kan inte få av hjulaxeln vid byte av bakdrev!!!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
roxrider
Elmoped

kan inte få av hjulaxeln vid byte av bakdrev!!!

Inlägg av roxrider »

tjenna ja o min kompis har varsin Derbi-xtreme sm 06 o 07 o nu skA VI byta bakdrev på 06:an o vi har kollat på hassse666 video när han byter o han bankar ut axeln jätte lätt men nu när vi ska göra det så sitter den fast hur hårt man än bankar :D
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

hade med det problemet med dinozzans Senda, testa slå ut en bit, sen tillbaks med den och ut igen och sen så upprepar ni det så fort det börjar bli trögt
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

hade samma problem med min, smörj som fan och ta en skruvmejsel och hammare och slå den förisktigt men ganska hårt.. Mina hjullager hade dock skärt så det satt som satan. Försök att hålla däcket så rakt som möjligt också annars går det inte att få ut den.
roxrider
Elmoped

Inlägg av roxrider »

vicke xX SMT skrev:hade samma problem med min, smörj som fan och ta en skruvmejsel och hammare och slå den förisktigt men ganska hårt.. Mina hjullager hade dock skärt så det satt som satan. Försök att hålla däcket så rakt som möjligt också annars går det inte att få ut den.

Danke!! det är uppskattat när ni svarar så snabbt :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Och som vicke sa, Det är väldigt viktigt att ni inte slår med släggan rakt på axeln, för då stukar ni gängorna på axeln! Ta antingen en skruvmejsel eller ett don. Är ni 2 så ta en nyckel och skruva på axeln från ena sidan medans den andra slår från andra sidan, då kommer den ut lättare.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

hjälper inte de som dom andra har sagt så ta varmluftspistolen och värm på navet o lagerna, lyckas man värma lagrena så borde den hoppa ut.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Vanligt att axlarna rostar fast om dom inte blivit infettade före montering. Har man otur får man kapa den bara föra tt få ut hjulet, och sedan knacka ut sista biten ur hjulet...

Läxan är: se alltid till att hjulaxlar, svingaxlar och allt annat liknande fettas in innan det monteras. Kan spara många timmars jobb den dagen det ska loss.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

slå aldrig på gängor! dom blir sneda om du har otur, du måste pressa!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Erik_ skrev:Vanligt att axlarna rostar fast om dom inte blivit infettade före montering. Har man otur får man kapa den bara föra tt få ut hjulet, och sedan knacka ut sista biten ur hjulet...

Läxan är: se alltid till att hjulaxlar, svingaxlar och allt annat liknande fettas in innan det monteras. Kan spara många timmars jobb den dagen det ska loss.
Håller med, mina hjulaxlar får jag ur om jag trycker med handen från ena sidan o skruvar lite på andra!

Svingen va värre första gången. Men ny glider den ur lätt som en plätt!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Skriv svar