Om du har bra kör självförtroende och har bra kontroll över din moppe, om du skulle behöva köra ifrån polisen. Om du helt enkelt klarar av den pressen så skit i skylten, jag har ungefär samma setup och kör med reg skylt. Men det är bara jag. Vid sidan så får du ännu mer böter...
Jag har rätt bra själv förtroende, o vet vägarna o kört ifrån aina 2-3 ggr.
Kör dock ändå med regskylt, iofs inflyttad i hjulhuset så bara sista bokstaven syns när du kör, men ändå känns bättre ifall man skulle stanna
Sen om jag blir jagad o drar så kan dom inte göra något då dom bara ser sista bokstaven ^^
Spelar inte så stor roll, om du åker fast utan skylten blir det ju såklart extra böter vilket inte är så kul..
Och sen kan inte polisen ta dig för att dem såg din moppe åka ifrån dem utan dem måste ha bevis att det var DU också.. kunde lika gärna vara din kompis.
Roxxen96 skrev:Om du har bra kör självförtroende och har bra kontroll över din moppe, om du skulle behöva köra ifrån polisen. Om du helt enkelt klarar av den pressen så skit i skylten, jag har ungefär samma setup och kör med reg skylt. Men det är bara jag. Vid sidan så får du ännu mer böter...
Haha jag har bäst självförtroende
Nej men då kanske man ska sätta på den igen då? "/
Har lite ångest vad jag ska göra
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
moppepojk26 skrev:jag fick inte extra böter för att jag körde utan plåt? blev åtalad för flykt från polis, olovlig körning och ingen reg plåt fick totalt 1500kr
Haha, äh va fan kör utan
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
moppepojk26 skrev:jag fick inte extra böter för att jag körde utan plåt? blev åtalad för flykt från polis, olovlig körning och ingen reg plåt fick totalt 1500kr
Haha, äh va fan kör utan
moppepojk26.. där hade du nog bara tur. alla poliser har inte samma tankegångar när det gäller böte summan..
Haha, äh va fan kör utan
moppepojk26.. där hade du nog bara tur. alla poliser har inte samma tankegångar när det gäller böte summan..
indeed där, aja kör utan o sen e de bara till o gaaaaaaaaaaaasa ifrån dem
jag skulle köra utan skylt. för när jag körde istan polisen stått bakom mig i en korsning och kollat upp reg nummret och ringt hem några dagar efter.
och nästan samma dag så ändra ja skylten så inte något sånt skulle hända men var redan försent
som tur känner vi polisen så ja fick inget. var 14 då hade flyttat in skylten, ingen eu körkort, inga blinkers eller bakljus för det hade pajat och den va trimmad. hade en gilera smt (orange). så blev att sälja den för va ingen ide att ta av skylten för dom kommer ju endå känna igen mig när ja hade orange kåpor. syns ganska väl. så sålde den och köpte min Derbi 30 moppe. var tvungen att ha skylt på för farsan så köpte en 30 moppe istället säger bara ! ta av skylten innan det är försent.
BAAAOOOUUTIAN! skrev:jag fick problem när jag blev tagen för att jag inte hade någon plåt, blev ju utredning om den var stulen lr inte vilket gör är ganska jobbigt!
Ajfan "/
De har jag dock inte tänkt på
Haha, äh va fan kör utan
Nae boooouutian fick inte ens böter och han viva såg lite sämre ut en andersoNNs slider
Jag kommer köra utan plåt efter våren då jag har skaffat mig 70cc och antingen urpluggat originalrör eller tk underliggande som jag fick med.. iaf om du har skylten så kan dom se vart du bor, dom kan inte sätta dit dig för det men dom kan ju kolla upp dig osv, vilken skola o så dom kan vänta där och när du stängt av moppen så åker dom fram o sätter dit dig! Jag har fördelen att det är massa skogsvägar (personligen tycker jag mycket mera om att köra i skogen själv än att köra på vägar med kompisar) så jag kan dom flesta vägarna så det är ju bara att dra in så har du klarat dig, dock har jag crossmoppe o ingen scooter men går la köra i skogen med dom också, behöver ju inte vara någon jätte fart då dom nog inte orkar springa in i skogen o jaga dig
Skaffa en falsk plåt, Polisen brukar inte stanna eller ens bry sig om mopeder med nummerplåt. Då vet som inte var du bor och dom kommer troligen inte bry sig lika mycket om dig.
Hebbe skrev:Skaffa en falsk plåt, Polisen brukar inte stanna eller ens bry sig om mopeder med nummerplåt. Då vet som inte var du bor och dom kommer troligen inte stanna bry sig lika mycket om dig.
bra ide, men tänkt på att försöka ta något som någon annan moppe har i samma område! för dom brukar alltid kolla upp registreringsnumret i bilen, så om dom ser typ att den är numret är registrerat på något annat fordon än moppe så kommer dom troligtvis köra ikapp dig eller ta dig nästa gång dom ser dig!
Du stuntar väl? Isåfall kör utan, inget snack om saken. Om du blir tagen på typ en bensinmack (t.ex du står och tankar sen kommer en polisbil, hänt mig) så säger du bara det är en 30 moppe Annars får du se till o köra ifrån dom
Köra utan regskylt: Kommer du undan så grattis, blir du tagen så räkna med att du får huka dig så att dom kan kuka dig
Köra med regskylt: Kör du ovårdat i trafik så kan det hända att dom skickar hem lite böter i bredlådan eller besöker dig hemma, MEN om du inte kör som en idiot så klarar du dig alltid , håll hastigheten etc.
Köra med någon annans skylt: Gjort detta själv, insåg rätt snabbt att det inte var en bra idé, använde den skylten som frisbee ner i en sjö. Tar dom dig med någon annans skylt så sitter du verkligen i klistret
2stroke skrev:Köra utan regskylt: Kommer du undan så grattis, blir du tagen så räkna med att du får huka dig så att dom kan kuka dig
Köra med regskylt: Kör du ovårdat i trafik så kan det hända att dom skickar hem lite böter i bredlådan eller besöker dig hemma, MEN om du inte kör som en idiot så klarar du dig alltid , håll hastigheten etc.
Köra med någon annans skylt: Gjort detta själv, insåg rätt snabbt att det inte var en bra idé, använde den skylten som frisbee ner i en sjö. Tar dom dig med någon annans skylt så sitter du verkligen i klistret
En hemmagjord skyllt i trä då där det står Hej då då?
2stroke skrev:Köra utan regskylt: Kommer du undan så grattis, blir du tagen så räkna med att du får huka dig så att dom kan kuka dig
ah, pressa nytt ramnr kan bli tiotusentals kronor i böter, är det typ samma med snodd skylt?
Min kompis blev stoppad av polisen. Trimmad Rieju RRX med inflyttad regskylt han hade tur och fick bara böter för regskylt men ändå väldigt saftig böter på 1.5k... Så jag tycker det e ovärt att röra skylten.
har alltid kört med skylt, dock inflyttad men å bara man tar det hyffsat lungt på samhället så bryr dom sig inte en del poliser brukar till och med hälsa när man möter dom så tar man det bara lungt och inte kör som en jäv*la idiot överallt så äre chill
körde som en idiot när jag blev tagen stog på pappret att jag körde våldsamamt men blev inte åtalad för något kortet är ochså kvar och inget indraget en kompis blev tagen samtidigt han fick med 1500 för olovligkörning men fick ju böterna efter vad jag tjänar "får" i månaden:)
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen