Tjaa, nu är de såhär att när jag sätter i nyckeln i tändningen och vrider om till "on" så kommer det ingen el (Asså att typ som tutan och blinkers endå ska gå att få igång, men inte går igång) . Men när jag kickat igång min Derbi Senda X-treme 07 kommer elen, men alla lampor lyser (Dom lampor på instrumentbrädan, som te.x påfyllning utav; olja,bensin och kylarvätska, även fast jag har fullt i allt). vad kan felet vara ?? Asså motorn och allt går prima. men fattar inte varför alla lampor lyser, som t.ex. bensinen,kylarvätskan och oljan även fast jag har fullt i de Ngt som ska bytas lr som man kan göra ??!! Tacksam för svar// Majs
Majs skrev: Tjaa, nu är de såhär att när jag sätter i nyckeln i tändningen och vrider om till "on" så kommer det ingen el (Asså att typ som tutan och blinkers endå ska gå att få igång, men inte går igång) . Men när jag kickat igång min Derbi Senda X-treme 07 kommer elen, men alla lampor lyser (Dom lampor på instrumentbrädan, som te.x påfyllning utav; olja,bensin och kylarvätska, även fast jag har fullt i allt). vad kan felet vara ?? Asså motorn och allt går prima. men fattar inte varför alla lampor lyser, som t.ex. bensinen,kylarvätskan och oljan även fast jag har fullt i de Ngt som ska bytas lr som man kan göra ??!! Tacksam för svar// Majs
Troligtvis säkringen, den sitter vid batteriet! Kolla även ifall batteriet är fräscht annars ladda de! Men skulle tippa på säkringen som sitter brevid batteriet.
Hade samma fel me min SMTn 07a på slutet av dess "original Karriär" , kan inget om El så jag bad om o få den undersökt o dom sa att säkringen hade gått..