
Farsans gamla zündapp

Inlägg av anton96 »

Hebbe skrev:Skaffa en falsk plåt, Polisen brukar inte stanna eller ens bry sig om mopeder med nummerplåt. Då vet som inte var du bor och dom kommer troligen inte stanna bry sig lika mycket om dig.
bra ide, men tänkt på att försöka ta något som någon annan moppe har i samma område! för dom brukar alltid kolla upp registreringsnumret i bilen, så om dom ser typ att den är numret är registrerat på något annat fordon än moppe så kommer dom troligtvis köra ikapp dig eller ta dig nästa gång dom ser dig!
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

dom kan ju endå alldrig bevisat vem som kört?
eller är jag helt bortA??
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Problemet är ju att så fort dom ser dig så kommer dom efter dig, men välj själv
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Du stuntar väl? Isåfall kör utan, inget snack om saken. Om du blir tagen på typ en bensinmack (t.ex du står och tankar sen kommer en polisbil, hänt mig) så säger du bara det är en 30 moppe :) Annars får du se till o köra ifrån dom :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

Haha min står på min pappa som bor i lägenhet så jag har den hos mina farföräldrar så de kan inte göra något :D
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

jag kör själv med zx rör, inställd och skit
Kör med skylt polisen skit i moppar med skylt om man inte kör som ett fucko
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Köra utan regskylt: Kommer du undan så grattis, blir du tagen så räkna med att du får huka dig så att dom kan kuka dig

Köra med regskylt: Kör du ovårdat i trafik så kan det hända att dom skickar hem lite böter i bredlådan eller besöker dig hemma, MEN om du inte kör som en idiot så klarar du dig alltid , håll hastigheten etc.

Köra med någon annans skylt: Gjort detta själv, insåg rätt snabbt att det inte var en bra idé, använde den skylten som frisbee ner i en sjö. Tar dom dig med någon annans skylt så sitter du verkligen i klistret
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

2stroke skrev:Köra utan regskylt: Kommer du undan så grattis, blir du tagen så räkna med att du får huka dig så att dom kan kuka dig

Köra med regskylt: Kör du ovårdat i trafik så kan det hända att dom skickar hem lite böter i bredlådan eller besöker dig hemma, MEN om du inte kör som en idiot så klarar du dig alltid , håll hastigheten etc.

Köra med någon annans skylt: Gjort detta själv, insåg rätt snabbt att det inte var en bra idé, använde den skylten som frisbee ner i en sjö. Tar dom dig med någon annans skylt så sitter du verkligen i klistret
En hemmagjord skyllt i trä då där det står Hej då då? :wink:
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

2stroke skrev:Köra utan regskylt: Kommer du undan så grattis, blir du tagen så räkna med att du får huka dig så att dom kan kuka dig

ah, pressa nytt ramnr kan bli tiotusentals kronor i böter, är det typ samma med snodd skylt?
Beta v1.0 Ktm edition.

Användarens profilbild
byfan
Elmoped

Inlägg av byfan »

Har hört om dom ser dig med ett effektrör så stannar dom dig och kollar moppen oftast? :?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

byfan skrev:Har hört om dom ser dig med ett effektrör så stannar dom dig och kollar moppen oftast? :?
Det är väl ganska självklart att dom vill stanna dig om du ser misstänkt ut?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Bra svar killar!

Fortsätt diskutera :twisted:
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

Min kompis blev stoppad av polisen. Trimmad Rieju RRX med inflyttad regskylt han hade tur och fick bara böter för regskylt men ändå väldigt saftig böter på 1.5k... Så jag tycker det e ovärt att röra skylten.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

har alltid kört med skylt, dock inflyttad men :) å bara man tar det hyffsat lungt på samhället så bryr dom sig inte :) en del poliser brukar till och med hälsa när man möter dom :P så tar man det bara lungt och inte kör som en jäv*la idiot överallt så äre chill 8)
Användarens profilbild
moppepojk26
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk26 »

körde som en idiot när jag blev tagen stog på pappret att jag körde våldsamamt men blev inte åtalad för något kortet är ochså kvar och inget indraget :) en kompis blev tagen samtidigt han fick med 1500 för olovligkörning men fick ju böterna efter vad jag tjänar "får" i månaden:)
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen :)

gamlas vivaroxxen.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23893
Skriv svar